vliegenplakstrip-lijm op hond!
zondag 25 juli 2010 om 19:57
help help help
wie heeft de oplossing..
gisteravond kwam ik thuis van een heerlijk avondje bbq bij vrienden, en bij binnenkomst ondekte ik zo`n plakstrip op de grond en beetje op gekauwd..
toen dacht ik nog dat er niks aan de hand was..
tot ik een tijdje later m`n hond een aai over ze kop gaf en bijna vastgeplakt zat!!
z`n kop, voorpoten en buik zitten helemaal onder..
heeft iemand een idee hoe ik dit eraf kan krijgen??
hij trekt namelijk ook vrij veel stof aan op deze manier
wie heeft de oplossing..
gisteravond kwam ik thuis van een heerlijk avondje bbq bij vrienden, en bij binnenkomst ondekte ik zo`n plakstrip op de grond en beetje op gekauwd..
toen dacht ik nog dat er niks aan de hand was..
tot ik een tijdje later m`n hond een aai over ze kop gaf en bijna vastgeplakt zat!!
z`n kop, voorpoten en buik zitten helemaal onder..
heeft iemand een idee hoe ik dit eraf kan krijgen??
hij trekt namelijk ook vrij veel stof aan op deze manier
zondag 25 juli 2010 om 20:01
Mijn eerste idee was ook kaalscheren, maar dat is dus geen optie.
Zelf zou ik het proberen met afwasmiddel, dit ontvet normaal gesproken erg goed, misschien dat het ook ontplakt?
Wassen met hondenshampoo vindt ik zelf nooit zo'n succes, meestal wordt hij er niet echt schoon van, alleen ruikt hij dan wel weer lekker.
Zelf zou ik het proberen met afwasmiddel, dit ontvet normaal gesproken erg goed, misschien dat het ook ontplakt?
Wassen met hondenshampoo vindt ik zelf nooit zo'n succes, meestal wordt hij er niet echt schoon van, alleen ruikt hij dan wel weer lekker.
zondag 25 juli 2010 om 20:05
misschien moet ik er even bij zeggen dat echt wassen niet gaat werken, doekje of sponsje wel, maar wassen gaat echt niet lukken dan word ie helemaal panisch..
en 50 kilo hond is beetje moeilijk in bedwang te houden in die staat..
van m`n handen gaat het zelfs met zeep er lastig af, en dasty durf ik echt niet te gebruiken op zijn vacht
en 50 kilo hond is beetje moeilijk in bedwang te houden in die staat..
van m`n handen gaat het zelfs met zeep er lastig af, en dasty durf ik echt niet te gebruiken op zijn vacht
zondag 25 juli 2010 om 20:17
AnneDaisyMay heeft gelijk: die lijm is oplosbaar in olie (plantaardig of mineraal), en zeep of shampoo doet helemaal niks.
Week de plukken haar met lijm erin dus in de olie, en veeg dan alles eruit met een flinke hand vol keukenpapier.
Het kan zijn dat je het even moet laten inwerken, of dat je het een keer moet herhalen, maar het werkt.
Week de plukken haar met lijm erin dus in de olie, en veeg dan alles eruit met een flinke hand vol keukenpapier.
Het kan zijn dat je het even moet laten inwerken, of dat je het een keer moet herhalen, maar het werkt.

zondag 25 juli 2010 om 20:24
Biologische lijmverwijderaar: Meltasol (maar er zijn vast ook andere merken)
Meltasol is een uniek product van moeder natuur. Het natuurlijke karakter van Meltasol maakt het product mensvriendelijk en ecologisch verantwoord. Meltasol is volkomen aromaatvrij en biologisch afbreekbaar. Meltasol emulgeert met water. Meltasol B is speciaal ontwikkeld voor het verwijderen van lijm(resten).
Meltasol is een uniek product van moeder natuur. Het natuurlijke karakter van Meltasol maakt het product mensvriendelijk en ecologisch verantwoord. Meltasol is volkomen aromaatvrij en biologisch afbreekbaar. Meltasol emulgeert met water. Meltasol B is speciaal ontwikkeld voor het verwijderen van lijm(resten).

zondag 25 juli 2010 om 21:28
quote:tuffers schreef op 25 juli 2010 @ 21:18:
Annedaisy, ik bedoel niet dat je het erop moet gieten
Maar op een watje?? En dan afdeppen? Zou dat prikken?
Ha..ha.. gelukkig maar. Vrees alleen dat het met een watje niet echt gaat werken. Maar wie weet. Stinkt alleen wel erg.
Nee, zou toch voor de babyolie gaan.
Annedaisy, ik bedoel niet dat je het erop moet gieten
Maar op een watje?? En dan afdeppen? Zou dat prikken?
Ha..ha.. gelukkig maar. Vrees alleen dat het met een watje niet echt gaat werken. Maar wie weet. Stinkt alleen wel erg.
Nee, zou toch voor de babyolie gaan.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.