Vreemde soort vlieg zonder vleugels in mijn huis
donderdag 10 juni 2010 om 08:14
Hoi allemaal,
Kom ik net uit m'n nest zetten, zit er tegen 1 muur in de gang een hele kolonie aan vreemde vlieg-like insecten! Het rare is dat ze lijken op een vlieg, maar geen vleugels hebben. Ze zijn heel suf, laten zich gemakkelijk pakken en als ze op hun rug vallen kunnen ze niet meer zelf omdraaien. Wat een beetje freaky is, is dat ze met z'n allen op 1 stukje muur zijn gaan zitten: niet aan de andere kant van de gang, niet aan de overkant op de muur.
Iemand enig idee wat dit voor beesten zijn?
Kom ik net uit m'n nest zetten, zit er tegen 1 muur in de gang een hele kolonie aan vreemde vlieg-like insecten! Het rare is dat ze lijken op een vlieg, maar geen vleugels hebben. Ze zijn heel suf, laten zich gemakkelijk pakken en als ze op hun rug vallen kunnen ze niet meer zelf omdraaien. Wat een beetje freaky is, is dat ze met z'n allen op 1 stukje muur zijn gaan zitten: niet aan de andere kant van de gang, niet aan de overkant op de muur.
Iemand enig idee wat dit voor beesten zijn?
donderdag 10 juni 2010 om 09:38
Ik heb hetzelfde gehad. Paar jaar geleden had ik ineens maden in huis. Weggehaald en ineens had ik een week later op mijn badkamerraam een stuk of 10 vliegen zitten die wel stoned leken, zo sloom waren ze. Ik heb ze weggehaald (wat makkelijk was, want ze vlogen niet weg!), maar in de dagen daarna kwam ik toch weer vliegen in huis tegen. Enorm sloom, maar inmiddels komen ze wel vliegen.
Ik had het idee dat de sloomheid kwam door de overdosis bleek die ik had gebruikt om de maden weg te krijgen, maar te natte vleugels klinkt ook als een goede reden. In ieder geval erg ranzig allemaal.
Ik had het idee dat de sloomheid kwam door de overdosis bleek die ik had gebruikt om de maden weg te krijgen, maar te natte vleugels klinkt ook als een goede reden. In ieder geval erg ranzig allemaal.

donderdag 10 juni 2010 om 10:41
donderdag 10 juni 2010 om 12:42
quote:vlindertje1234 schreef op 10 juni 2010 @ 11:34:
Ik hoop het niet voor je, maar kunnen het geen rioolvliegen zijn?
http://www.accuraatplaagdieren.nl/rioolvliegen.htmlOef, nee die zijn het niet gelukkig!
Ik hoop het niet voor je, maar kunnen het geen rioolvliegen zijn?
http://www.accuraatplaagdieren.nl/rioolvliegen.htmlOef, nee die zijn het niet gelukkig!
donderdag 10 juni 2010 om 12:43
quote:Poeszie schreef op 10 juni 2010 @ 09:51:
Wat maakt het uit wat voor vliegen het zijn? Gewoon even de stofzuiger er overheen en klaar Ze zijn inmiddels inderdaad allemaal naar het vliegen hiernamaals geholpen, nog een geluk dat ze zo dom zijn! Maar wil wel graag weten wat ze daar met zn allen zaten te doen!
Wat maakt het uit wat voor vliegen het zijn? Gewoon even de stofzuiger er overheen en klaar Ze zijn inmiddels inderdaad allemaal naar het vliegen hiernamaals geholpen, nog een geluk dat ze zo dom zijn! Maar wil wel graag weten wat ze daar met zn allen zaten te doen!
donderdag 10 juni 2010 om 13:22
donderdag 10 juni 2010 om 17:08