vlekken na afwasmachine
dinsdag 22 oktober 2013 om 17:57
hallo,
sinds kort hebben we een vaatwasser.
maar op plastic bakjes (die gebruik ik veel om eten mee te nemen naar mn werk) en op het bestek, zitten allemaal kringen, zo groot als druppels.
toen ik thuis woonde bij mn ouders en ook op t werk, hebben we dit helemaal niet?
ik vind sowieso dat onze vaat vrij nat is na het einde van welk programma dan ook.
weet iemand wat ik hiermee kan doen>?
Groetjes
sinds kort hebben we een vaatwasser.
maar op plastic bakjes (die gebruik ik veel om eten mee te nemen naar mn werk) en op het bestek, zitten allemaal kringen, zo groot als druppels.
toen ik thuis woonde bij mn ouders en ook op t werk, hebben we dit helemaal niet?
ik vind sowieso dat onze vaat vrij nat is na het einde van welk programma dan ook.
weet iemand wat ik hiermee kan doen>?
Groetjes
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:11
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:21
Ligt denk ik ook gewoon aan het soort machine. De ene droogt beter dan de andere, net zoals de ene stofzuiger het beter doet dan de andere.
Ik heb er nooit last van, maar heb ook een erg uitgebreide en vrij prijzige vaatwasser. En ik heb een besteklade, dat scheelt volgens mij ook wel aan vlekken op je bestek. Word toch beter droog als het uitgespreid ligt dan alles tegen elkaar in een bestekmandje. En de onze heeft het zeolith droogsysteem, ik merk in vergelijking met onze oude wel echt verschil daarmee.
Ik heb er nooit last van, maar heb ook een erg uitgebreide en vrij prijzige vaatwasser. En ik heb een besteklade, dat scheelt volgens mij ook wel aan vlekken op je bestek. Word toch beter droog als het uitgespreid ligt dan alles tegen elkaar in een bestekmandje. En de onze heeft het zeolith droogsysteem, ik merk in vergelijking met onze oude wel echt verschil daarmee.
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:24
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:25
Het kan ook aan je vaatwasmiddel liggen. Ik zet hem overigens ook altijd op een kier zodra hij klaar is, het is niet echt nodig maar als ik hem meteen wil uitruimen is alles nog zo heet dat het met geen tang is aan te pakken. Mijn vorige droogde aan het eind niet zo heel goed meer maar die had ik al 22 jaar.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:27
quote:jesju82 schreef op 22 oktober 2013 @ 19:24:
we hebben er nog geen zout in, doen jullie dat wel? en wat voor zout?Regenereerzout, staat in de supermarkt in pakken, blauw als ik me niet vergis, maar met goede afwasklontjes is het niet echt nodig, glansspoelmiddel ook niet.
we hebben er nog geen zout in, doen jullie dat wel? en wat voor zout?Regenereerzout, staat in de supermarkt in pakken, blauw als ik me niet vergis, maar met goede afwasklontjes is het niet echt nodig, glansspoelmiddel ook niet.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:30
Glansspoelmiddel hoeft niet als het al in je blokjes zit. Zo niet, dan zit er in de deur een vakje naast het blokjesvakje ofzo. Daar zit een gat achter voor glansspoelmiddel.
En zout zou ik er wel in doen ja. Moet ergens in de bodem. Heb je het boekje wel gelezen voor je hem ging gebruiken? Want dit staat er gewoon in om hem gebruiksklaar te maken.
En zout zou ik er wel in doen ja. Moet ergens in de bodem. Heb je het boekje wel gelezen voor je hem ging gebruiken? Want dit staat er gewoon in om hem gebruiksklaar te maken.
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:33
Lees anders dit even (weet niet of je ervoor in moet loggen) http://www.consumentenbon ... ormatie/vaatwastabletten/
Maar blokjes waar alles in zit zijn niet meteen ook goed. Kan dus zijn dat er dan te weinig glansspoelmiddel over is aan het eind van het programma, waardoor de vaat slecht droogt.
Maar blokjes waar alles in zit zijn niet meteen ook goed. Kan dus zijn dat er dan te weinig glansspoelmiddel over is aan het eind van het programma, waardoor de vaat slecht droogt.
dinsdag 22 oktober 2013 om 20:16
Google eens op de waterhardheid van jouw gemeente. Als je waterhardheid gemiddeld of hoger is, dan moet je zout gebruiken. Je 'gewone' tabletten zijn dan niet voldoende.
Voor een goed advies kan je de fabrikant van je vaatwasser bellen.
De deur openzetten als de vaatwasser klaar is kan je aanrechtblad beschadigen (stoom/nat)
Voor een goed advies kan je de fabrikant van je vaatwasser bellen.
De deur openzetten als de vaatwasser klaar is kan je aanrechtblad beschadigen (stoom/nat)
dinsdag 22 oktober 2013 om 22:13
Hier naast de blokjes vaatwasmiddel altijd zout en glansspoelmiddel. Bij het korte programma droogt de vaat niet, maar ik zet hem na het programma op een kier en droog de bovenkanten van de bekers even door er met een theedoek overheen te deppen. Na een kwartiertje is de boel droog.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.