Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Border had best een zware dag vandaag, de kat van mn broer was er, dus constante stare down. Vanmorgen hebben we 3 uur gewandeld en border was zo modderig dat hij echt onder de douche moest. We waren de riem vergeten (oeps) maar gelukkig luisterde hij goed en bleef bij andere mensen of honden netjes bij ons. Hij heeft heerlijk geravot met andere honden. Toen weer ineens sneeuw, helemaal mooi voor hond, want vindt hij prachtig! Wij kwamen vanavond net uit de sauna toen de sneeuw was gevallen, dus sneeuwengeltjes maken in de tuin! Hond deed lekker mee. Nu zit ik met een heerlijk ruikende en zachte hond op de bank en denk dat ik hem gezellig bij me laat slapen straks. Hopelijk laat de kat van mn broertje ons met rust!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Omdat we meer als een halve meter sneeuw hebben word het uit gaan moeilijker... Man en ik hadden dus onze Labradors in onze mine auto ingeladen, want in de tuin en in ons bos is er echt te veel sneeuw

En ik schaam me om dat hier te schrijven, maar oude lab van 8 jaar ging dus los op een mini hondje.... hebben we nooit gehad, heeft ze nooit gedaan.... en we weten even niet meer verder
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heerlijke dag, Bladora, ondanks de stare down.

@Job Eva, dat klinkt als een beetje teveel sneeuw voor het goede bij jullie! Wat is een mine auto?

Voor wat betreft senior zou ik even langs de dierenarts gaan. Als oudere hondjes opeens gek gedrag gaan vertonen dan is er vaak iets aan de hand. Dan kan ernstig zijn, maar ook minder ernstig, zoals bijvoorbeeld minder scherp zien of horen en daardoor sneller schrikken en in reactie feller reageren.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft die 8 jarige lab dan aangericht bij dat hondje? En kwam dat zo out of the blue?

wij gaan zo wandelen met nog wat mensen met hun honden. Dan kan mijn pipo eens even uitrazen want ze is zo tierig als de neten.

Hier ligt bijna geen sneeuw meer, er is gisteren toch nog wat gevallen maar niet veel. Jammer. Jammer van die regen ook vanmorgen. Vroor het nog maar een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er dan gebeurd JobEva? Met dat mini hondje?
Nee heb je, ja kun je krijgen
JobEva schreef:
17-01-2021 00:58
Omdat we meer als een halve meter sneeuw hebben word het uit gaan moeilijker... Man en ik hadden dus onze Labradors in onze mine auto ingeladen, want in de tuin en in ons bos is er echt te veel sneeuw

En ik schaam me om dat hier te schrijven, maar oude lab van 8 jaar ging dus los op een mini hondje.... hebben we nooit gehad, heeft ze nooit gedaan.... en we weten even niet meer verder
Oh vreselijk. Kun je vaak echt niks aan doen, ja achteraf kijken. De mijne had een tijdje geleden ook zo’n hondje te pakken. Vreselijk, ik vond het afschuwelijk en ik moet echt vertrouwen terugkrijgen. Niet grappig.

Wat gebeurde er?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag even moeten lachen. Tijdens het wegwaaien wandelen ging jongedame ineens in Duitse Herdermodus (sluipend bukken). Ze zag iets in het bos en bleef maar sluipen en naar mij kijken (‘Schiet op baasje, kom kijken’).

Komt daar een mevrouw door de struiken in van die Cora Kempermangewaden. Zo iemand die recent ‘de natuur’ als hobby heeft ontdekt. En achter haar een typische ANWB meneer (jas, sjaal, pet en wandelschoenen van de ANWB).
Ik dacht dat het verdwaalde dagjesmensen waren dus ik loop hun richting uit. Die vrouw heel enthousiast zwaaien ‘Halloooo, mevrouw, joehoe!’. Komt ze dichterbij, ineens helemaal teleurgesteld. “Oh” zegt ze “Ik wilde vragen waar u die enige ketting vandaan heeft maar ik zie dat het een hondenriempje is” :-D. En het mannetje grinnikend: “Wel lekker goedkoop”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij dan in godsnaam voor hondenketting?????? Die wil ik wel eens zien!
Lemoos er komen bijzondere exemplaren bij jou uit de struiken.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-01-2021 18:17
Wat heb jij dan in godsnaam voor hondenketting?????? Die wil ik wel eens zien!
Zo’n gevlochten paracord lijn. Korte looplijn. Gekocht van zo’n creatieve mevrouw die dat soort dingen maakt voor het goede doel.
Dit soort lelijkheid:
Afbeelding
https://www.kipi.nl/product/hondenlijn ... inforrest/

Ik drapeer dat altijd om mij heen als een soort XL ketting als jongedame los loopt. Dan heb ik de sluiting gelijk bij de hand.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
19-01-2021 19:14
Lemoos er komen bijzondere exemplaren bij jou uit de struiken.
Sinds Corona kun je in deze toeristische omgeving nergens meer vijf minuten ‘alleen’ lopen :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-01-2021 12:21
Zo’n gevlochten paracord lijn. Korte looplijn. Gekocht van zo’n creatieve mevrouw die dat soort dingen maakt voor het goede doel.
Dit soort lelijkheid:
Afbeelding
https://www.kipi.nl/product/hondenlijn ... inforrest/

Ik drapeer dat altijd om mij heen als een soort XL ketting als jongedame los loopt. Dan heb ik de sluiting gelijk bij de hand.
Nou ja, ik vind het een hele mooie riem, kleurrijk! Maar om zo'n ding nou als sieraad om mijn nek te hangen! :mrgreen: Tjonge jonge....
Alle reacties Link kopieren
Up.

Iemand nog leuke dingen meegemaakt? Sneeuwsnuivende (of schuivende) honden?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Een haas gezien gisteravond laat bij het uitlaten.
Dacht altijd dat die beesten een winterslaap hielden maar das kennelijk niet het geval. (of in ieder geval niet bij dit exemplaar)
En lekker rustig 's avonds laat op straat, da's ook wel eens fijn!
Alle reacties Link kopieren
Verder weinig bijzonders meegemaakt, al ben ik die sneeuw ondertussen wel zat, gelukkig gaat het volgende week dooien heb ik begrepen.
Ik heb gisteren ook een konijn zien lopen, over de atletiekbaan.
We lopen toch dagelijks heerlijk hier in het park. Wel de honden jas of trui aan en in beweging blijven. Dat vooral.
Alle reacties Link kopieren
Ons puber witje geniet volop van de sneeuw

Afbeelding

Weet niet of ik het hier al schreef, wij zijn verhuisd en wonen nu in een dorp, met veel landerijen en een natuurgebied vlak bij.
1 huis naast ons en dan zijn we het dorp uit.
In en in koud als je met de hond gaat lopen maar zo heerlijk vrij en we genieten iedere dag.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Klinkt fantastisch mama-Inge. En gelijk van die rare buren af. Witje gaat helemaal op in de omgeving :-D

Jongedame heeft zich vandaag een weg uit haar truitje (en tuigje) gevreten. Ineens had ik een lege lijn vast en ging jongedame in een hogere versnelling alvast naar het park. Gelukkig heeft ze niet echt de ballen om rebels te zijn (zoals oude bes) en komt ze gelijk terug als ik roep.
De man des huizes (‘het is een hond, geen kind’) heeft er nu een gewoonte van gemaakt om de meest fluffy badhanddoek over de radiator op de gang te hangen zodat jongedame bij thuiskomst weer warm gewreven kan worden (en ingebakerd in een mandje bij de verwarming gelegd). Maar dat de hond zich gedraagt als een prinses op de erwt is mijn schuld :confused:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pietertje met haar dunne vachtje heeft een dekje nodig buiten, maar dat wil ze niet. De pootjes van Sokkie heb ik kort geknipt, ook aan de onderkant. Ze krijgt spray op haar pootjes om ijsklontjes te voorkomen. De wandelingen zijn in de sneeuw in een rustiger tempo voor Sokkie en Pietertje, maar pippa rent en rolt met haar maatje door de sneeuw. Die heeft nergens last van. Toen de vreselijke wind was gaan liggen, kwam het wild weer tevoorschijn en zag ik reeën en rammelende hazen. Gelukkig zag pippa ze niet, het was te ver.
Alle reacties Link kopieren
Onze lab is iedere dag weer blij als hij de sneeuw in stapt :-D . De eerste dag draaide hij rondjes van blijdschap.
Op het veldje hier om de hoek krijgt hij af en toe z'n eigen riem in de bek en dan jagen we hem een beetje op. Een beetje gekdoenerij. Nu dr sneeuw ligt vraagt hij bij dit veldje constant om z'n riem en rent dan als een dolle over het veld, flapdrol :biggrin: .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Witte zeehond herder 🤣

Afbeelding

Heerlijk gespeeld in de sneeuw
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
12-02-2021 16:08
Witte zeehond herder 🤣

Afbeelding

Heerlijk gespeeld in de sneeuw
:HA:

Je ziet het genot en de lol van zijn koppie afdruipen, hihi :heart:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
:rofl:

Prachtig.

De mijne heeft ook sneeuw als nieuwe hobby ontdekt. Rollen, graven, happen, sneeuwballen vangen (HUH HIJ VIEL HIER!!!!!!WAAR IS HIJ WAAR IS? HIJ WAAR IS HIJ? GRAAF GRAAF GRAAF!!! HIJ LAG HIER NET NOG!)
Geen last van de kou en ligt het liefst languit in de achtertuin in de sneeuw.

Ik durf nog steeds niet echt met hem los na dat bijtincident. Ik loop wel met hem, maar ik ontwijk andere honden, durf niet meer met z’n maatje te wandelen en ik kom maar niet over de schrik heen. Stom want daarvoor nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren
:-D de zeehondherder

Ik vind het ook leuk om de buurhond (labrador) los te zien gaan. Zelfs nu er nog maar kleine hoopjes liggen her en der. Die kop moet en zal in de sneeuw gaan. We zien af en toe een neus door de klimop verschijnen van hem :-)

Jongedame is meer een ijsprinses. Proberen te graven in het ijs, tig keer onderuit gaan en slidings maken. Rennen vanaf het heuveltje en dan het ijs op.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oh dames... het is hier zo koud, dat we vossen in de tuin hebben, die eten vogelvoer. We lopen overdag met de paarden en honden een half uur bij vandaag -12, De assistente van mijn man bracht me daarna glühwein, en de beestjes vers water. Over 2weken gaan we met puber op skivakantie, voor de rest komt er iemand in huis. Ik ga met puber schneeschuhlaufen, dur het komt wel goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven