Vraagje...

08-10-2011 14:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon mijn titel niet echt goed bedenken dus vandaar 'vraagje...'

Gisteren heb ik met mijn zoontje en man gegeten bij kennissen die op een boerderij wonen. We gingen gourmetten maar de 'gastvrouw' had gewoon de honden/katten in de keuken en aaide en pakte ze heel de tijd op en ging daarna weer het stokbrood etc snijden, dus je weet wel een beetje hoe dat in zijn werk gaat! Ook hebben ze stallen met paarden en die kregen wat van het 'afval', hele aai over hun bol etc en daarna gewoon weer verder met het eten zonder handen te wassen elke keer.

Nou ben ik niet zo heel smetvrees achtig, maar mijn man en zoontje zeggen nu (de volgende dag dus) nogal wat buikpijn te hebben, wat natuurlijk makkelijk door het eten kan komen!

Toch vraag ik me af, want heel hygienisch is het niet die honden/katten in de keuken en dan elke keer aanraken en met het eten bezig zijn, of ze misschien hierdoor wel wat ziekig kunnen zijn?

Wat denken jullie dames?
Ik heb geen idee, maar ik zou het ook niet echt een fijn idee vinden en ik heb echt geen smetvrees.
Bah!
Neuh word je niet ziek van hoor! Is goed voor de weerstand!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Of je er ziek van wordt of niet, ik vind het behoorlijk smerig.
Je wordt niet ziek van een honden- of kattenhaar. Dat het goor is, is een ander verhaal.
Buikpijn komt eerder van vieze gourmetten en vlees niet goed doorbakken.
Als ik mijn handen moet wassen elke keer nadat ik mijn hond aanraak dan sta ik de hele dag onder de douche.

Goed voor je weerstand, je wordt er echt niet ziek van.
Ah know`t, tha shunt
Ook een vraagje: als je er alledrie gegeten hebt, waarom an niet alledrie buikpijn? als het daaraanligt tenminste.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Huisdieren in de keuken vind ik, zolang ze op de grond blijven, heel normaal. Ook aai ik mijn beestjes wel eens tijdens het koken. Maar voor ik dan verder ga, was ik wel eerst mijn handen met bacteriedodende zeep (en check zonodig mijn kleding op haren).

Of je er ziek van kunt worden, zal denk ik afhangen van de hygiene van de dieren en die van de gastvrouw/heer. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het een erg onfris idee vindt.
En wat als vriendin nou niet de beesten aait maar de hele tijd met haar handen door haar haar gaat, en haar gezicht aanraakt en even aan haar oor krabt of aan haar knie, aan haar neus zit. Is het dan ook nog vies? Of is dat gewoon?

Je gaat er heus niet dood van en ziek word je er ook niet van. Die 'buikpijn' komt gewoon van iets anders. Niet goed doorbakken vlees van gisteren, ze worden ziek/verkouden/krijgen griep.
Je wordt niet ziek van de haren van beesten. Maar ze dragen ook allemaal bacteriën met zich mee die dan weer niet zo goed zijn voor de mens. Het is niet voor niets dat hygiënevoorschriften in de horeca zo streng zijn. Dat is niet omdat het goor voelt, iemand die zijn handen niet wast.

Het kan niet zo veel kwaad als het eten daarna GOED verhit wordt. Nog steeds beter om te vermijden, maar langdurige verhitting zou de bacteriën moeten doden.
Buikpijn kan tussen je oren zitten. Als jij maar lang genoeg doorgaat tegen je man en je zoon over die huisdieren en het feit dat je gastvrouw niet na iedere aai of knuffel haar handen waste lul je ze vanzelf ziek. Als ik iedere keer mijn handen moet wassen als ik aan mijn hond zit hangen de vellen erbij.
verba volant, scripta manent.
quote:KahlanAmnell schreef op 08 oktober 2011 @ 14:33:

Als ik mijn handen moet wassen elke keer nadat ik mijn hond aanraak dan sta ik de hele dag onder de douche.

Goed voor je weerstand, je wordt er echt niet ziek van.

Idem hier.

Mijn honden zijn superschoon, ik weet wat er ingaat en wat er uitkomt, maarre straathonden aai ik ook, en stop dan gerust mijn vingers in mijn mond. .

Ik word ook al ca 15 jaar afgelebberd door mijn beesten, het woord puistje ken ik niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ben absoluut niet vies van mijn eigen kwijlebabbel, en van zijn natte zoenen ook niet, maar evengoed was ik mijn handen voordat ik eten of drinken of mijn mond aanraak. Bij andere honden ben ik er wel sneller vies van. Er zijn er genoeg die bijv poep eten of over straat lopen te scheumen en dat vind ik toch echt minder fris. Van mijn eigen hond weet ik dat hij dat soort dingen niet doet.
Ik moet ook de hele dag handen wassen als ik elke keer mijn handen was nadat ik de hond heb geaaid.

Wel was ik na het uitlaten goed mijn handen, aangezien de riem nog wel eens op de grond valt en ik denk dat die niet echt schoon meer is. En vlak voor het eten gaan, natuurlijk ook. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wel eens één van de dieren aai tijdens het koken..

En ook na het paardrijden ga ik gewoon wat eten en drinken, zonder mijn handen gewassen te hebben..... Jaren gedaan, ben nog steeds gezond (volgens mij...)

Ik zou me er niet zo veel zorgen over maken.
Honden en katten aaien ok maar dan ook nog het paard? Als ik bij mijn paard vandaan kom dan is het eerste wat ik doe mijn handen wassen, hij is altijd stoffig hoe hard ik ook poets haha! Heb nu ook babydoekjes in de auto, kan nl niet echt mn handen wassen bij de paarden dus dan doe ik dat eerst even. En idd het kan tussen je oren zitten., hoe langer je erover nadenkt hoe naarder (eh is dat een woord?) je je gaat voelen!
Zijn jullie tijdens het gourmetten naar de stallen geweest ?

Ze heeft denk ik zo te lezen na het aaien alleen aan het stokbrood gezeten en wat als ze je zoontje even door het haar kroelde en daarna aan het stokbrood zou zitten.

Als ergens huisdieren in de keuken zijn maakt mij niet zoveel uit, zolang ze maar niet op het aanrecht en de eettafel zitten.

Vind het viezer als ik weet dat men van het toilet afkomt en dan zonder handen wassen aan het eten zit.

Het (denken) ziek te zijn van je man en zoontje komt misschien ook wel doordat ze gisteren net even teveel hebben gegeten, het vlees niet helemaal gaar was, diverse sausen door elkaar oid.

Hier is een toetje met hondenhaar erin niet vreemd, krijg je haar van op je tanden zeg ik dan maar

Daarbij een beetje weerstand kweken is niet erg.
Och ik zit ook wel eens aan mijn kont te krabben en dan verder gaan met het vlees snijden. En we leven allemaal nog
Zit met kippenvel dit topic te lezen.

Was standaard mijn handen zodra ik met voedsel bezig ben en ga dan tussendoor echt niet ff fijn beesten aaaien ofzo. Nou is bij mij de keuken ook een diervrije zone.

(Honden)haren in eten is gewoon smerig en zou ik vriendelijk voor bedanken.

Zo heb ik een kennisje en haar bank zit altijd helemaal onder de kattenharen, kom daar dus om die reden ook bijna nooit op bezoek .
Niet meer bij iemand op bezoek omdat er kattenharen op de bank zitten? wanneer je een allergie hebt kan ik me dat voorstellen maar ik heb 2 katten in huis, kan moeilijk de hele dag de stofzuiger ter hand nemen.

Tijdens het eten koken is het inderdaad misschien niet al te fris, maar of je er ziek van word betwijfel ik.
Een paar kattenharen is logisch, maar een zwarte bank met een wit viltlaagje er overheen gaat mij net ff te ver. Ben in principe niet allergisch voor katten maar elke keer als ik bij haar kwam zat ik te snotteren. Ik verwacht echt niet dat ze de hele dag loopt te stofzuigen maar in haar geval twijfel ik zelfs aan 1x pw.

Ben er wel heel eerlijk in geweest en heb aangegeven dat ik last heb van die kattenharen, en het niet prettig vind om helemaal onder te zitten zodra ik bij haar ben geweest. Als zij zich er wel goed bij voelt, so be it. Zo heb ik weer andere dingen die mensen niet leuk vinden als ze bij mij komen. O.a schoenen uit in huis waardeerd ook niet iedereen toch?
Bah!
quote:khemam schreef op 08 oktober 2011 @ 15:07:

Zo heb ik een kennisje en haar bank zit altijd helemaal onder de kattenharen, kom daar dus om die reden ook bijna nooit op bezoek .Je zult maar een zwarte broek aan hebben.
Dat overdreven gedoe over hygiëne begrijp ik nooit zo. Je gaat echt niet gelijk dood ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven