Vloer vervangen

14-09-2020 17:42 50 berichten
Hi, sinds 1,5 jaar wonen wij in een prachtig nieuwbouwhuis (huur). Hiervoor woonden mijn vriend zijn broer met zijn vriendin hier. Zij kwamen hier intrekken toen het was opgeleverd, eerste bewoners dus. Ze hebben het huis helemaal klaargemaakt: vloeren gelegd, gordijnen opgehangen, etc. Echter was het na 2 maanden uit. Via de makelaar en verhuurder hebben we geregeld dat ik en mijn vriend hierin konden trekken. Daar zijn we echt super blij en dankbaar voor.

Echter is het zo dat ik me al sinds het begin stoor aan de vloer die de vorige bewoners hebben gekozen. Het is een donkergrijze tegellook vloer, over de gehele beneden en bovenverdieping. Ze waren helemaal van de industriële stijl, een aantal muren zijn ook donkergrijs geverfd beneden. Ik vind het absoluut ongezellig en dit zou nooit mijn keuze zijn geweest. We hadden ook niet het budget om alles direct te vervangen en naar eigen smaak te maken, maar er komt nu steeds meer financiele ruimte waardoor ik wel eea zou willen aanpassen.

Nu is het zo dat mijn schoonvader, ook vader van de vorige bewoner, de vloer heeft gelegd. Hij was onwijs blij dat wij in het huis kwamen wonen, want hij had de vloer daardoor niet voor niets gelegd. Alleen wil ik deze vloer dus helemaal niet. Mijn vriend voelt zich bezwaard om het hem te vragen, omdat hij dus de vorige keer voor mijn zwager ook druk is geweest met de vloer. En nu zou alles eruit moeten. We hebben ook een legservice overwogen. Alleen kost dit weer extra geld wat mijn vriend zonde is, bovendien doet het bij hem niets af dat hij het lullig vindt tegenover zijn vader. Overigens wil mijn vader ook helpen vloer leggen. Maar toch een bezwaard gevoel vanuit mijn vriend.. Jullie meningen?
Alle reacties Link kopieren
Joh begin gewoon met de muren en wat kleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet zo heel snel van dingen er uit scheuren die nog helemaal goed zijn maar deze vloer is wel een heel vreselijke (sorry). Ik snap dat iemand industrieel mooi vindt maar waarom dan industrieel laminaat in plaats van een gietvloer of een marmoleumvloer dat snap ik dan weer niet.

Je hebt nu budget, dus ik zou er gewoon voor een nieuwe gaan. Heel jammer voor schoonvader maar het is niets persoonlijks.
Je hebt je goede wil getoond (oké, eerder hadden jullie het geld niet, maar dat doet er niet toe) en een jaar op deze vloer zitten broeden, maar nee, het past toch echt niet bij jullie. Dus weg ermee.

En kleden op zo’n vloer lijkt me een vlag op een modderschuit. Een vloer is echt iets sfeerbepalends in een huis.
Alle reacties Link kopieren
Wie woont er nu helemaal in je huis? Jij of je schoonvader.
Het is laminaat; geen dure parketvloer of echte (marmeren) tegelvloer.
Hup, eruit met die hap!
Als je schoonvader dat niet snapt, zou ik een andere schoonvader zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je er zelf al aan gedacht hebt, maar als tip wil ik je nog geven; kijk eens bij Ikea, Kwantum en Leen Bakker naar vloeren. (dan heb ik het over laminaat, met andere vloeren heb ik geen ervaring.) Heel veel keus en betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Schilder de muren in een frisse kleur, leg een paar mooie vloerkleden neer en zet je eigen meubels neer. Een grijze vloer is neutraal genoeg om er voorlopig iets van te maken. Er werden hier laatst vloerkleden gedeeld van Pip Studio: https://www.rozenkelim.nl/pip-vloerkleden.html

Maar iets moderns kan ook. Vloerkleden kun je makkelijk meenemen of weer verkopen over een paar jaar, een goedkoop lamimaat niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Even out of the box: je kunt laminaat ook verven. Kost veel minder geld en dat kun je zelf zonder hulp. Zeker als de vloer er nog goed in ligt en dit niet je ‘for ever home’ is, dan is het de moeite waard om te onderzoeken.
Eames6 schreef:
14-09-2020 20:12
Even out of the box: je kunt laminaat ook verven. Kost veel minder geld en dat kun je zelf zonder hulp. Zeker als de vloer er nog goed in ligt en dit niet je ‘for ever home’ is, dan is het de moeite waard om te onderzoeken.
Een laminaatvloer verven is mooi totdat je er een keer over gelopen hebt.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
14-09-2020 18:39
Daar gaat het toch niet om? Dan heeft schoonvader toch alsnog voor niets op zijn knieën gelegen.

Dat is jammer, maar niets aan te doen.
Ik begreep dat het de bedoeling was dat schoonvader die vloer, die hij met bloed, zweet en tranen gelegd heeft, er ook weer uit moest halen. Dan doet het minder pijn als de vloer toch nog als basis kan dienen voor een andere vloer.
Ik vind hier dingen van.
Eames6 schreef:
14-09-2020 20:12
Even out of the box: je kunt laminaat ook verven. Kost veel minder geld en dat kun je zelf zonder hulp. Zeker als de vloer er nog goed in ligt en dit niet je ‘for ever home’ is, dan is het de moeite waard om te onderzoeken.
Dat valt nog te bezien. Tenminste als je het goed wil doen. En als je het goed doet kost het ook meer tijd dan nieuwe leggen.

Wil je het snel en goedkoop doen, dan is hij in een mum van tijd weer lelijk.
Sabeltandcavia schreef:
14-09-2020 20:35
Ik begreep dat het de bedoeling was dat schoonvader die vloer, die hij met bloed, zweet en tranen gelegd heeft, er ook weer uit moest halen. Dan doet het minder pijn als de vloer toch nog als basis kan dienen voor een andere vloer.
Hij was onwijs blij dat wij in het huis kwamen wonen, want hij had de vloer daardoor niet voor niets gelegd
Alle reacties Link kopieren
Snap heel goed dat je een andere vloer wilt! Heb zelf net een lichte houtlook vloer over donkergrijze plavuizen laten leggen. Er waren ook mensen die dat 'zonde' vonden. Want die vloer was prima en een kleedje lost het op. Maar dat is niet zo als je echt een andere stijl hebt. En ik ben zo blij dat ik nu een nieuwe vloer heb!
Dus; ik vind het juist zonde als je nu nog een hele tijd tegen een vloer aan moet kijken die je lelijk vindt. Als jij deze vloer gekozen had en nu weer een nieuwe wil had schoonvader wel recht van klagen, maar nu niet. Snap het gevoel wel hoor. Maar denk dat je schoonvader het vast wel snapt. Alhoewel ik het hem niet er uit zou laten halen. Dat is wel erg sneu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een mooie vloer en als je meer warmte wilt dan kan je mooi de muren verven en mooie kleden kopen..
Ik weet niet welke meubels je wilt kopen maar de vloer lijkt mij redelijk neutraal.
Een paar mooie kussens op de bank en een andere lampenkap en het ziet er al meteen heel anders uit.

Mocht je de vloer toch gaan vervangen zou ik je schoonvader niet vragen.
Blijf in jezelf geloven !
Hmm, oké, nu je een plaatje hebt gepost snap ik dat je het wilt vervangen :lol:
‘t Oogt nogal somber.
Toch een aantal mensen die het ook niet in de woonkamer zouden willen, haha. Het oogt inderdaad somber, helemaal in combinatie met donkergrijze muren en grijze gordijnen. Weinig kleur in het interieur. Ik heb vorige week een moodboard gemaakt van hoe ik het interieur zou willen, en mijn vriend vond het ook mooi (yes :-D), Maar het is wel alleen mooi in combinatie met een lichtere eiken vloer. Het past allemaal niet bij de vloer die we nu hebben. Dussss mijn vriend is overstag en we gaan binnenkort kijken voor een nieuwe vloer. We gaan trouwens eerst de wanden verven binnenkort, daarna vloer vervangen. We gaan mijn vader hiervoor vragen en ik help daarbij. Eruit halen gaan we zelf doen.
Muurbloempje115 schreef:
15-09-2020 11:32
Toch een aantal mensen die het ook niet in de woonkamer zouden willen, haha. Het oogt inderdaad somber, helemaal in combinatie met donkergrijze muren en grijze gordijnen. Weinig kleur in het interieur. Ik heb vorige week een moodboard gemaakt van hoe ik het interieur zou willen, en mijn vriend vond het ook mooi (yes :-D), Maar het is wel alleen mooi in combinatie met een lichtere eiken vloer. Het past allemaal niet bij de vloer die we nu hebben. Dussss mijn vriend is overstag en we gaan binnenkort kijken voor een nieuwe vloer. We gaan trouwens eerst de wanden verven binnenkort, daarna vloer vervangen. We gaan mijn vader hiervoor vragen en ik help daarbij. Eruit halen gaan we zelf doen.
Maak eerst eventjes een foto van de vloer en zet deze op marktplaats. Als je er iets voor kunt krijgen scheelt dat toch weer.
Cateautje schreef:
15-09-2020 11:34
Maak eerst eventjes een foto van de vloer en zet deze op marktplaats. Als je er iets voor kunt krijgen scheelt dat toch weer.
Oooh goede tip. Dankje, ga ik doen! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met het verven van de muren.
Kleden op de vloer zijn ook niet zo handig met vloerverwarming in de winter. Zolang de verwarming niet aanstaat kan het natuurlijk wel.
Muurbloempje115 schreef:
15-09-2020 11:32
Toch een aantal mensen die het ook niet in de woonkamer zouden willen, haha. Het oogt inderdaad somber, helemaal in combinatie met donkergrijze muren en grijze gordijnen. Weinig kleur in het interieur. Ik heb vorige week een moodboard gemaakt van hoe ik het interieur zou willen, en mijn vriend vond het ook mooi (yes :-D), Maar het is wel alleen mooi in combinatie met een lichtere eiken vloer. Het past allemaal niet bij de vloer die we nu hebben. Dussss mijn vriend is overstag en we gaan binnenkort kijken voor een nieuwe vloer. We gaan trouwens eerst de wanden verven binnenkort, daarna vloer vervangen. We gaan mijn vader hiervoor vragen en ik help daarbij. Eruit halen gaan we zelf doen.
Waarom heb je de muren nog niet geverfd? Je had al 1,5 jaar in een lichter huis kunnen leven.
eva-luna schreef:
15-09-2020 13:53
Waarom heb je de muren nog niet geverfd? Je had al 1,5 jaar in een lichter huis kunnen leven.
Omdat we nog niet echt wisten wat we met het interieur wilden en toen twijfelden we nog om te vervangen ivm de kosten en het gedoe, maar aangezien we (vooral ik) er echt niet aan kunnen wennen, gaan we het toch helemaal aanpassen. Ik ga de muren allemaal wit verven op één kleine muur na: navy blauw. Dat past eigenlijk helemaal niet bij de vloer die we nu hebben, maar wel welke het uiteindelijk gaat worden. Dus voor even gaat het zelfs een beetje vloeken :)
Muurbloempje115 schreef:
15-09-2020 14:03
Omdat we nog niet echt wisten wat we met het interieur wilden en toen twijfelden we nog om te vervangen ivm de kosten en het gedoe, maar aangezien we (vooral ik) er echt niet aan kunnen wennen, gaan we het toch helemaal aanpassen. Ik ga de muren allemaal wit verven op één kleine muur na: navy blauw. Dat past eigenlijk helemaal niet bij de vloer die we nu hebben, maar wel welke het uiteindelijk gaat worden. Dus voor even gaat het zelfs een beetje vloeken :)
Oh, maar dat is niet erg. Ik verander zelf graag beetje bij beetje. Dat je zo vanaf de bank zit rond te kijken en al pinterestend denkt ‘dát zou er leuk bij zijn’ en ernaar op zoek gaat of (beter nog) bedenkt dat je zoiets nog hebt liggen en leuk kunt combineren.
eva-luna schreef:
15-09-2020 14:12
Oh, maar dat is niet erg. Ik verander zelf graag beetje bij beetje. Dat je zo vanaf de bank zit rond te kijken en al pinterestend denkt ‘dát zou er leuk bij zijn’ en ernaar op zoek gaat of (beter nog) bedenkt dat je zoiets nog hebt liggen en leuk kunt combineren.
Haha dat is zeker waar! Eigenlijk moesten de vorige bewoners de muren ook weer wit opleveren.. Maar omdat zij al veel moesten regelen en omdat het voor ons helemaal fantastisch was dat we er mochten wonen, en voor hen heel zuur, hebben we maar gezegd dat het prima is als ze het zo laten. En dat wij het zelf eens tzt wel gaan schilderen. Om hun werk uit handen te nemen eigenlijk. Nu wel beetje spijt van haha. Maar zoals je al zei, we hadden het best eerder kunnen doen idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus wel even benoemen naar schoonvader dat je hem er uit gaat halen, en dat je hem niet wil belasten met opnieuw een vloer moeten leggen. Grote kans dat hij dan alsnog wil helpen (niet dat dat het doel is)
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
15-09-2020 14:19
Haha dat is zeker waar! Eigenlijk moesten de vorige bewoners de muren ook weer wit opleveren.. Maar omdat zij al veel moesten regelen en omdat het voor ons helemaal fantastisch was dat we er mochten wonen, en voor hen heel zuur, hebben we maar gezegd dat het prima is als ze het zo laten. En dat wij het zelf eens tzt wel gaan schilderen. Om hun werk uit handen te nemen eigenlijk. Nu wel beetje spijt van haha. Maar zoals je al zei, we hadden het best eerder kunnen doen idd.
Pro-tip: neem dure goed dekkende latex, want elk goedkoper merk zegt in 1 of 2x te dekken, maar doet dat niet. Uiteindelijk kost dat je dus veel meer latex (wat uiteindelijk toch ook weer duurder is) en veel meer werk en tijd.
daddy_gijs schreef:
14-09-2020 19:49
Wie woont er nu helemaal in je huis? Jij of je schoonvader.
Dit ook.

En nu zijn jullie er dan toevallig komen wonen, maar voor hetzelfde geld waren er hele nieuwe mensen komen wonen. Dan was die vloer er waarschijnlijk gelijk door ze uit gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven