Vlek in jasje ( nepleer)

25-11-2013 16:12 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jasje van onbekend materiaal, het is soepel, glad en ziet er uit als leer ( ooit het label eruit geknipt omdat dat kriebelde dus geen idee welk synthetisch materiaal is gebruikt). Het ziet en voelt heel erg als leer, mocht dat helpen voor de herkenning vh materiaal.

Gisteren is er yoghurt opgekomen. Ik heb het direct met een nat doekje afgenomen. Nu zie ik dat er toch nog vaag een vlek te zien is.

Heeft iemand een tip om de vlek eruit te krijgen zonder het jasje te beschadigen?
Je bent zelf een theepot
Ik heb ook zo'n nepleren jasje. Tijdje terug heb ik het met een handwas en wasverzachter gewassen, daardoor kwamen er veel witte vlekken op het jasje.

Nu doe ik het jasje gewoon in de wasmachine, alleen even spoelen zonder wasmiddel o.i.d. Daarna spuit ik er wat Robijn kledingverfrisser op. Blijft heel netjes en fris!
Je kunt het proberen met een ´wondersponsje´. Die krijg je voor veel geld bij de blokker maar soms vind je ze ook voor veel minder bij de action, zeeman of wibra.

Is meestal wit (soms met een grijze of blauwe helft), tijdens gebruik valt het compleet uit elkaar, alleen met water een beetje nat maken en dan poetsen.

Met die dingen heb ik al eens een gele leren bank schoon gekregen.
quote:Exces schreef op 25 november 2013 @ 17:04:

Je kunt het proberen met een ´wondersponsje´. Die krijg je voor veel geld bij de blokker maar soms vind je ze ook voor veel minder bij de action, zeeman of wibra.

Is meestal wit (soms met een grijze of blauwe helft), tijdens gebruik valt het compleet uit elkaar, alleen met water een beetje nat maken en dan poetsen.

Met die dingen heb ik al eens een gele leren bank schoon gekregen.Is dat niet te ruw of bedoel je een sponsje met microvezel erom heen?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven