Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
04-08-2021 12:17
Het is hier weer even bal..... Puber heeft de afgelopen. 2 dagen bananen in zijn oren, trekt aan de lijn. Verdeeld de schone was in de tuin....Mijn BH lag in de paardenpoep, en heeft gisteren toen ik met de buuf stond te kletsen de ovenhandschoenen gesloopt. Ben er langzaam wel een beetje klaar mee....


Die kale ruwe ellebogen hebben we hier ook. We hebben stenen vloeren in de woonkamer, keuken, en laminaat in de slaapkamers....
Vervelend JobEva. Moet dan altijd aan de buurlab denken die triomfantelijk met een rode string in zijn bek achter de buurman aan liep. En buurman dat uitvoerig uit zijn greep staan te wrikken om te eindigen met een kanten rode string midden in een gesprek met de buurmannen op straat :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
04-08-2021 17:53
Jammer dat je vriendin zo reageert Iones. Ik heb er ook zo een. Toen ze een reutje had, was het geen probleem als die snuffelde bij loopse teefjes, ook al vroeg de eigenaar van dat teefje of ze haar hond aub weg kon halen (hij had zijn teefje aangelijnd). Nu ze zelf een teefje heeft, heeft ze er echt geen zin in dat er allerlei reutjes aan haar komen snuffelen als ze loops is. Hoezo meten met twee maten?

En weer een ergernis over andere hondeneigenaren; ik liep met herder op zo'n 30 - 40 meter afstand langs een groepje mannen die stonden te kletsen, ze hadden allemaal een hond die ze aangelijnd hadden. Tot zover geen probleem. Komt er opeens een teckel die blijkbaar niet aangelijnd was, blaffend onze kant op rennen. Ik loop maar gewoon rustig door, ondertussen tegen mijn hond pratend dat het oké is en dat we niet gaan terug blaffen. Toen het teckeltje, nog steeds de longen uit zijn lijfje blaffend, te dichtbij kwam, viel mijn hond toch uit. Het teckeltje rende daarop terug naar zijn baasje.
Hoe reageren die mannen? "Goed zo!! "Jij bent dapper he!""Ja goed gedaan jochie!"

Echt hoezo ga je dit aanmoedigen? :facepalm:
Van die eikels die stiekem het liefste een bandog of cane corso hadden willen hebben maar door hun vrouw gedwongen zijn tot het nemen van een ‘familysize’ hond. Vinden ze leuk en ‘stoer’ als hun hondje dan zijn/haar potentiële einde tegemoet loopt, al krijsend. Zie dat ook vaak gebeuren richting de lokale Kangal. Ik heb zo’n groepje ‘al lichtjaren over hun hoogtepunt’ meneren gevraagd hoe leuk het hen leek om met een lege lijn thuis te moeten komen en aan de kinderen uit te leggen waarom van Snuffie enkel wat tanden en plukken haar zijn terug te vinden. Maar dat was ‘hysterisch’ en ‘sowieso, als je zo’n hond wil dan moet ‘ie maar luisteren’.

Pas toen de Kangalman na incident zoveel terloops opmerkte dat de Kangal niet de kleine dieren zou aanvallen omdat ‘ie daar geen bedreiging in ziet maar wel in een stel mannen op een kluitje met wat noten op de zang, begonnen ze die honden aan te lijnen. Maar datzelfde groepje eikels laat nog steeds hun honden op de Sint Bernhard af gaan. Zo zielig want dat is echt een grote vriendelijke reus maar met vier van die kleintjes die hem happen in zijn vacht, staart en poten is de lol er ook snel vanaf. Jammer voor die mannen is het vrouwtje van de GVR er heel snel klaar mee, ze gooit de inhoud van haar waterflesje er gewoon overheen :-)

Zijn ook dezelfde ‘mannen’ die verhaal komen halen als hun ‘stoere kleine meid’ spullen jat van de jongens, de jongens trapt en dan jankend naar huis rent voor pappie omdat een jongetje zegt dat ze een lelijk smoelwerk heeft. Moet allemaal kunnen. Of zoiets.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd Iones met Smousekousje!
Alle reacties Link kopieren
Autofan schreef:
04-08-2021 21:27
Nog gefeliciteerd Iones met Smousekousje!
Dank je! Smousekousje heeft weer lekker gespeeld maar dat doet ze elke dag. Ik heb met het tennisracket de bal over het erf weg geslagen en dan gaat ze er als een haas achter aan. En ze speelt met haar vele piepbeestjes, zoekt naar rattebeestjes en muizenisjes in de tuin samen met Pietertje, en elke dag gaat ze een het water in als we wandelen omdat het warm is. Dus ik kon eigenlijk niets meer speciaals doen met haar verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
04-08-2021 22:13
Dank je! Smousekousje heeft weer lekker gespeeld maar dat doet ze elke dag. Ik heb met het tennisracket de bal over het erf weg geslagen en dan gaat ze er als een haas achter aan. En ze speelt met haar vele piepbeestjes, zoekt naar rattebeestjes en muizenisjes in de tuin samen met Pietertje, en elke dag gaat ze een het water in als we wandelen omdat het warm is. Dus ik kon eigenlijk niets meer speciaals doen met haar verjaardag.
Ze is gewoon iedere dag een birthdaygirl
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hallo allemaal, ik vroeg me af of ik hier misschien ook mee mag schrijven. Eergister hebben wij onze pup (een teefje) in ons gezin mogen opnemen. Dat is heel bijzonder gegaan. Maar daardoor ook iets eerder dan wij voor ogen hadden. Ze is nu ruim vier maanden en heeft een niet al te beste start gehad en is heel ziek geweest.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je meeschrijven EHR, hoe meer zielen hoe meer vreugd. ;)
Maar als ik vragen mag, waarvan is jullie pup zo ziek geweest?
Zij heeft Parvo gehad. Ik heb daar onlangs een topic over geopend. Hieronder een zo kort mogelijke samenvatting over hoe ze bij ons kwam.

Wij wilden al langere tijd een hond (teefje). Maar eerst verhuizen, liefst geen pup, en we wilden niet via een fokker. Liefst kwam ze op ons pad.

Ik was al bezig met inlezen, want een hond willen is 1, weten wat je doet 2. Eind augustus wilden we ons gaan oriënteren via Verhuisdieren.nl.

Een paar dagen na onze verhuizing in juli logeerde ik bij een vriendin.
Zij woont vlakbij ons oude huis en daardoor kon ik makkelijk nog iets afhandelen, want woon zelf 200 km verder inmiddels. Het ging toen uitermate slecht met mij, ik heb chronische zenuwpijn en ben fysiek daardoor beperkt. Vriendin was die week gastgezin voor een pup uit Griekenland. Opgevangen door een stichting die honden vervolgens onderbrengt. Toen ik aankwam, was het hondje een beetje ziek. Wat binnen een paar uur sterk verslechterde. Omdat ik zelf heel slecht ging fysiek op dat moment, had ik haar in overleg met vriendin even bij/naast me genomen om comfort te bieden. In de avond ging het heel slecht en zijn we naar de dierenarts gegaan. En ik mee. Vriendin reed en ik was er voor het hondje.
Ze heeft een hele tijd op mijn schoot gelegen toen. Eerst heel onrustig en zenuwachtig, wat later merkte ik dat er iets meer rust kwam. En gek genoeg werd mijn pijn anders. Ik heb altijd pijn. Heel veel pijn. Maar het leek wat draaglijker toen ik haar vasthield en comfort bood.

Afijn. Dierenkliniek voor een week. Parvo. Oog van de naald.
En toen moest er een baasje worden gezocht. Overleg hier thuis en gecommuniceerd aan de stichting dat wij geraakt waren door de klik tussen hond en mij. Iedereen betrokken deelde die mening en wij mochten haar liefdevol thuis geven. Iets eerder dan verwacht. En ook iets jonger, maar niet minder gewenst.

Win-win. Zij een liefdevol thuis, en ik kom iets meer onder de mensen. Lopen is het enig dat ik nog een beetje kan. Dus op naar buiten. Nu met een doel.
Maar goed, door iets eerder, heb ik me korter kunnen voorbereiden dan ik wilde en ook nodig vond. Maar zij kwam op ons pad en dat kan ik ook niet negeren.

“Gelukkig” lijd ik door de pijn aan slapeloze nachten. En kan ik op tijden als dit me verder inlezen. En voor de rest doe ik hetzelfde als toen ik mijn dochter kreeg. Veel liefde en dingen nemen zoals het komt.

(ten overvloede wellicht: ze was al gevaccineerde tegen Parvo).

(volgende keer ben ik iets korter van stof)
Alle reacties Link kopieren
Awww EHR, jij hebt dus ook een motivatie-, activatie- en gezelschapshondje. Jongedame is mijn NAH-revalidatiecoach op vier pootjes. En ergotherapeute (dagindeling gaat wat strakker en blijft op de rit staan met vier wandelingen per dag).

Uit welk land komt de puppy?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-08-2021 23:38
Ze is gewoon iedere dag een birthdaygirl
Ze is een actief hondje en helemaal op haar plaats op het platteland.

Welkom in ons topic EHR. Gelukkig was je vriendin gastgezin voor één hond, anders had ze meerdere honden met parvo gehad.
Alle reacties Link kopieren
Welkom EHR

Vanavond maar weer eens een stukje gefietst met witje.
Het was de 2e keer en ging redelijk goed.
Op sommige stukjes liep ze keurig naast de fiets.
Daarnaast beetje springen en gek doen en met de riem spelen, maar ik ben al blij met elk metertje dat goed gaat en prijs haar dan de hemel in
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Proficiat Iones!!!!

Ik heb in je andere topic meegelezen EHR. Fijn dat het goed met hondebeestje gaat.
Blijerd heeft vanavond de hond die fixeert en hem dwars zat op zijn nummer gezet. En nu hield die hond afstand. Hij bleef naar hem kijken, echter kwam niet meer in zijn buurt. Het had behoorlijk indruk gemaakt, dat merkte ik aan de houding van die hond.

Zou fijn zijn voor Blijerd als hij nou van dat gedrag van die hond af is. Ik zag aan hem dat hij weer lekker zichzelf kon zijn.
lemoos2 schreef:
05-08-2021 19:22
Awww EHR, jij hebt dus ook een motivatie-, activatie- en gezelschapshondje. Jongedame is mijn NAH-revalidatiecoach op vier pootjes. En ergotherapeute (dagindeling gaat wat strakker en blijft op de rit staan met vier wandelingen per dag).

Uit welk land komt de puppy?

Niet officieel, maar zo kun je het wel stellen. Hoe oud is jouw hond?

Ze komt uit Griekenland.
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 06-08-2021 19:09
0.11% gewijzigd
Dank jullie voor het welkom.
iones schreef:
05-08-2021 19:56
Ze is een actief hondje en helemaal op haar plaats op het platteland.

Welkom in ons topic EHR. Gelukkig was je vriendin gastgezin voor één hond, anders had ze meerdere honden met parvo gehad.

Inderdaad. Er zijn uiteindelijk drie hondjes ziek geworden. Een reutje dat is overleden en een ander teefje dat het vrij mild heeft gehad. Onze hond is door het oog van de naald gekropen.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
05-08-2021 21:26
Niet officieel, maar zo kun je het wel stellen. Hoe houd is jouw hond?

Ze komt uit Griekenland.
Jongedame is een Spaanse en is nu twee jaar. We kregen haar toen ze 9 maanden oud was (ergens in Gran Canaria in een glascontainer gedumpt, geadopteerd door een mevrouw die na twee weken plotseling overleed). Ze was bang voor haar eigen schaduw. Gelukkig wel een heel nieuwsgierig hondje dus makkelijk te trainen geweest. Ze is nu niet meer te onderscheiden van een hond die wel alle goede startkansen heeft gehad qua verkeer, drukke kinderen, etc. Alleen wantrouwig naar vreemde mannen (maar ze blaft er niet meer op, ze gaat ze van een afstandje bekijken totdat ze zelf het idee heeft dat het wel goed is en laat zich dan ook wel aanhalen).

Haar beste vriendje is ook een Griek. We noemen ze de Griekse Adonis en de Spaanse Schone :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Vandaag naar een meertje geweest. Kind had een op afstand bestuurbare boot gekregen, die wilden we testen. Ding gaat hard joh!
En Blijerd vond het maar wat leuk zeg.
Lemoos, jongedame heeft jouw temperament.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
06-08-2021 18:49
Lemoos, jongedame heeft jouw temperament.
Nee jongedame is liever. En rustiger.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jongedame is trouwens gemaakt voor de huidige omgeving, liggend onder een parasol op een ligbedje aan de cote d’Azur in Saint Tropez. Hond mag mee op het strandje dat hoort bij het complex maar dan moest ik wel een ligbed voor haar huren :nut: . Ligt ze op haar rug met alle poten gespreid.

Ben er wel achter dat er sunsprays voor honden bestaan met spf 50. Alleen jongedame graaft liever een kuil voor verkoeling (en dan komt er gelijk zo’n gast met een hark, I shit you not, om na vertrek de boel weer glad te harken).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lekker op vakantie Lemoos?
Nice, neem het er van. En die laat-maar-waaien houding van jongedame is leuk.

Mist nog een bikini en een cocktail met een parasolletje….voor jongedame….alcoholvrij dus.
Alle reacties Link kopieren
Welkom EHR, en veel plezier met jullie pup.

Fijne vakantie, Lemoos!

Ik heb even weinig puf om te schrijven, maar lees wel mee hoor. Met puberpup gaat het - op zijn allergieën na - goed. De brave borst haalt weinig streken uit momenteel :P
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Iemoos
Zi het helemaal voor me
Geniet van de vakantie
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Blij om je te kezen N*Z. Ik was al bijna zover je een PB’tje te sturen om te achterhalen waar je bent.
Nee, dat klopt gewoon niet….een hondenveldje zonder jou.

Nu ik weet dat je er wel nog bent en af en toe meeleest ben ik gerustgesteld.

We zien je wel verschijnen wanneer het weer lukt.

Sterkte en zorg goed voor jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven