Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
11-01-2020 19:50
Hier gelukkig niet erger geweest dan hechtingen. Dat was wel mijn eigen schuld. Ze (nu mijn oudste hond, pittig karakter) was een pup en ik was met haar aan het spelen met een stuk touw die ik af en toe net iets te hoog hield. Ze dacht het met springen te redden maar hing aan mijn elleboog ipv het touw en met de vlijmscherpe puppytandjes was een diep gescheurd gat aan beide kanten van mijn elleboog een feit....
De puppy- en puberongelukjes zijn echt niet op 1 hand te tellen hier. Hoeveel gaten, schrammen, krassen en blauwe plekken ik wel niet heb opgelopen door die draken.

Ik moest op een gegeven moment een keer het ziekenhuis in voor een operatie. 3 dagen daarvoor had ik door een stom ongeluk een gat in mijn hoofd opgelopen (niet door de hond) en daar zaten 7 hechtingen in. En de rest van mijn lijf was werkelijk bezaaid met blauwe plekken en nagelkrassen (wel door de - toen puber - hond). Ik heb ze daar serieus uit moeten leggen dat mijn man er echt niks mee te maken had! :$

Een familielid kreeg op een gegeven moment een puppy van een klein ras en had zich met een piepklein gaatje van een tandje op de huisartsenpost gemeld voor een tetanusprik. Verstandig natuurlijk, maar mijn man en ik kwamen echt niet meer bij toen we de foto’s van de minuscule schade zagen. Ik meldde me daar pas met de winkelhaak van ca 4 cm beide kanten uit na het spuitbusincident, want voor die tijd was het nog niet in me opgekomen.
Alecta schreef:
11-01-2020 17:13
Nou inderdaad, en zorgen dat je hond aangelijnd is.
Ligt er ook aan waar. Onze hond is heel erg op mij gericht, maar hij mag echt niet los als we door de wijk wandelen. Ik ben veel te bang dat hij onstuimig als hij is achter een duif of kastanje aanrent en onder een auto terecht komt.

Maar in het bos hier vlakbij mag hij lekker los. Er zijn daar dan weleens wandelaars (zonder hond) die loslopende honden niet fijn vinden.
Onze hond is totaal niet op mensen gericht, wel op andere honden en daar rent hij ook op volle snelheid naartoe. Ik kan begrijpen dat wandelaars dat spannend/eng vinden, maar dan moet je ook niet in een losloopgebied gaan lopen.
Nummer*Zoveel schreef:
11-01-2020 20:11
De puppy- en puberongelukjes zijn echt niet op 1 hand te tellen hier. Hoeveel gaten, schrammen, krassen en blauwe plekken ik wel niet heb opgelopen door die draken.

Ik moest op een gegeven moment een keer het ziekenhuis in voor een operatie. 3 dagen daarvoor had ik door een stom ongeluk een gat in mijn hoofd opgelopen (niet door de hond) en daar zaten 7 hechtingen in. En de rest van mijn lijf was werkelijk bezaaid met blauwe plekken en nagelkrassen (wel door de - toen puber - hond). Ik heb ze daar serieus uit moeten leggen dat mijn man er echt niks mee te maken had! :$

Een familielid kreeg op een gegeven moment een puppy van een klein ras en had zich met een piepklein gaatje van een tandje op de huisartsenpost gemeld voor een tetanusprik. Verstandig natuurlijk, maar mijn man en ik kwamen echt niet meer bij toen we de foto’s van de minuscule schade zagen. Ik meldde me daar pas met de winkelhaak van ca 4 cm beide kanten uit na het spuitbusincident, want voor die tijd was het nog niet in me opgekomen.
Puppy en puber ongelukjes genoeg hier. Bont en blauw ook herkenbaar ;-D

De gaten waar ik voor naar de huisartsenpost ging waren ook ongeveer 2.5-3 cm per kant, maar het bloedde nogal heftig en zelf proberen te dempen hielp toen niet :$
Alle reacties Link kopieren
Wat een puppies :-D. Ik zag er alleen uit als een speldenkussen in de puppytijd van de Herderinnetjes en huidige hond. Verder alleen maar schoenen aangeknaagd (altijd de linker :-?) en papieren versnipperd. Huidige hond vrat ook graag planten aan maar daar is hij gelukkig na twee jaar mee gestopt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mijn honden zijn dol op schoenen. Geen enkele schoen was veilig in puppy en pubertijd. Nu slepen ze alleen nog met schoenen als wij thuiskomen of als er visite komt.
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat een heerlijk topic. Nu ik het lees weet ik dat dit het topic is wat ik altijd heb gemist :heart: !

We hebben een labrador van 3 jaar oud. Hij is echt mijn lieve kleine baby. Iedere avond komt hij met ons knuffelen op de bank. We hebben nogal pittige jaren achter de rug en daarbij is hij een grote steun geweest. Bij verdriet zoekt hij je echt op. Zo is hij ook mee naar een begrafenis geweest. Als iemand het even niet trok kwam hij meteen troosten. Echt een engel.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Schoenen werden we bij huidige hond voor gewaarschuwd door het asiel, maar ik heb hem er nog nooit op betrapt. Hij heeft wel wat met wc-rollen dus als ze nog vol zijn staan die hoog.

Mijn vorige hond had wat met boeken en kussens, en kussens heeft hij altijd vol gehouden. Ik had geleerd dat je niet moest straffen maar juist positief gedrag moest belonen, dus ik gaf hem een snoepje toen hij het gejatte kussen aan me terug gaf. Dat was maar 1x nodig, en daarna wist hij dat hij dus een kussen moest jatten als hij zin had in een snoepje :rofl:
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
11-01-2020 21:27
Als iemand het even niet trok kwam hij meteen troosten. Echt een engel.

Ja, dat voelen ze feilloos aan hè? Zo schattig!
Emceetje schreef:
11-01-2020 20:26
Ligt er ook aan waar. Onze hond is heel erg op mij gericht, maar hij mag echt niet los als we door de wijk wandelen. Ik ben veel te bang dat hij onstuimig als hij is achter een duif of kastanje aanrent en onder een auto terecht komt.

Maar in het bos hier vlakbij mag hij lekker los. Er zijn daar dan weleens wandelaars (zonder hond) die loslopende honden niet fijn vinden.
Onze hond is totaal niet op mensen gericht, wel op andere honden en daar rent hij ook op volle snelheid naartoe. Ik kan begrijpen dat wandelaars dat spannend/eng vinden, maar dan moet je ook niet in een losloopgebied gaan lopen.
In een losloopgebied heb ik totaal geen problemen met loslopende honden. Alleen als je weet dat je hond niet goed kan met andere honden, dan moet je hem wel aan de lijn houden vind ik (hoe sneu ook voor de hond). De hond, die mijn hond destijds aanviel had al meerdere honden aangevallen, bleek bij navraag. Werd uitgelaten door de vader van de eigenaar, die hem niet aan de lijn durfde te houden, om te voorkomen dat hij omver werd getrokken. Echt compleet mesjogge als je er over nadenkt.
Nummer*Zoveel schreef:
11-01-2020 21:34
Mijn vorige hond had wat met boeken en kussens, en kussens heeft hij altijd vol gehouden. Ik had geleerd dat je niet moest straffen maar juist positief gedrag moest belonen, dus ik gaf hem een snoepje toen hij het gejatte kussen aan me terug gaf. Dat was maar 1x nodig, en daarna wist hij dat hij dus een kussen moest jatten als hij zin had in een snoepje :rofl:
Ja ze zijn super slim. Ik was eerst ook van positief gedrag belonen dus ze kregen een koekje als ze de schoenen terugbrachten. De koekjes heb ik snel afgeschaft want mijn honden werden een beetje te zwaar. Nu moet ik de gejatte schoenen zelf uit hun mand vissen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dat ik dit topic nu pas zie :biggrin:
Wij hebben soms oktober een Zwitserse witte herder.
Beestje verward zichzelf nogal eens met een varkentje en trekt sprintjes door de dikste modderplassen
Waardoor ze regelmatig zwart in plaats van wit thuis komt :facepalm:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
11-01-2020 22:05
Dat ik dit topic nu pas zie :biggrin:
Wij hebben soms oktober een Zwitserse witte herder.
Beestje verward zichzelf nogal eens met een varkentje en trekt sprintjes door de dikste modderplassen
Waardoor ze regelmatig zwart in plaats van wit thuis komt :facepalm:
Heerlijk hè. Mijn oudste hond denkt dat ze een kat is en ligt geregeld in de vensterbank of op de rugleuning van de bank :facepalm:
Beide honden houden helaas van sloten. Hoe viezer, hoe beter. Beide zijn ook jagers en komen vaak trots hun vangst (meestal vogels, muizen/ratten of insecten) showen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mijn honden op te voeden. Zelfs als je mensen tegen komt die het niet erg vinden om door een hond benaderd te worden, zullen er altijd mensen zijn die dat niet wensen. Ik probeer om geen aanstoot te geven met mijn honden en dat doe je verrekte snel! Want de maatschappij wordt steeds hond intoleranter. Honden mogen er bijna niet meer bestaan. Overal moeten ze aangelijnd, geen sprankje bewegingsvrijheid wordt ze gegund. Du probeer ik mensen vooral geen voer te geven om nog meer verboden op te leggen.

Dus niet anderen aanblaffen, niet tegen aan springen en als het effe kan niet eens benaderen. Met Pippa heb ik nog een eind te gaan want die wil nog tegen andere mensen aan springen. De andere honden vormen geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dat hondintolerant herken ik helemaal niet zo hier in de omgeving. Onze hond wordt juist geregeld aangehaald door vreemden. Zo op straat of op terrassen ofzo. Een enkeling is het niet gediend, maar die stralen dat ook duidelijk uit. Dan is het makkelijk om hem even kort te houden.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Wij (mijn ouders) hebben altijd Border Collies gehad, en ik houd van die honden! Je kunt ze zo goed opvoeden en zijn zo gewillig om het goed te doen en te luisteren. Onder appel loop ik zo zonder riem de stad door met hem. Onze reu is nu 7 jaar. Onze vorige werd 13 dus we hopen nog heel wat jaren te genieten van deze hond.

Onze hond wordt ook wel de troosthond genoemd bij ons. Ben je verdrietig, dan is hij er altijd voor je, dat voelt hij echt aan. Hij weet heel goed op welke plekken in huis hij wel of niet mag komen, maar als je verdrietig bent gaat hij gewoon naar boven om met je te knuffelen, terwijl hij die deur eigenlijk niet open mag doen. Maar dat neemt niemand hem kwalijk :). Ik was een tijdje bij mijn ouders omdat het met mijn oma erg slecht ging, en was erg verdrietig...reken maar dat die hond elke nacht me wist te vinden! Toen mijn broer depressief was, bleef onze hond altijd bij hem.

En dan gaat hij lekker op z'n rug tegen je aanliggen, en mocht je huilen dan likt hij je tranen weg (of je dat nu fijn vindt of niet haha). Hij is mijn kruikje en steun al vele nachten geweest.

Mijn moeder viel een keer van haar fiets, de hond was ver voor haar uit, maar omdat ze een kreet van pijn sloeg rende de hond terug en ging gelijk op haar nek liggen en beschermde hij haar nek (oerinstinct denk ik). Dat is toch zo mooi! Verder werken we ook met schapen en hoe instinctief zo'n beestje dat doet is echt geweldig om te zien.

Ik kan helaas zelf geen hond hebben, maar ga vaak naar mijn ouders, om hun te zien, maar ook voor de hond! En mijn vader neemt hem dan altijd mee naar het treinstation waar ik aankom. Dat hij me dan gewoon herkent, en jankt en blij is om me te zien vind ik zo lief! Hij is ook alleen echt rustig als zijn roedel compleet is. Als broer, ik en schoonzusje er zijn is het goed. Ik houd van Borders :heart:
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Emceetje schreef:
11-01-2020 20:26
Ligt er ook aan waar. Onze hond is heel erg op mij gericht, maar hij mag echt niet los als we door de wijk wandelen. Ik ben veel te bang dat hij onstuimig als hij is achter een duif of kastanje aanrent en onder een auto terecht komt.

Maar in het bos hier vlakbij mag hij lekker los. Er zijn daar dan weleens wandelaars (zonder hond) die loslopende honden niet fijn vinden.
Onze hond is totaal niet op mensen gericht, wel op andere honden en daar rent hij ook op volle snelheid naartoe. Ik kan begrijpen dat wandelaars dat spannend/eng vinden, maar dan moet je ook niet in een losloopgebied gaan lopen.
Dat vind ik ook zo wonderlijk. Kilometers en kilometers bos en natuur hier en maar een paar plekken waar je hond los mag. En ik kom steevast hardlopers of mountainbikers tegen. Puppebeest houdt wel van een wedstrijdje hardlopen, dus ik hield hem even vast toen ik een mevrouw aan zag komen rennen. Roept ze ‘dankjewel, ik ben al een keer gebeten’. En een wandelaar die riep ‘oh ik ben echt héél bang voor honden’ toen ik mijn hond terug riep.

En hoewel het een vrij land is en je overal mag rennen en wandelen denk ik dan wel ‘muts, ga dan niet in het hondenbos rennen maar schuif ff een halve kilometer op. Echt. Een hond mag niet bijten en ja, een hond moet onder appel staan, maar ik heb een pup, we oefenen, en ik mag op 2 vierkante km los met het beest en jij mag werkelijk óveral rennen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die niets van honden moeten hebben, hebben het zwaar in onze wijk. Eigenlijk huis na huis wel een hond (en kat). Wel veel ‘keurige mensen’ :-) (type “Ik zie dat u de drol van uw hond laat liggen, wellicht heeft u geen zakjes meer. Alstublieft, neemt u er maar twee van mij”-> aan de man die door de wijk loopt met zijn grote hond op weg naar het park. En dan erbij blijven staan, totdat de droldelict van de crimescene is verwijderd).

Er is zelfs één bewoner die zich zo opwond over het geklaag over hondenpoep in het speeltuintje, dat hij extra camera’s heeft opgehangen. Enkel om via nightvison in HD aan te tonen dat het kattendrollen waren. En een filmpje (zo’n timelapse van 24 uur) om te bewijzen dat niemand zijn hond daar uitliet :bonk:
Nee heb je, ja kun je krijgen
De mijne heeft tot op heden nog niets gesloopt *klopt driftig af*

Hij probeert wel sokken en schoenen te jatten maar toen hij merkte dat er bijzonder weinig gebeurde als hij een sok meenam werd het stukken minder. Nu pakt hij er nog wel eens één, maar dan staat ie je vervolgens een beetje dom aan te kijken van ‘ja ik wou hem heel graag maar nu weet ik eigenlijk ook niet wat ik ermee moet’ en komt ie hem terugbrengen.
Mijn honden haalden als pup altijd vieze onderbroeken uit de wasmand. Meestal als er visite was, haalden ze de onderbroeken uit de wasmand en dan liepen ze er uitgebreid mee in het rond :facepalm:

Nu pakken ze af en toe nog een sok maar schoenen blijft favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond pakt vooral onze sloffen. We lachen er altijd om en jagen een beetje achter hem aan. Dus dat is voor hem puur een spelletje om aandacht. Hij maakt ze gelukkig niet kapot. En als we er een keer niet op reageren laat hij ze na 2 minuten ook weer liggen. Dan is er niks aan.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
12-01-2020 00:01
Mijn honden haalden als pup altijd vieze onderbroeken uit de wasmand. Meestal als er visite was, haalden ze de onderbroeken uit de wasmand en dan liepen ze er uitgebreid mee in het rond :facepalm:

Nu pakken ze af en toe nog een sok maar schoenen blijft favoriet.
Dat doet onze buurhond ook. Vol trots de vuile onderbroeken (en dan alleen die van de buurvrouw en buurmeisje, geen mannenspul) en bh’s showen tijdens visites. Kom je de buurman met hond tegen, vraag je “Goh, wat heeft hij nu weer gevonden?”, wijzend naar de hamsterachtige wang. Vervolgens trekt de buurman een rode string uit zijn bek :hihi:
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
12-01-2020 00:49
Dat doet onze buurhond ook. Vol trots de vuile onderbroeken (en dan alleen die van de buurvrouw en buurmeisje, geen mannenspul) en bh’s showen tijdens visites. Kom je de buurman met hond tegen, vraag je “Goh, wat heeft hij nu weer gevonden?”, wijzend naar de hamsterachtige wang. Vervolgens trekt de buurman een rode string uit zijn bek :hihi:
Mijn honden pakten vooral het mannenspul gelukkig :hihi:

Met een jaar werd het al minder, maar ze hebben het volgehouden tot ze ongeveer 1,5 jaar waren. Daarna gingen ze over op knuffels, schoenen en sokken :proud:
Nog even een vakantie vraag:

Wij hebben wel besloten dat ie dit jaar gewoon mee gaat, goede opvang hebben we nog niet en ik wil hem niet naar een pension brengen. Daar accepteren ze overigens toch alleen jeweetwel reuen en tegen die tijd is hij net een jaar geweest en niet geholpen.

Mijn idee is om gewoon een stacaravan te boeken ergens op max 500 km van hier. Heb een aantal opties gevonden waar honden mee mogen, maar ik heb geen idee of dat handig en haalbaar is of veel te krap en dat we naar een huisje met tuin moeten gaan kijken.

Ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
12-01-2020 09:13
maar ik heb geen idee of dat handig en haalbaar is of veel te krap en dat we naar een huisje met tuin moeten gaan kijken.

Toen mijn huis verbouwd werd, zat ik een weekje in een stacaravan van een vriend, en dat vond de hond prima. Daar zat wel een ruime en goed afgesloten tuin bij, zodat de hond ook lekker buiten kon scharrelen, en niet alleen maar aan de riem en onder toezicht. Ik zou in de zomer dan wel voor een optie met airco gaan, zodat de hond zonodig wat af kan koelen.
Malinois schreef:
12-01-2020 09:13
Nog even een vakantie vraag:

Wij hebben wel besloten dat ie dit jaar gewoon mee gaat, goede opvang hebben we nog niet en ik wil hem niet naar een pension brengen. Daar accepteren ze overigens toch alleen jeweetwel reuen en tegen die tijd is hij net een jaar geweest en niet geholpen.

Mijn idee is om gewoon een stacaravan te boeken ergens op max 500 km van hier. Heb een aantal opties gevonden waar honden mee mogen, maar ik heb geen idee of dat handig en haalbaar is of veel te krap en dat we naar een huisje met tuin moeten gaan kijken.

Ervaringen?
Onze grote hond ging vroeger altijd mee op onze (niet al te grote) zeilboot. Dat ging prima. Heel veel boten hadden honden aan boord weet ik nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven