Vliering dichtmaken maar hoe?

05-03-2015 21:23 10 berichten
Ons huis heeft op elke slaapkamer een vliering. Op de kastenkamer en hobbykamer boeit de vliering me niet echt maar kan me er zo aan storen op onze slaapkamer..

Wat een koude zooi is dat toch. Het is een vliering van 2.5 breed x2 hoog meter en er ligt niet anders dan dekens in een vacuumzak.

Tijd om de boel dicht te timmeren dus!.

Kan je daarvoor speciale 'kits' kopen bij de bouwmarkt?

Heb wel de paneelgordijnen bij I.kea gezien maar ben bang dat deze stof gaan vangen.

Budget hiervoor is rond de ¤100.- dus kom maar op met de ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Zet er maar een 0 achter.

Kou dringt overal doorheen als er een gaatje is.

De enige methode is door de vliering geheel te isoleren met glaswol en sluiten met underlayment platen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ga je met 100 euro niet redden idd. Hoe denk je bij je spullen te komen als je de hele vliering dichttimmert?

Er moet dus een geïsoleerd plafond in met bijvoorbeeld een vlizotrap.
verlaagd plafonnetje, ga je niet redden met 100 euro
Waarom niet iets met gordijnen? Er zijn kant en klare. Bij Ikea hadden ze op pagina 102 (geloof ik) van de catalogus 2014 een voorbeeld staan. Vooral op een kinderkamer geluiddempend en wel zo prettig.

Het is maar een idee.
Hebben een aparte zolder

( deze vliering is dus geen onderdeel van de zolder) Geisoleerd is het dus helemaal al.

Ga even kijken voor de Ikea gordijnen.
Alle reacties Link kopieren
Voor 100 euro per slaapkamer kom je een heel eind hoor. Raamwerk van wat houten latten, een paar gipsplaten en eventueel wat glas-/steenwol. 15 euro aan gipsplaten, 25 euro hout, 25 euro rockwool, dan houd je 35 over voor de schroefjes en latex. Krap, maar niet onmogelijk.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Heb je dat met die gordijnen nog gevonden?

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb wat je nodig hebt. Je ook kunnen zoeken op deurpanelen met gordijnstof.

Zelf heb ik een lelijk plafond dat moeilijk weg te werken is. Het moet er ook af kunnen en geluiddempend zou prettig zijn.

In de gids zag ik dat ze een paar roedes, kabels of zo (dat kon ik niet zien) hadden bevestigd tussen de muren boven een bed. Er was een gordijn overheen gehangen. Het bovenkant van het gordijn hing aan de ene kant aan de muur aan de kant van het hoofdeinde van het bed. Het midden van het gordijn hing over de roede die in het midden van de kamer dwars boven het bed hing. De onderkant van het gordijn hing aan de andere kant over het voeteneinde van het bed.

Ik weet niet of ik het duidelijk uitleg. Het idee van een soort van hemelbed waar de gordijnen aan hangen.

Een soort van hemelbed zou ook kunnen. Als je daar op zoekt dan krijg je voorbeelden.

Deze is een heel simpele:

tot zoiets

Daartussen zitten heel veel varianten.

Met drie gordijnroedes of wat dan ook dwars over het bed (boven, midden en uiteinde) kan je ook stof ophangen en het plafond bedekken. Dat laatste stond in de catalogus van 2014 bij de slaapkamers. Ik heb bij Ikea nagevraagd, maar zij wisten niet hoe het was opgehangen. Ze dachten met hun staalkabel (zie DIGNITET), maar het zou zelfs met een simpel waslijntje (lijkend op IRJA) kunnen. Dat is goedkoper. Maar ook afhankelijk van het gewicht van de gordijnen. Het kunnen ook oude gordijnen zijn. Wel stofnesten, maar wasbaar en te stofzuigen.

Maar er zijn veel mogelijkheden. Bekijken en misschien komen er dan andere ideeën en betere)
Ik kan niet vinden wat ik bedoel. Het kan op zoveel manieren. Zonder dat het op een hemelbede lijkt. Met drie roedes: bovenkant, midden en onderkant kan je een stuk stof ook wat strakker spannen.

Bij deze kan je de palen aan het voeteneinde ook weg laten en de ophanging aan het plafond bevestigen.

Succes! (Ik weet nu ongeveer wat ik zelf wil en kan. Met eenvoudig tafelzeil mag het niet vanwege brandgevaar en druppend gesmolten plastic. Met dunne transparante gordijnen, kant en klaar met lussen kan ook nog veel.)
Ziet er mooi uit. Denk alleen dat het niet past bij ons ( wij slapen onder de dakramen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven