Vlekken in ondergoed, hoe verwijderen??

21-08-2008 12:09 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hoe je gele vlekken die resteren na het wassen (van urine, bloed en zweet) uit ondergoed kunt krijgen. Mijn kids willen wit ondergoed, maar je ziet dus elk restvlekje zitten... Wie weet de oplossing om alles weer mooi schoon te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag een schone aan?



En geen wit ondergoed.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Je doet je naam in ieder geval eer aan.. :-)



Moet ik nou nog reageren ook???
Alle reacties Link kopieren
in een sopje leggen met vanisch voordat je gaat wassen of in een sopje leggen met bleek voordat je gaat wassen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Gewoon meteen wassen (90 graden) nadat ze uitgetrokken zijn en niet in de wasmand laten liggen voor een aantal dagen. Ik neem aan dat je ze elke dag schoon ondergoed aandoet, lijkt mij, toch? Je kan speciale wasdoekjes (voorkomen kleurdoorloping) halen die je bij je donkere en/of gekleurde was doet zodat je niet steeds kleine wasjes hebt en de onderbroekjes gewoon mee kan wassen met andere wassen.



Ik heb hier trouwens nog nooit van gehoord.. Hoe oud zijn jou kinderen? Mijn oudste is 5 en die veegt echt niet zelf zijn kont hoor, dat kan ie echt nog niet. Nu poept hij gelukkig ook alleen maar thuis, hahaha!
Tja, kookwas en vanish, maar het ondergoed wordt er ook niet beter van, zodat er alleen maar meer vlekken in blijven hangen.

Dat bloed vind ik trouwens een beetje griezelig.

Ik heb tenminste aangenomen dat je kinderen nog niet ongesteld zijn....

En anders gaat een vieze bloedbroek gewoon in de kliko.

Tja, en zweetvlekken (in ondergoed?) gaan op een gegeven moment ook niet meer uit mijn shirtjes.

Maarre, waarom zou je niet een andere kleur ondergoed kopen voor je kinderen? Ik wilde vroeger echt geen duffe witte spullen aan maar leuke dingen met streepjes, bloemetjes en kleurtjes.
Als je donker ondergoed hebt, heb je soms roodachtige vlekjes in het kruisje. Dat krijg je er niet meer uit, is amoniak.
Alle reacties Link kopieren
Voor 1 kind heb ik dus al donkerblauw ondergoed aangeschaft en de ander heeft ook zwart ondergoed. Maar wit blijven ze ook dragen... en ik vind het geen gezicht die vlekken. Ga eens proberen met vanish en cloor en beetje heter wassen.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt wit spul is, gewoon een tijdje in de bleek en dan wassen (niet meer gekleurde spullen erbij natuurlijk).



Ik gooi onderbroeken waar echte vlekken inzitten gewoon weg, wel zo fris!
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 21 augustus 2008 @ 16:31:

Als je donker ondergoed hebt, heb je soms roodachtige vlekjes in het kruisje. Dat krijg je er niet meer uit, is amoniak.
kijk, dat vind ik nu fijn te weten. Vroeg me al tijden af hoe dat toch kwam... dank fleurtje! :worship:
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik geen witte onderbroeken, maar wel met een licht kleurtje. Maar die blijven prima schoon, ook al was ik ze slechts op 40 graden en met een color wasmiddel bovendien. En ik laat ze ook nog eens dagen in de wasmand liggen mochten er bloedvlekken inzitten.



De slechte huisvrouw wordt in dit geval niet gestraft.

Dank zij Ariel misschien? ;-)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas gehoord dat zweetvlekken in blousjes er uit kunnen gaan als je ze laat weken in water met opgeloste asperine. Ik heb het nog niet geprobeert, iemand anders hier wel?



Ik heb wel dat zwart katoen in het kruis van een slip op een gegeven moment bruin gaat kleuren. Weet iemand waar dat aan ligt/hoe je het weer zwart krijgt?
Suzeli, zie mijn posting hierboven...
Ik gooi altijd een paar scheppen soda bij het wasmiddel als ik witte was draai (60o); resultaat: alles brandschoon en goed voor je wasmachine
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef op 21 augustus 2008 @ 21:41:

Nou heb ik geen witte onderbroeken, maar wel met een licht kleurtje. Maar die blijven prima schoon, ook al was ik ze slechts op 40 graden en met een color wasmiddel bovendien. En ik laat ze ook nog eens dagen in de wasmand liggen mochten er bloedvlekken inzitten.



De slechte huisvrouw wordt in dit geval niet gestraft.

Dank zij Ariel misschien? ;-)




Hear, hear. Dit had helemaal mijn post kunnen zijn, tot het met de Ariel X-D.



Twinza, als het ondergoed van deze huisvrouw van Jan Steen al schoon wordt, wat doe jij dan dat het zo vies blijft?
Wat voor tenten draag je eigenlijk dat je dit op de pijler "Wonen" zet?
Costello schreef op 22 augustus 2008 @ 12:03:

Wat voor tenten draag je eigenlijk dat je dit op de pijler "Wonen" zet?


We zouden een huishoudpijler moeten hebben.



Wat betreft de onderbroeken, voorwassen met biotex.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt bij witte kleding is citroensap. Ik had van die witte shirtjes die ik eigenlijk weg wilde gooien door de zweetvlekken die er niet meer uit gingen. Ze hebben een laatste kans gekregen met citroensap en ze zijn echt weer helemaal wit!!
Alle reacties Link kopieren
Met die citroensap: hoeveel doe je dan?

is dat met zo'n geel flesje uit de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het met zo'n flesje ook werkt. Deed het met verse citroenen. Had ik toevallig in huis. Heb gewoon een halve uitgeknepen en in het vakje van de wasverzachter gedaan ipv wasverzachter.
,
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft bloedvlekken, die kun je het beste eerst met koud water schoonmaken. Volgens mij bakt bloed in de stof als je het direct heet wast en dan krijg je het er nog maar lastig uit.



Steradenttablet bij de hoofdwas kan ook nog wel eens werken.
Known to cause insanity in laboratory mice
KLeding met bloedvlekken in een koud badje met zout gooien en daarna in de wasmasjien.
Alle reacties Link kopieren
Bij goed weer, de witte was in de zon hangen. De zon bleekt 't er zo uit! :)
Alle reacties Link kopieren
fijn al die details,daar zat ik nou echt op te wachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven