Vreemde soort vlieg zonder vleugels in mijn huis

10-06-2010 08:14 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Kom ik net uit m'n nest zetten, zit er tegen 1 muur in de gang een hele kolonie aan vreemde vlieg-like insecten! Het rare is dat ze lijken op een vlieg, maar geen vleugels hebben. Ze zijn heel suf, laten zich gemakkelijk pakken en als ze op hun rug vallen kunnen ze niet meer zelf omdraaien. Wat een beetje freaky is, is dat ze met z'n allen op 1 stukje muur zijn gaan zitten: niet aan de andere kant van de gang, niet aan de overkant op de muur.

Iemand enig idee wat dit voor beesten zijn?
Ik heb hetzelfde gehad. Paar jaar geleden had ik ineens maden in huis. Weggehaald en ineens had ik een week later op mijn badkamerraam een stuk of 10 vliegen zitten die wel stoned leken, zo sloom waren ze. Ik heb ze weggehaald (wat makkelijk was, want ze vlogen niet weg!), maar in de dagen daarna kwam ik toch weer vliegen in huis tegen. Enorm sloom, maar inmiddels komen ze wel vliegen.

Ik had het idee dat de sloomheid kwam door de overdosis bleek die ik had gebruikt om de maden weg te krijgen, maar te natte vleugels klinkt ook als een goede reden. In ieder geval erg ranzig allemaal.
als ik ze hier tegenkom stuur ik mijn hamster erop af, die vreet ze wel op, vooral als ze toch niet wegvliegen.

Kostenbesparend en milieuvriendelijk
Volgens mij zijn het geheime camera's à la de Roy van Zuydewijn. Paniek!!!
Wat maakt het uit wat voor vliegen het zijn? Gewoon even de stofzuiger er overheen en klaar
Aliens
quote:Poeszie schreef op 10 juni 2010 @ 09:51:

Wat maakt het uit wat voor vliegen het zijn? Gewoon even de stofzuiger er overheen en klaar
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.
quote:vlindertje1234 schreef op 10 juni 2010 @ 11:34:

Ik hoop het niet voor je, maar kunnen het geen rioolvliegen zijn?

http://www.accuraatplaagdieren.nl/rioolvliegen.htmlOef, nee die zijn het niet gelukkig!
quote:Poeszie schreef op 10 juni 2010 @ 09:51:

Wat maakt het uit wat voor vliegen het zijn? Gewoon even de stofzuiger er overheen en klaar Ze zijn inmiddels inderdaad allemaal naar het vliegen hiernamaals geholpen, nog een geluk dat ze zo dom zijn! Maar wil wel graag weten wat ze daar met zn allen zaten te doen!
quote:Marjo41 schreef op 10 juni 2010 @ 08:38:

Dat zijn eendagsvliegen, een soort vliegende mieren.

een eendagsvlieg is gewoon een mier, maar dan de koningin....die hebben vleugels.

in de tijd dat je er zoveel ziet zijn ze aan het paren met mannetjes om een nieuwe kolonie te starten
Nou, kom ik dus net thuis van stage, wat denk je: gewoon een hele nieuwe kolonie op de muur! Iehh, deuren en ramen hebben dicht gezeten vandaag, dus waar de * komen ze dan vandaan? En nog steeds suf, ze bewegen niet, hooguit als je te dicht bij komt of blaast. Weirdo's!
foto!
MILF in the making ;-)
Ehhwww zou toch even kijken waar het vandaan komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven