Voor de derde keer kat vermist

12-12-2011 15:33 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de derde keer in mijn leven is er een kat van mij vermist

En ik weet niet of ik dit verdriet nog een keer aan kan

ik heb haar nu 7 jaar en ze is zo lief zo klein en leuk ik ben zo intens verdrietig...
quote:Rainbow01 schreef op 16 december 2011 @ 19:38:

Ok er is nu nog een kat vermist in een cirkel van zeg zo;n een 300 m dit is dus de 3e in mn buurt

ik vrees het ergste

Tips?????De wijkagent bellen? Het klinkt alsof er een kattenhater in de buurt actief is. Wat erg zeg. Ik hoop dat hij snel terugkomt.
poes is terecht ...ben zo blij

ze zat in een soort bijgebouw verderop in de straat opgesloten de brandweer 6 man sterk en 2 man politie hebben uiteindelijk na anderhalf uur pielen met deur en raam de deur geforceerd omdat de eigenaar niet te traceren was

poes ligt sterk vermagerd op mn schoot te spinnn

maar straks wil ze weer een keer naar buitnen omat ze dat gewend is.....??

Wat fijn dat ze ontdekt is, want ze had daar wel kunnen verhongeren .

Misschien is ze het zwerven nu wel beu, dat hebben mijn 2 ex-zwerfkaters namelijk.
Wat fijn, Rainbow. Wat ontzettend fijn!
Ik lees nu net je topic Rainbow en gelukkig...wat een happy end!

Heerlijk voor jou en je katje!

Verwen hem/haar maar lekker en hele fijne kerstdagen gewenst!
hoi iris ik hou haar voorlopig binnen hoor en laat haar chippen en een bandje om

zr zijn ook al in de buurt aan het knallen net vuurwerk dus...

maar even serieus kn je van een buitenkat een binnenkat maken

zi is 7 jaar
vond het wel en hele toestand hoor de halve straat kwam kijken en er was zelfs een fotograaf fotos aan het maken???

h

de schade v d deur word op mij verhaald ben ik voor zoiets verzekerd?
Oooh... gelukkig is ze terecht. Lekker knuffelen vanavond.

Ik denk dat je uiteindelijk poes wel weer naar buiten zult laten. Het gaat tenslotte ook om je poes en wat ze prettig vindt. Onze kat is jaren geleden aangereden en heb ook gezegd dat hij nooit meer buiten zou komen. Nu struint hij weer de buurt door... hij werd ongelukkig binnen.

Maar zover is het nog niet. Eerst lekker aan laten sterken en heel veel knuffelen. Komt tijd komt raad.

Rainbow, wat ontzettend fijn voor jou en je kat dat ze weer terecht is. De komende dagen lekker verwennen en extra veel aaien.
quote:Rainbow01 schreef op 17 december 2011 @ 19:59:

hoi iris ik hou haar voorlopig binnen hoor en laat haar chippen en een bandje om

zr zijn ook al in de buurt aan het knallen net vuurwerk dus...

maar even serieus kun je van een buitenkat een binnenkat maken

ze is 7 jaarJazeker, alleen de echte buitenkatten raken zwaar gefrustreerd, dus je moet even kijken hoe ze de komende tijd gaat reageren.
Wat fijn!!!!!!!!!!!

Zaten die andere 2 katten daar ook toevallig!!

Geniet van je knorretje!
Wat een goed nieuws Rainbow.

Ben heel blij voor je.

ja een buitenkat kan een

binnenkat worden. ze zal de eerste weken wel zeuren. gewoon

negeren, de aanhouder wint. Wat FIJN dat ze terug is. een echt KERSTtopic
Joehoe! Zag je topic in de lijst en hoopte al dat ze terecht zou zijn!
Oh wat geweldig dat ze er weer is.

Ja je kan van buitenkatten binnenkatten maken. Mijn katten kwamen vroeger alleen op mijn terras maar toen iemand mijn ene kat zijn koppie heeft ingeslagen en in het water heeft gegooid heb ik ze nooit meer buiten durven laten.

Ik heb een grote krabpaal en een kattentunnel en nog meer speeltjes voor ze gekocht en geef ze de hele dag aandacht. Heb mooie plekjes gemaakt om naar buiten te kijken, speel veel met ze. Ze spelen gelukkig ook veel met elkaar.

De eerste weken is het even wennen voor ze en moet je echt door het gejengel heen maar het hield gelukkig hier snel op.

Ondanks dat het binnenkatten nu zijn, mijn jongste kent zelfs buiten niet, heb ik ze toch gechiped voor de zekerheid.

Geniet lekker van je kat, wat een mooie kerst voor jullie, vertroetel/verwen haar maar goed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zag dit topic pas net en heb dus niet met jullie in spanning hoeven zitten of de kat terecht zou komen, haha. Ik kon gelijk ook lezen dat ze weer terug is. Wat fijn, Rainbow!

Doet me wel weer denken aan de discussie kat buiten laten of binnen houden. Ik heb veel katten gehad in mijn leven, en ze echt binnenhouden is nooit zo goed gelukt. Helaas zijn daardoor wel veel van mijn katten spoorloos verdwenen of doodgereden, tot mijn laatste twee katers was de oudste zeven jaar geworden. Dat was een heel slim poesje dat het verkeer goed leek te kennen, maar dus toch niet goed genoeg. Toen weer eens een van mijn op dat moment twee nog jonge katers in het niets verdween, zwoer ik dat ik er nu echt nooooooit meer aan zou beginnen. Telkens weer dat verdriet en die onzekerheid, en vooral angst over wat er met de kat gebeurd zou zijn. Maar het overgebleven katertje was eenzaam, dat kon je heel duidelijk merken. Met tegenzin ben ik toen gaan kijken bij mensen die kittens hadden. En daar zaten twee schattige witte bollekes naast elkaar op tafel. Ik was verkocht natuurlijk en nam ze allebei mee, twee katertjes. Mijn iets oudere kater thuis vond het niet direct een feest, maar hij tolereerde de twee kleintjes wel. Na een paar dagen sliepen ze tegen hem aan. En een week na hun komst werd hij voor de deur doodgereden... Ik hoorde de klap vanuit de badkamer. We woonden nota bene aan een heel rustige straat, maar hij schoot vanuit de struiken de weg op, spelend met een buurkat. Die ontsprong net de dans, maar mijn kat werd geraakt, miauwde een keer heel hard en stierf toen.

En daar zat ik met die twee kittens die ik eigenlijk vooral voor hem genomen had... Een was aangeboren doof, die zou zeker niet oud worden, dacht ik. En ik zou zeker het dove katje moeten aanlijnen. Dat heb ik ook heel lang gedaan. Ik wandelde elke dag met hem als met een hond. Het andere katje verdroeg het aanlijnen niet. Die was ook bang voor allerlei geluiden, en vluchtte vaak het huis in met die lijn, die vervolgens overal omheen draaide. Omdat hij toch de tuin niet uit durfde, heb ik hem toen maar niet meer aangelijnd. Twee weken later durfde hij het wel, en toen ging het aanlijnen natuurlijk niet meer. Hij ging altijd mee wandelen met mij en het dove katje, dan liep hij los mee en dat ging perfect. Maar ik vond het altijd een gestress hoor, zeker als er loslopende honden waren. Nou ja, ik kan er uren over schrijven. Want wat denk je? Juist deze twee laatste katten, die ik dus eigenlijk niet voor mezelf in huis had genomen, zijn gestorven van ouderdom. De niet-dove is 14 jaar geworden, de dove (die dus veel grotere risico's liep nog dan alle andere katten die ik ooit heb gehad, zeker omdat hij op latere leeftijd niet meer aan dat lijntje ging en vaak toch de tuin uit glipte) is dit jaar gestorven op 19-jarige leeftijd!

xYella.

xYella.
Rainbow, zag nu pas je topic, en kon dus meteen de goede afloop lezen, wat fijn dat ze terug is!
Lieve allemaal dank voor jullie hartverwarmende reacties,,poezekind is niet bij me weg te slaan we zijn samen vroeg naar bed gegaan en ze heeft heerlik tegen me aan geslapen,,,,

@Meds welkom terug..en idd mijn mooiste kerstkado

@MV..wat een naar verhaal over jou poezenkind...br het idee dat iemand dieren kwaad doet ik kan me daar zo over opwinden,,en begrijp heel goed dat jij ze binnenhoud

@yella

Jouw verhaal bezorgt me kippevel je arme poes vlak voor je deur gestorven,maar het heeft dan ook weer eenhappy end

jouw andere katten hebben eenmooi leven gehad en zijn heel oud geworden..

Ja en het binnen houden word heel moeilijk denk maar ga het proberen nu ligt ze lekker tegen me aan en is niet bij me weg te slaan

Nogmaals dank voor alle steun en bemoedigende woorden
Ja ik heb bewust mijn nare verhaal niet vertelt, ik wil dat nooit doen als iemand bang is dat haar kat iets is overkomen. Want je ziet het, het hoeft niet zo te zijn.

Geniet lekker
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Fijn dat ze er weer is Rainbow!
Ik ben blij voor je rainbow.
Wat geweldig dat ze er weer is!! Ben blij het te lezen Rainbow! Elke dag was ik in jouw topic aan het kijken of ze er weer was. Heerlijk, goed nieuws!!
wat fijn dat poes weer heelhuids thuis is!!!
fijn dat ze weer terug is..maar hou je kat vervolgens gewoon binnen..dan heb jij rust dat ze niet meer wegloopt en de andere geen overlast van je kat.
Ook ik ben blij voor je Rainbow..en voor je kat zelf natuurlijk.

Verder sluit ik mij aan bij Djanca hierboven, maar dat jad je al begrepen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven