Vreemde soort vlieg zonder vleugels in mijn huis

10-06-2010 08:14 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Kom ik net uit m'n nest zetten, zit er tegen 1 muur in de gang een hele kolonie aan vreemde vlieg-like insecten! Het rare is dat ze lijken op een vlieg, maar geen vleugels hebben. Ze zijn heel suf, laten zich gemakkelijk pakken en als ze op hun rug vallen kunnen ze niet meer zelf omdraaien. Wat een beetje freaky is, is dat ze met z'n allen op 1 stukje muur zijn gaan zitten: niet aan de andere kant van de gang, niet aan de overkant op de muur.

Iemand enig idee wat dit voor beesten zijn?
Kakkerlakken?
kevers?
Nope, geen kakkerlakken. Ze hebben geen schildje, maar gewoon een lijfje en pootjes zoals een vlieg.
Heb je al pootjes geteld?
kun je een foto maken en uploaden? Ik ben erg nieuwsgierig
Getsie, zo ff fris uit je bed, en dan allemaal soorten vliegen gaan bekijken

Ik hem hem nog niet gevonden.. kun je geen foto plaatsen?
Oke ik stop ff met zoeken haha ik voel overal beestjes lopen hahahah

To, heb je al een foto?
lieveheersbeestjeslarven?

ik heb er ook last van hier...
Whaah, I'll be.. Ze hebben dus toch vleugels. Ik heb er op 1 vliegende insectenspray uitgeprobeerd en van dichtbij bekeken.

Oke, het is dus een soort vlieg. Maar als ik tegen eentje aan tik ofzo, dan valt ie op de grond ipv weg te vliegen :s

Ik ga een foto proberen, maar weet niet of het lukt
Misschien een babyvlieg?
Vliegen die net vers uit het eitje komen, waardoor de vleugeltjes nog nat zijn? En suf?

Trouwens die lieveheersbeestjeslarfjes (3x woordwaarde) ben ik ook eens tegengekomen in de tuin, en toen ik eenmaal wist wat voor beestjes het waren vondik ze een stuk minder eng en vies.
Weet niet hoe groot een babyvlieg is, maar deze hebben een normaal vliegenformaat. Foto lukt helaas niet nu, misschien vanmiddag. Moet nu rennen en vliegen (haha) om op tijd op stage te komen. Brainstorm rustig verder, ik kan daar ook reageren!
zijn het van die dikke bromvliegen, die suf zijn? Die heb ik ook wel eens gezien.
Dat zijn eendagsvliegen, een soort vliegende mieren.
quote:Marjo41 schreef op 10 juni 2010 @ 08:38:

Dat zijn eendagsvliegen, een soort vliegende mieren.Heb een plaatje van een eendagsvlieg gegoogled, maar dat is 'm ook niet!
quote:kaatje_85 schreef op 10 juni 2010 @ 08:37:

zijn het van die dikke bromvliegen, die suf zijn? Die heb ik ook wel eens gezien.Nee, ze zijn niet dik en brom. Gewone slanke vliegen, formaat huisvlieg. Het rare blijf ik ook vinden dat ze met z'n allen bij elkaar op die muur zaten. Zouden ze een briefing hebben gehad ofzo?
Heb je creatief gegeten en zit er eten op die plek?

Of spetterpoep... Dan is het een strontvlieg
Het verschil met een gewone vlieg is, dat een gewone zijn vleugels van elkaar af heeft staan naar achteren, maar bij deze zijn de vleugels over elkaar op hun rug gelegd. Snappie? Beetje wazig..
Ik denk dat het een loop is
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik denk dat ze net uitgekomen zijn en al die tijd al in je muur leefden..
Heb je laatst last gehad van muizen en gif gestrooid? Ik had dat een paar jaar geleden, en daarna een tijd lang allemaal hele stonede vliegen. Mijn theorie is dat er ergens een dooie muis moest liggen waarin een vlieg eitjes heeft gelegd. (gelukkig rook je er niets van en kon ik de verdoofde vliegen zo opstofzuigen, maar ranzig was het wel)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Gebakkie schreef op 10 juni 2010 @ 08:54:

Ik denk dat het een loop is
quote:Spijker schreef op 10 juni 2010 @ 08:57:

Heb je laatst last gehad van muizen en gif gestrooid? Ik had dat een paar jaar geleden, en daarna een tijd lang allemaal hele stonede vliegen. Mijn theorie is dat er ergens een dooie muis moest liggen waarin een vlieg eitjes heeft gelegd. (gelukkig rook je er niets van en kon ik de verdoofde vliegen zo opstofzuigen, maar ranzig was het wel)Nee, geen muizen gehad of gif gestrooid! Ook geen wiet gerookt trouwens
Herstel... Dat zijn wel heel veel foto's. De link die ik gaf was maar van één soort vlieg.

Wiki over vliegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven