Vriend doet vreemd bij kopen huis
woensdag 6 juni 2018 om 13:57
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid...
De situatie is als volgt:
We zijn een jong stel, wonen beide nog bij ouders in. Zijn ruim 4 jaar samen en relatie is stabiel. Hij werkt al een tijdje, ik ben net afgestudeerd en ben actief op zoek naar een baan. Ons plan was een huisje of appartement te zoeken zodra ik een baan heb. Dan zou de hypotheek gebasseerd zijn op zijn loon, maar we zouden het dan wel samen doen (hypotheek en huis op 2 namen)
Ik dacht in elk geval dat dat was zoals we het hadden afgesproken. Maar het werk zoeken zit even niet mee (2 maanden actief bezig nu maar nog geen resultaat) en we zagen op funda een leuk appartement langs komen. Besloten daar toch op te bieden en uiteindelijk waren wij het winnende bod.
Nu is het dus zo dat vriend praat over zijn huis. En ik begrijp dat, het is nu zijn huis. Maar dit was niet helemaal de deal.. Mij werd terloops verteld: morgen ga ik de koopovereenkomst tekenen. Ik werd daar niet erg bij betrokken, er werd ook niet nagedacht over andere opties om het toch samen te doen. Of hoe het dan moet als ik erbij kom wonen als ik werk heb. Het werd zomaar ineens gedaan en huis en hypotheek staan nu dus op zijn naam. Hij heeft al hele plannen hoe hij het huis gaat verven, ook daar heb ik schijnbaar weinig of geen inbreng in. Het lijkt wel of hij ineens enorm veel haast heeft
Ondertussen zit ik met heel veel vragen. Als het nu ineens op deze manier gebeurt, hoe moet dat dan als ik bij hem in ga wonen? Welke dingen (samenlevingscontract, testamenten) enz moeten er dan geregeld worden en kost dat niet extra veel geld? Het voelt voor mij nu niet meer als "ons" huis, maar als zijn huis waar ik mag komen wonen mettertijd.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet uit op de helft van dit huis mocht het verkeerd gaan. Maar ik ben ook niet van plan hypotheek mee te gaan betalen als er niks van mij bij is en ik nergens recht op heb mocht het verkeerd aflopen. Helft g/w/l/i , boodschappen en hypotheek rente, allemaal prima. Maar ik ga geen hypotheek betalen, of meebetalen aan eventuele verbouwingen, voor niks. Er zou dan dus een samenlevingscontract moeten komen, dit kost volgens mij weer enorm veel geld, plus dan staat het huis nog steeds niet op onze beide namen.
Ik ben momenteel even verward van de hele situatie. Alles gaat ineens zo snel, en naar mijn gevoel ook niet helemaal eerlijk. En wat moet er nu geregeld worden als ik werk heb?
De situatie is als volgt:
We zijn een jong stel, wonen beide nog bij ouders in. Zijn ruim 4 jaar samen en relatie is stabiel. Hij werkt al een tijdje, ik ben net afgestudeerd en ben actief op zoek naar een baan. Ons plan was een huisje of appartement te zoeken zodra ik een baan heb. Dan zou de hypotheek gebasseerd zijn op zijn loon, maar we zouden het dan wel samen doen (hypotheek en huis op 2 namen)
Ik dacht in elk geval dat dat was zoals we het hadden afgesproken. Maar het werk zoeken zit even niet mee (2 maanden actief bezig nu maar nog geen resultaat) en we zagen op funda een leuk appartement langs komen. Besloten daar toch op te bieden en uiteindelijk waren wij het winnende bod.
Nu is het dus zo dat vriend praat over zijn huis. En ik begrijp dat, het is nu zijn huis. Maar dit was niet helemaal de deal.. Mij werd terloops verteld: morgen ga ik de koopovereenkomst tekenen. Ik werd daar niet erg bij betrokken, er werd ook niet nagedacht over andere opties om het toch samen te doen. Of hoe het dan moet als ik erbij kom wonen als ik werk heb. Het werd zomaar ineens gedaan en huis en hypotheek staan nu dus op zijn naam. Hij heeft al hele plannen hoe hij het huis gaat verven, ook daar heb ik schijnbaar weinig of geen inbreng in. Het lijkt wel of hij ineens enorm veel haast heeft
Ondertussen zit ik met heel veel vragen. Als het nu ineens op deze manier gebeurt, hoe moet dat dan als ik bij hem in ga wonen? Welke dingen (samenlevingscontract, testamenten) enz moeten er dan geregeld worden en kost dat niet extra veel geld? Het voelt voor mij nu niet meer als "ons" huis, maar als zijn huis waar ik mag komen wonen mettertijd.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet uit op de helft van dit huis mocht het verkeerd gaan. Maar ik ben ook niet van plan hypotheek mee te gaan betalen als er niks van mij bij is en ik nergens recht op heb mocht het verkeerd aflopen. Helft g/w/l/i , boodschappen en hypotheek rente, allemaal prima. Maar ik ga geen hypotheek betalen, of meebetalen aan eventuele verbouwingen, voor niks. Er zou dan dus een samenlevingscontract moeten komen, dit kost volgens mij weer enorm veel geld, plus dan staat het huis nog steeds niet op onze beide namen.
Ik ben momenteel even verward van de hele situatie. Alles gaat ineens zo snel, en naar mijn gevoel ook niet helemaal eerlijk. En wat moet er nu geregeld worden als ik werk heb?

woensdag 6 juni 2018 om 14:23
Sterker nog, beiden rechtstreeks vanuit hotel Papa en Mama
Heftig hoor!
OT: hij betaalt het maar mooi alleen. Uiteraard GWL, internet etc samen. Maar geen verbouwing, geen servicekosten voor de VVE. Niets wat met het huis te maken heeft.
Wat HR betreft: spreek een bedrag af. Dan betaal jij als het ware huur aan hem.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

woensdag 6 juni 2018 om 14:30
We hebben wel veel contact, en ik reageerde daar uiteraard ook op en stelde natuurlijk vragen waarom het dan ineens alleen gebeurde. Hij vind dat hij het alleen moet doen omdat hij de enige verdiener is momenteel. En dat begrijp ik, ik begrijp zijn beweegredenen. Maar dat was niet wat we in eerste instantie af hadden gesproken en plannen veranderen nu dus schijnbaar.
Kortom: ik begrijp dus dat hij het op deze manier doet, maar het voelt nu niet meer van "ons". Daarbij komt dat het dus inderdaad op een lompe manier wordt gedaan en ik me deels buitengesloten voel.
Daarbij vraag ik me af of het niet makkelijker is om samen te tekenen en dat samenlevingscontract op te stellen. Dan eerst apart te tekenen en alles op 1 naam zetten, en dat vervolgens dat weer veranderen naar 2 namen. Want daar zijn toch extra kosten aan verbonden?
Ik ben ook begonnen over testamenten en samenlevingscontract, zeur daar momenteel ook aardig over door. Wil alles goed geregeld hebben maar hij is zo'n typische man die vind dat dat "altijd nog wel kan en geen haast heeft". Overigens kunnen we pas in eind 2018 het huis betreden. Ik neem aan dat ik die tijd wel werk heb
Ik vraag me vooral af, kon het niet gewoon anders? Konden we niet gewoon, zoals in eerste instantie de afspraak was, samen de contracten ondertekenen? en dan heb ik misschien nog geen inkomen, maar dat veranderd in de toekomst natuurlijk wel. Al moet ik er voor onder mijn niveau werken, dat vind ik dan ook geen probleem als het niet anders kan.
De angsten over contract wat wel of niet verlengd wordt, tja.. dat is een risico, maar ook dan heb ik spaargeld om op terug te vallen. En ook dat komt echt wel weer goed. Zo zijn er altijd wel doomscenario's
Kortom: ik begrijp dus dat hij het op deze manier doet, maar het voelt nu niet meer van "ons". Daarbij komt dat het dus inderdaad op een lompe manier wordt gedaan en ik me deels buitengesloten voel.
Daarbij vraag ik me af of het niet makkelijker is om samen te tekenen en dat samenlevingscontract op te stellen. Dan eerst apart te tekenen en alles op 1 naam zetten, en dat vervolgens dat weer veranderen naar 2 namen. Want daar zijn toch extra kosten aan verbonden?
Ik ben ook begonnen over testamenten en samenlevingscontract, zeur daar momenteel ook aardig over door. Wil alles goed geregeld hebben maar hij is zo'n typische man die vind dat dat "altijd nog wel kan en geen haast heeft". Overigens kunnen we pas in eind 2018 het huis betreden. Ik neem aan dat ik die tijd wel werk heb
Ik vraag me vooral af, kon het niet gewoon anders? Konden we niet gewoon, zoals in eerste instantie de afspraak was, samen de contracten ondertekenen? en dan heb ik misschien nog geen inkomen, maar dat veranderd in de toekomst natuurlijk wel. Al moet ik er voor onder mijn niveau werken, dat vind ik dan ook geen probleem als het niet anders kan.
De angsten over contract wat wel of niet verlengd wordt, tja.. dat is een risico, maar ook dan heb ik spaargeld om op terug te vallen. En ook dat komt echt wel weer goed. Zo zijn er altijd wel doomscenario's

woensdag 6 juni 2018 om 14:33
12345678900 schreef: ↑06-06-2018 14:30We hebben wel veel contact, en ik reageerde daar uiteraard ook op en stelde natuurlijk vragen waarom het dan ineens alleen gebeurde. Hij vind dat hij het alleen moet doen omdat hij de enige verdiener is momenteel. En dat begrijp ik, ik begrijp zijn beweegredenen. Maar dat was niet wat we in eerste instantie af hadden gesproken en plannen veranderen nu dus schijnbaar.
Dat hij dat in zijn eentje heeft besloten, zou voor mij al een dealbreaker zijn. Wat gaat hij in de toekomst nog meer in zijn eentje besluiten?

woensdag 6 juni 2018 om 14:35
Waarom wil jij mede eigenaar worden terwijl jullie nog nooit hebben samengewoond? En testamenten? Please! Je komt net uit Hotel Mama vandaan, dan ga je toch je jeugdvriendje geen erfgenaam maken? Zie eerst maar 'ns een jaartje of 5 samen te wonen voor je zulke drastische besluiten neemt.12345678900 schreef: ↑06-06-2018 14:30We hebben wel veel contact, en ik reageerde daar uiteraard ook op en stelde natuurlijk vragen waarom het dan ineens alleen gebeurde. Hij vind dat hij het alleen moet doen omdat hij de enige verdiener is momenteel. En dat begrijp ik, ik begrijp zijn beweegredenen. Maar dat was niet wat we in eerste instantie af hadden gesproken en plannen veranderen nu dus schijnbaar.
woensdag 6 juni 2018 om 14:35
Ik snap het niet.
Jullie waren toch hoe dan ook van plan de hypotheek op één inkomen te baseren?
Of was dat alleen wat jij had bedacht?
En dan snap ik ook niet dat je dit gewoon hebt laten gebeuren als je het er eigenlijk niet mee eens bent.
En dat je vriend dan nu niet wil meewerken aan testament en samenlevingscontract is ook stom.
Sorry, geen tips, maar ik zit me hier echt te verbazen hoe dit zo kan lopen.
Jullie waren toch hoe dan ook van plan de hypotheek op één inkomen te baseren?
Of was dat alleen wat jij had bedacht?
En dan snap ik ook niet dat je dit gewoon hebt laten gebeuren als je het er eigenlijk niet mee eens bent.
En dat je vriend dan nu niet wil meewerken aan testament en samenlevingscontract is ook stom.
Sorry, geen tips, maar ik zit me hier echt te verbazen hoe dit zo kan lopen.
het is wat het is
woensdag 6 juni 2018 om 14:36
Ja hij had dat wel wat beter kunnen overleggen, zeker mee eens! En daar ben ik ook duidelijk in geweest en begrijpt hij uiteindelijk ook. Maar ondertussen is het kwaad al geschied. En ookal kan ik daar inkomen dat hij het toch in zijn eentje wil doen, vind ik het wel lastig accepteren haha! Maar ook daar is hij van op de hoogte hoor. Gelukkig duurt het allemaal nog een tijdje voor we er echt in mogen, hebben we nog even de tijd dingen te regelen en te wennen. Vraag me dus alleen af of dit niet met een enorme omweg gaat nu en extra kosten

woensdag 6 juni 2018 om 14:37
Als jullie over 5 jaar nog bij elkaar zijn kunnen jullie alsnog samen een huis kopen. Nu gaat 't slechts over 'n flatje toch? Neem niet aan dat dat jullie toekomstdroom is qua woonomgeving?12345678900 schreef: ↑06-06-2018 14:36Ja hij had dat wel wat beter kunnen overleggen, zeker mee eens! En daar ben ik ook duidelijk in geweest en begrijpt hij uiteindelijk ook. Maar ondertussen is het kwaad al geschied. En ookal kan ik daar inkomen dat hij het toch in zijn eentje wil doen, vind ik het wel lastig accepteren haha! Maar ook daar is hij van op de hoogte hoor. Gelukkig duurt het allemaal nog een tijdje voor we er echt in mogen, hebben we nog even de tijd dingen te regelen en te wennen. Vraag me dus alleen af of dit niet met een enorme omweg gaat nu en extra kosten
woensdag 6 juni 2018 om 14:39
Nee dat hadden we samen afgesproken, maar het plan was dat ik een baan zou hebben, dat is een beetje in het water gevallen tot nu toe. Ben net 2 maanden afgestudeerd. En met mijn loon dus zou kunnen meebetalen, en alles op 2 namen hebben, alleen de hypotheek hoogte gebasseerd op zijn loon inderdaad
Testament lijkt me wel fair Redbulletje, we hebben beide geen zin in gezeik met schoonfamilie als een van ons iets overkomt
Testament lijkt me wel fair Redbulletje, we hebben beide geen zin in gezeik met schoonfamilie als een van ons iets overkomt
woensdag 6 juni 2018 om 14:40
To, zou je op dit moment jouw aandeel in de maandelijkse kosten kunnen betalen uit je spaargeld? Zo ja, dan zou ik het raar vinden dat jij niet gewoon mede-eigenaar wordt van het huis + schuld.
Om eerlijk te zijn, als ik met mijn vriend had afgesproken om het samen te doen en ineens switcht naar alleen doen, zonder uitleg en toelichting van te voren, zou ik zeker niet blij zijn.
Zouden we het van te voren overlegd hebben over wat is nu wijsheid, stel het toch niet werkt, jij toch geen baan kunt vinden enz, en dan switchen naar alleen doen, dan is het een heel ander verhaal.
Maar als hij dat zomaar zou beslissen, dan zou ik zeker vraagtekens zetten bij mijn relatie. Het is nogal wat als hij zomaar allerlei belangrijke dingen beslist, zonder mijn daarin te kennen...
Om eerlijk te zijn, als ik met mijn vriend had afgesproken om het samen te doen en ineens switcht naar alleen doen, zonder uitleg en toelichting van te voren, zou ik zeker niet blij zijn.
Zouden we het van te voren overlegd hebben over wat is nu wijsheid, stel het toch niet werkt, jij toch geen baan kunt vinden enz, en dan switchen naar alleen doen, dan is het een heel ander verhaal.
Maar als hij dat zomaar zou beslissen, dan zou ik zeker vraagtekens zetten bij mijn relatie. Het is nogal wat als hij zomaar allerlei belangrijke dingen beslist, zonder mijn daarin te kennen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 6 juni 2018 om 14:40
Dat klopt zeker, en om dit te overbruggen is het dan ook geen probleem. Ik wil hier ook best mee akkoord gaan. Ik vraag me alleen dus af wat er dan geregeld moet worden als ik wel bij hem intrek?redbulletje schreef: ↑06-06-2018 14:37Als jullie over 5 jaar nog bij elkaar zijn kunnen jullie alsnog samen een huis kopen. Nu gaat 't slechts over 'n flatje toch? Neem niet aan dat dat jullie toekomstdroom is qua woonomgeving?
woensdag 6 juni 2018 om 14:41
12345678900 schreef: ↑06-06-2018 14:36Ja hij had dat wel wat beter kunnen overleggen, zeker mee eens! En daar ben ik ook duidelijk in geweest en begrijpt hij uiteindelijk ook. Maar ondertussen is het kwaad al geschied. En ookal kan ik daar inkomen dat hij het toch in zijn eentje wil doen, vind ik het wel lastig accepteren haha! Maar ook daar is hij van op de hoogte hoor. Gelukkig duurt het allemaal nog een tijdje voor we er echt in mogen, hebben we nog even de tijd dingen te regelen en te wennen. Vraag me dus alleen af of dit niet met een enorme omweg gaat nu en extra kosten
Echt hoor, je praat hier alsof hij zonder te overleggen een halfje wit ipv een halfje bruin heeft gekocht. Ik vind het echt wel een groot ding dat hij zomaar besluit dat hij dit in zijn eentje gaat doen, zonder dit met jou te overleggen.
het is wat het is
woensdag 6 juni 2018 om 14:42
Testament en samenlevingscontract op laten stellen is alleen maar verstandig als je samen gaat wonen!12345678900 schreef: ↑06-06-2018 14:39Nee dat hadden we samen afgesproken, maar het plan was dat ik een baan zou hebben, dat is een beetje in het water gevallen tot nu toe. Ben net 2 maanden afgestudeerd. En met mijn loon dus zou kunnen meebetalen, en alles op 2 namen hebben, alleen de hypotheek hoogte gebasseerd op zijn loon inderdaad
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 6 juni 2018 om 14:43
Het kan echt wel goed gaan, vanuit huis direct samen kopen. Ik ben daar in elk geval het levende bewijs van.
Maar goed, ontopic. Ik zou hier heel erg kwaad om worden. Jullie zouden SAMEN een huis kopen met een hypotheek die jullie SAMEN zouden aangaan, ter hoogte van zijn inkomen, maar waar jullie SAMEN voor zouden tekenen.
Het huis zou op jullie BEIDER naam komen te staan.
Jullie zouden gaan kopen als jij werk hebt. Opeens wijken jullie daar vanaf.
En opeens besluit je vriend buiten jou om alles zelf te regelen zodat alles van hem is.
Vraag jezelf eens af of er niet meer achter zit. En vraag je af of je op deze manier wel wil samenwonen met hem in zijn huis.
Maar goed, ontopic. Ik zou hier heel erg kwaad om worden. Jullie zouden SAMEN een huis kopen met een hypotheek die jullie SAMEN zouden aangaan, ter hoogte van zijn inkomen, maar waar jullie SAMEN voor zouden tekenen.
Het huis zou op jullie BEIDER naam komen te staan.
Jullie zouden gaan kopen als jij werk hebt. Opeens wijken jullie daar vanaf.
En opeens besluit je vriend buiten jou om alles zelf te regelen zodat alles van hem is.
Vraag jezelf eens af of er niet meer achter zit. En vraag je af of je op deze manier wel wil samenwonen met hem in zijn huis.

woensdag 6 juni 2018 om 14:43
Niets. Jij betaalt gewoon mee aan normale vaste lasten en hij regelt de hypotheek en het onderhoud van het huis. Als jij meubels of apparatuur inbrengt kun je dat uiteraard wel vast laten leggen zodat jij dat bij 'n breuk weer mee kan nemen.12345678900 schreef: ↑06-06-2018 14:40Dat klopt zeker, en om dit te overbruggen is het dan ook geen probleem. Ik wil hier ook best mee akkoord gaan. Ik vraag me alleen dus af wat er dan geregeld moet worden als ik wel bij hem intrek?
woensdag 6 juni 2018 om 14:44
Nooit vanuit nog thuis wonen bij je ouders samen een huis kopen. Ik ben een grote voorstander om eerst zelfstandig te wonen, dan samen wonen in een huurhuis en dan pas kopen.
Ik begrijp je vriend eigenlijk ook wel. Hij heeft een inkomen, en wil het huis uit. Ik zou ook niet zo snel samen met iemand een huis kopen, terwijl we nog nooit samen gewoond hebben en de ander heeft geen inkomen. Misschien toen ik jong was, maar met de levenservaring van nu, no way.
Waarom wil je zo nodig op de hypotheekakte? Dit betekent dat jij ook hoofdelijk aansprakelijk bent voor de lening. Wil je dat? Voor mij zou het voldoende zijn om alleen op de koopakte te staan
Ben je nooit mee geweest naar de hypotheekverstrekker? Samen naar de bank geweest? Waarom wel kijken naar huizen, terwijl jij dacht dat je pas zou gaan kopen wanneer jij een baan had?
Behalve "dromen over later", hebben jullie echt ooit concrete toekomst plannen gemaakt?
Wat is er trouwens mis met het idee dat hij het huis gaat kopen, en jullie blijven latten. Tegen de tijd dat jij een vast inkomen hebt kan je altijd bij hem intrekken, en dan betaal je netjes huur. En dat is meer dan alleen de hypotheekrente, want er zijn meer kosten verbonden aan onderhoud etc. Dit is niet anders dan wanneer jij een huisje alleen zou huren. Ondertussen blijf je gewoon ingeschreven zijn bij de woningbouwvereniging. En over een paar jaar, wanneer jullie klaar zijn voor de volgende stap, dan ga je samen een huis kopen.
Ik begrijp je vriend eigenlijk ook wel. Hij heeft een inkomen, en wil het huis uit. Ik zou ook niet zo snel samen met iemand een huis kopen, terwijl we nog nooit samen gewoond hebben en de ander heeft geen inkomen. Misschien toen ik jong was, maar met de levenservaring van nu, no way.
Waarom wil je zo nodig op de hypotheekakte? Dit betekent dat jij ook hoofdelijk aansprakelijk bent voor de lening. Wil je dat? Voor mij zou het voldoende zijn om alleen op de koopakte te staan

Ben je nooit mee geweest naar de hypotheekverstrekker? Samen naar de bank geweest? Waarom wel kijken naar huizen, terwijl jij dacht dat je pas zou gaan kopen wanneer jij een baan had?
Behalve "dromen over later", hebben jullie echt ooit concrete toekomst plannen gemaakt?
Wat is er trouwens mis met het idee dat hij het huis gaat kopen, en jullie blijven latten. Tegen de tijd dat jij een vast inkomen hebt kan je altijd bij hem intrekken, en dan betaal je netjes huur. En dat is meer dan alleen de hypotheekrente, want er zijn meer kosten verbonden aan onderhoud etc. Dit is niet anders dan wanneer jij een huisje alleen zou huren. Ondertussen blijf je gewoon ingeschreven zijn bij de woningbouwvereniging. En over een paar jaar, wanneer jullie klaar zijn voor de volgende stap, dan ga je samen een huis kopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 6 juni 2018 om 14:44
Wees blij dat dit gebeurd is. Hij heeft nu kleur bekend. Wat al eerder geopperd was: laat hem lekker de hypotheek betalen en deel GWL en gemeentelijke belastingen. Wat je niet uitgeeft aan hypotheek lekker op je EIGEN spaarrekening zetten.
Tip van gescheiden vrouw: zorg er altijd voor dat je financieel onafhankelijk van je partner bent/blijft.
Tip van gescheiden vrouw: zorg er altijd voor dat je financieel onafhankelijk van je partner bent/blijft.
woensdag 6 juni 2018 om 14:49
Grappig dat je dit opbrengt, ik had juist enorme koudwater vrees toen hij over samenwonen en eventueel trouwen begon. Had echt paniek aanvallenhamerhaai schreef: ↑06-06-2018 14:44Nooit vanuit nog thuis wonen bij je ouders samen een huis kopen. Ik ben een grote voorstander om eerst zelfstandig te wonen, dan samen wonen in een huurhuis en dan pas kopen.

woensdag 6 juni 2018 om 14:57
Ik zou er niet eens over beginnen want zijn bedoelingen zijn duidelijk.
Mocht je beslissen om bij hem in te trekken poot stijf houden en NIET aan zijn hypotheek meebetalen.
Mochten jullie voor langere tijd een relatie hebben en wie weet ook kinderen, is de kans groot dat jullie dat appartementje niet gaan aanhouden. Zoals de markt er nu uitziet is de kans groot dat het appartement in waarde gaat zakken zodra de markt weer stabiliseert of er een crisis aankomt. Ik zou me dus totaal geen zorgen erover maken. Hij heeft je onbewust dus geld bespaard.
Mocht je beslissen om bij hem in te trekken poot stijf houden en NIET aan zijn hypotheek meebetalen.
Mochten jullie voor langere tijd een relatie hebben en wie weet ook kinderen, is de kans groot dat jullie dat appartementje niet gaan aanhouden. Zoals de markt er nu uitziet is de kans groot dat het appartement in waarde gaat zakken zodra de markt weer stabiliseert of er een crisis aankomt. Ik zou me dus totaal geen zorgen erover maken. Hij heeft je onbewust dus geld bespaard.
woensdag 6 juni 2018 om 15:01
Ik ben ook vanuit thuis samen gaan wonen en, de horror, ik was al 28 toen ik dat deed. En ook nog naar de andere kant van het land. Gaat nog altijd prima. Zo ken ik meer mensen waarbij het (lang) goed is gegaan. Ik ken er eigenlijk maar 1 waarbij het als snel verkeerd ging, maar dat was een uitzondering.