Vloerverwarming, stucen, vloertegels

14-03-2010 20:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewist. .

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Mijn vader zei altijd: van boven naar beneden werken. En dat is in dit geval ook het handigst denkik.

Zorgen dat de stuc droog is, en dan idd de vloerverwarming. Ik heb ook behangen voordat ik mijn vloertje legde
quote:Kabouter23 schreef op 14 maart 2010 @ 20:57:

Mijn vader zei altijd: van boven naar beneden werken. En dat is in dit geval ook het handigst denkik.

Zorgen dat de stuc droog is, en dan idd de vloerverwarming. Ik heb ook behangen voordat ik mijn vloertje legde is ook mijn advies, van boven naar beneden
Behalve met de vloer dan, die moet je weer van beneden naar boven doen.. anders ligt zometeen je mooie vloer en moet hij er weer uit omdat de verwarming er nog niet onder ligt
Van boven naar beneden is idd goed, maar niet als er nog gefreesd moet worden, want die stof wil je niet in je nieuwe stuclaag. Dus: eerst slopen en dan pas opbouwen en afwerken.
eerst vloerverwarming frezen, dit wordt gewoonlijk niet door de vloerenboer gedaan, daarna stucen en daarna de vloer laten leggen. Tussen ons frezen en tegels leggen zat twee weken, geen probleem. Ook leggen ze de tegels zo over de sleuven, deze hoeven niet eerst gevuld te worden, dit gebeurd wel door de tegellijm. Bij een houten vloer worden de sleuven wel eerst gevuld.

Wij hebben slechte ervaringen met afplakken, zou dat echt nooit meer doen.
-alles eruit.

-muren stuccen

-vloerverwarming erin

-vloer egaliseren

-muren verven/behangen

-tegels op de vloer

Als je de vloer laat egaliseren, dan kun je er na een paar dagen over lopen, maar vervolgens moet het een poosje drogen. Intussen kun je verven of behangen.

Voor tegels is egaliseren niet altijd nodig.
Gewist. .

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
De vloerverwarmingsman freest natuurlijk wel, maar niet het bedrijf waar je je vloer koopt, dat bedoelde ik.

Bij het frezen gebruiken ze inderdaad stofzuigers, dat moet ook wel. Wij moesten die zakken overigens zelf afvoeren, wat een zooi is dat zeg...
Gewist. .

Ik vind het een lastige. Bij mij heeft de tegelzetter toch best nog wel wat geknoeid op de muur. Gelukkig allemaal laag bij de grond, het meeste ging achter de plint, en de rest kon ik met een natte doek verwijderen van mijn gelatex'de betonmuur. Je zou het stucwerk misschien af kunnen plakken met folie, maar plakken op een verse stucmuur lijkt me ook stressvol. Ik zou dan persoonlijk liever de kamer volgooien met stucloper.

Bij mij is het aangelegd door een loodgietersbedrijf, die een derde partij inhuren voor het frezen en aanleggen van de vloerverwarming. Die zijn ook wel los te benaderen lijkt me, en doen zowel het frezen + aanleggen verwarmingsunit.

Deze jongens deden het met stofafzuiging, i-de-aal. Na afloop lagen er 20 vuilniszakjes met bouwstof in de tuin.
Gewist. .

Als je toch nog gaat latexen, dan denk ik dat je wel eerst kunt stucen, en daarna de vloerverwarming, dan de tegels, en dan latexen.
Gewist. .

Je zou het kunnen vragen aan je stucer, of je vloerbetegelaar. Als de vloerbetegelaar zegt die wild tekeer gaat en de voegmiddelspetters tot het plafond zitten kan je beter daarna stucen
Eerst vloerverwarming, dan vloer leggen en dan pas stucen. Als je eerst stuct en dan pas je vloer legt, dan beschadigen je muren en dat zou zonde zijn. Tijdens het stucen wordt de vloer afgedekt zodat er geen spetters op kunnen komen.
Gewist. .

Gewist. .

Ik zou eerst de vloer helemaal doen en de stucer de boel af laten plakken met stucloper.
Ik zou absoluut eerst de vloer doen, met het aanleggen van vloerverwarming moeten er gootjes in je betonvloer gefreesd worden met vrij grote machines. Ook kan er dan verwarming ietsjes dichterbij de muur aangebracht worden, wat wel zo fijn is bij een keuken bv.

Stukwerk kan ook nogal makkelijk beschadigen door het per ongeluk stoten tijdens het dragen van tegels ed.

Bij stucen wordt de vloer eigenlijk altijd netjes afgedekt door de stukadoor en hier betaal je bij mijn weten niets extra's voor.

Enige voordeel kan zijn bij tijdsdruk. dan kan je stukwerk alvast drogen terwijl de vloer gelegd wordt. Maar dit levert je hoogstens een paar dagen op.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gewist. .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven