Vochtplek op muur

20-08-2015 21:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hier hoe erg een vochtplek op de muur is? Er zit er bij ons een op de spouwmuur, ongeveer 20 bij 20 cm. Je ziet het alleen als er vocht is en dan voelt het ook een beetje vochtig, dus geen schimmel ofzo. Ook geen lek, want er loopt daar geen leiding. Onder de grond ziet het er goed uit, maar het is een oud huis. Moet je er altijd iets aan doen als er vocht is, of hoort dat gewoon bij een oud huis?
Ik zou er zeker door een professional naar laten kijken. Vocht is nooit goed.
Kan het zijn dat er aan de buitenkant een regenpijp loopt die verstopt is ? Dat is hier namelijk een keer gebeurd, waardoor er een vochtplek aan de binnenkant van de muur zat.
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Nee, de buren zitten aan de andere kant. En bij hen en bij ons zit er een schouw naast. Kan het van boven komen?
In welke staat is de schoorsteen?
Het vervelende van vochtproblemen is dat ze op een heel andere plek tevoorschijn kunnen komen dan waar ze ontstaan. Ik zou er dus zeker naar laten kijken, want het kan maar zo een veel ernstiger probleem blijken te zijn dan je denkt. En bovendien is vocht en de daardoor veroorzaakte schimmel heel schadelijk voor je gezondheid, en kunnen schimmels ook elders buiten het zicht zitten.
Zeker iets aan doen. Voor je het weet zit de schimmel overal in.
Laat er iemand naar kijken. Die kan met zo'n vochtmeter meestal vrij exact de plaats van de lekkage vinden.

Vocht komt altijd ergens vandaan en voor je het weet wordt het toch erger.
Ok, dank jullie wel. Dan ga ik er toch iets aan doen. Op internet las ik dat het uit de schouw kan komen. Want onder de vloer is het echt kurkdroog. Het is maar een kleine plek dus hopelijk kunnen ze iets met injecties doen.
De schoorsteen die aan de schouw vast zit toch? Je hebt er vast 4. Twee bij elke schouw. Valt onder de VVE.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven