Vouwgordijnen: tips?

31-12-2017 09:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor onze woonkamer overwegen wij vouwgordijnen. Ik zou het liefst een beetje strakke vouwgordijnen hebben, maar als ik om mij heen kijk dan vind ik vouwgordijnen al snel wat 'rommelig' ogen. Wij kijken uit op een beschutte achtertuin dus wat betreft type stof maakt het niet heel veel uit, al moeten ze wel het licht een beetje filteren in de zomermaanden. Iemand tips uit eigen ervaring want alle winkels en websites beloven hetzelfde :-)
Wij hebben spijt van onze witte vouwgordijnen, na 1 keer wassen (want wit) waren ze 5 cm korter, heel lelijk als je ze helemaal dicht doet, dus dicht gaan ze niet meer.
Daarnaast wat ik veel erger vind, zitten ze bovenaan aan het systeem vast met klittenband wat na een jaar of 4 begon los te laten. Er hangt bij ons nu altijd een hoekje los bovenaan bij de bredere gordijnen (ca 80cm breed) de smalle blijven netjes. Zo'n los hoekje valt me nu bij anderen ook vaak op en dat oogt erg rommelig vind ik.
Kortom na 8 jaar gaan wij nu plissegordijnen proberen en terug naar vouw ga ik niet meer...
Ik zou rolgordijnen nemen, vouwgordijnen zien er inderdaad altijd rommelig uit.
theo75 schreef:
31-12-2017 09:56
Wij hebben spijt van onze witte vouwgordijnen, na 1 keer wassen (want wit) waren ze 5 cm korter, heel lelijk als je ze helemaal dicht doet, dus dicht gaan ze niet meer.
Daarnaast wat ik veel erger vind, zitten ze bovenaan aan het systeem vast met klittenband wat na een jaar of 4 begon los te laten. Er hangt bij ons nu altijd een hoekje los bovenaan bij de bredere gordijnen (ca 80cm breed) de smalle blijven netjes. Zo'n los hoekje valt me nu bij anderen ook vaak op en dat oogt erg rommelig vind ik.
Kortom na 8 jaar gaan wij nu plissegordijnen proberen en terug naar vouw ga ik niet meer...
Dat hoekje los, was bij ons ook. De strip klittenband liet los van het systeem. Heb dat opgelost met een stukje dubbelzijdige tape en zag er weer netjes uit :)
Vouwgordijnen is altijd wel wat rommelig, omdat het dus opvouwt en stof is. Dat is nooit echt strak. Ik vind het wel gezellig juist. Rolgordijnen vind ik niet mooi. Dan zou ik eerder voor plisse gaan idd. Of die rolgordijnen met om en om een ban ondoorzichtig en doorzichtig. Die vind ik wel mooi!
Bedankt voor de reacties! Nogal verschillend dus :-)
Ik vind vouwgordijnen gezelliger staan dan rolgordijnen eigenlijk. We hebben in de keuken wel zo'n dubbel rolgordijn en voor daar is het prima. Ik wil overdag de gordijnen gewoon open hebben maar 's Avonds liever dicht (en eventueel als de zon hinderlijk naar binnen schuift). Daarom vind ik plisse ook minder mooi: dat vind ik het leukste als het halverwege raam zit en dat wil ik dus niet. Lastig lastig. Ik denk dat we maar eens in verschillende winkels moeten gaan kijken. En krimpen bij wassen is ook een goede tip, zal ik zeker op letten.
Wij hebben vouwgordijnen van leen bakker en zijn we heel tevreden over!
Tralalalala
Hier hangen al 10 jaar vouwgordijnen ik ben er zeer tevreden mee.
Helemaal niet rommelig gewoon n kwestie van goed ophijsen.
Ik was ze 1x pj op 30 gr en ze zijn niet gekrompen.
Mijn ramen zijn 1 meter breed.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2018 13:22
Reden: Spam
97.59% gewijzigd
Horton schreef:
31-12-2017 10:58
Bedankt voor de reacties! Nogal verschillend dus :-)
Ik vind vouwgordijnen gezelliger staan dan rolgordijnen eigenlijk. We hebben in de keuken wel zo'n dubbel rolgordijn en voor daar is het prima. Ik wil overdag de gordijnen gewoon open hebben maar 's Avonds liever dicht (en eventueel als de zon hinderlijk naar binnen schuift). Daarom vind ik plisse ook minder mooi: dat vind ik het leukste als het halverwege raam zit en dat wil ik dus niet. Lastig lastig. Ik denk dat we maar eens in verschillende winkels moeten gaan kijken. En krimpen bij wassen is ook een goede tip, zal ik zeker op letten.
Je hebt ook plisse's die boven vast zitten en je dus alleen naar beneden en boven kunt doen aan de onderkant. Hum, is het zo duidelijk wat ik bedoel?
Die zijn ook goedkoper dan dat je de hoogte boven ook kunt verstellen.
Een paar jaar geleden keek ik naar nieuwe rolgordijnen en verbaasde me hoe lelijk de ophanging tegenwoordig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven