Voorstellen aan buren

03-06-2010 11:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en dus willen wij ons voorstellen aan de buren, maar hoe pakken we dat aan. De 2 beide buren naast ons hebben we tijdens het kijken al eens ontmoet. Met name met 1 hebben we al een paar keer gesproken.

Nu wil ik iets leuks langs brengen bij de buren, zodra we de sleutel hebben. Met name ook omdat we heel veel en lang gaan klussen. Het hele huis moet aangepakt worden en deels doen we dit zelf en een gedeelte wordt door een aannemer gedaan. We zullen ongeveer 4/5 maanden aan het klussen zijn.

Wie heeft een leuk idee voor het introductie pakketje? Ik heb zelf gedacht aan oordopjes en een kaartje met onze telefoonnummers zodat ze aan de bel kunnen trekken als het te erg wordt. Wie weet wat ik er nog meer in kan doen? En aan wie geef je dit pakket? We komen in een rijtjeswoning te wonen. De 2 directe buren krijgen zo wie zo een pakket, maar moeten de buren daarnaast ook een pakket krijgen? En de overburen?

Dit is onze eerste woning en ik wil wel een goed begin met de buren maken in dit dorp.

Alvast bedankt voor jullie ideeën.
Ik zou zelf geen cadeautje geven vooraf omdat het dan lijkt of je ze afkoopt.
Alle nieuwe huurders maken kabaal, dat is normaal. Maar misschien kan je, als je ze toch af en toe spreekt, ze meenemen naar binnen om te laten zien hoever het vordert.
je gaat toch geen oordopjes geven?

gewoon langs gaan voorstellen, vertellen dat je gaat verbouwen en dat ze je kunnen bellen als er problemen zijn zodat je dan kunt kijken wat je eraan kunt veranderen.
Ik zou willen dat mijn nieuwe buren zo attent zouden zijn geweest...

Ik vind die oordopjes wel een leuk idee!

Doe er een bon bij voor een kop koffie.. bij jullie, als de boel zover is dat je koffiedrinkers kunt ontvangen.
Idd geen oordopjes en buren aan beide kanten lijkt mij voldoende om aan voor te stellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou jullie meteen een beetje gek vinden als ik een pakketje met oordopjes zou krijgen eigenlijk...

Klussen hoeft toch geen probleem te zijn, als je maar niet om 8 uur 's ochtends begint met lawaai in het weekend en 's avonds niet te laat.

Eventueel kan je even vragen of er nog kinderen dutjes doen overdag en daar rekening mee wil houden.
Vind het wel een ludieke actie eigenlijk, die oordopjes. Wel humor.
Huts!
quote:Troeta schreef op 03 juni 2010 @ 11:44:

Ik zou jullie meteen een beetje gek vinden als ik een pakketje met oordopjes zou krijgen eigenlijk...

Klussen hoeft toch geen probleem te zijn, als je maar niet om 8 uur 's ochtends begint met lawaai in het weekend en 's avonds niet te laat.

Eventueel kan je even vragen of er nog kinderen dutjes doen overdag en daar rekening mee wil houden.Kijk dat is nou weer een heel goeie tip.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dubbel
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Appeltaart en een fles wijn. En idd een kaartje met je telefoonnummer en een leuke tekst. En ik vind het wel humor die oordopjes als geintje erbij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou me van te voren gaan voorstellen en zeggen dat het zo nu en dan gehorig kan worden.

Achteraf nodig je ze uit voor een "house-warming" en geeft ze dan een kleinigheidje als "pleister op de wonde".
Ik zou het niet zo prettig vinden als ik van mijn nieuwe buren meteen iets "kreeg". Ik zou het een beetje claimerig ofzo vinden, het idee hebben dat ik dan ook iets terug moet doen ofzo.

Maarja, heb sowieso liever niet teveel contact met mijn buren.. Moet er niet aan denken, om iedere dag te boel plat te lopen bij elkaar..
quote:BellatrixVanDetta schreef op 03 juni 2010 @ 11:46:

Vind het wel een ludieke actie eigenlijk, die oordopjes. Wel humor.

Ik ook....humor!

Fles wijn?? Je weet toch niet of die mensen wijn lusten/drinken?
wanneer je je werk door een aannemer laat doen die houd echt geen rekening met kinderen die dutjes doen doordeweeks overdag !!!

Kan je als buur wel *beloven* dat dat wel gebeurd maar een aannemer doet zijn werk en dat mag tussen 7uur smorgens en 8uur savonds volgens mij. Die gaat dus echt geen rekening houden met boren of breken wanneer er naast kinderen liggen te slapen.
Bedankt voor jullie reacties. Die oordopjes waren ook meer als grapje bedoeld, maar ik merk aan de reacties dat ik dat beter niet kan doen. Ondanks dat sommige van jullie wel de humor er van in zien, weet ik niet of onze nieuwe buren het ook zo zullen zien.

Maar een kaartje met onze telefoonnummers vind ik ook weer zo simpel. Beide buren hebben geen jonge kinderen meer (volgens mij zelfs geen thuiswonende kinderen meer). De ene buren 65+ en de andere buren 50+
quote:lichtpuntjes schreef op 03 juni 2010 @ 11:50:

Ik zou het niet zo prettig vinden als ik van mijn nieuwe buren meteen iets "kreeg". Ik zou het een beetje claimerig ofzo vinden, het idee hebben dat ik dan ook iets terug moet doen ofzo.

Maarja, heb sowieso liever niet teveel contact met mijn buren.. Moet er niet aan denken, om iedere dag te boel plat te lopen bij elkaar..

Nou ja...tussen de boel platlopen en jezelf voorstellen vind ik nogal een verschil hoor!

Ik heb ook heel weinig contact met de buren (heb maar aan 1 kant buren), maar ik heb mezelf vorig jaar (toen zij kwamen wonen) wel voorgesteld, een bos bloemen gebracht en ze welkom geheten.
quote:Nammma schreef op 03 juni 2010 @ 11:51:

[...]

Nou ja...tussen de boel platlopen en jezelf voorstellen vind ik nogal een verschil hoor!

Ik heb ook heel weinig contact met de buren (heb maar aan 1 kant buren), maar ik heb mezelf vorig jaar (toen zij kwamen wonen) wel voorgesteld, een bos bloemen gebracht en ze welkom geheten.Ja die bloemen, van de buren aan jou, dat lijkt me eigenlijk te veel. Andersom is wel een heel goed gebruik. Bloemen en een kaartje: bedankt voor het verdragen van de herrie.
Ik zou wel bij het kennismaken even eerlijk vertellen hoe lang het verbouwen gaat duren. Want ja, nieuwe buren maken altijd wel wat herrie in verband met klussen, maar 4/5 maanden is toch best lang, vind ik. Ik gok dat je een hoop geerger voorkomt als je daar op voorhand eerlijk over bent
Ik ben zelf iemand die vindt dat het opbouwen van contact met kleine stapjes moet plaatsvinden en als één van de twee een te grote stap doet dan *kan* dat het proces ernstig verstoren.
Als je mijn nieuwe buurvrouw werd, zou ik het al erg fijn vinden dat je je voor komt stellen! Bel gewoon even aan, en kom een kop koffie drinken. Dan hoef je je telefoonnummer niet eens op een kaartje te schrijven, maar dan kun je het in het gesprekje gewoon even geven.

Wij hebben pas nieuwe buren gekregen, en ik vind het toch niet zo leuk dat ze zich niet even hebben voorgesteld. Wat mij betreft is het gewoon beleefd om even kennis te maken. Je hoeft de deur niet plat te lopen bij je buren, maar het spreekwoord zegt "beter een goede buur, dan een verre vriend". En daar zit wel wat in.
Ik zou mijn telefoonnummer niet geven aan nieuwe buren. Voor hetzelfde geld zijn het verschrikkelijke zeikers die om de haverklap aan de telefoon hangen. Een klein bloemetje (zoals in het voorjaar blauwe druifjes) met de mededeling dat er ongetwijfeld wel wat overlast zal komen en alvast excuses daarvoor.
En die oordopjes erbij vind ik grappig. Doen dus.
Ik zou van te voren niet gelijkt met een 'cadeautje' aankomen. Wel gewoon voorstellen/praatje maken. Telefoonnr. geven, wat Hanzie zegt, straks hangen ze constant aan de lijn!

Wij hebben maar aan 1 kant buren. Hebben ons voorgesteld en aan de rest van het rijtje gewoon als we ze tegenkwamen en even een praatje gemaakt. De naast buren zijn oudere mensen, dus als we een grote klus met mega veel overlast hadden dan waarschuwden we en we hebben een paar keer wat gebracht (plantje/bloemetje). Met bepaalde klussen hebben we hun deel (in overleg) ook even meegepakt. Bijvoorbeeld dakgoot leeghalen, hebben we dat bij hun gelijk ook gedaan.
Nee zou ik niet doen die oordopjes.

Maar wel even voorstellen en uitnodigen als de boel klaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven