Vriendin met dierentuin

01-05-2012 20:37 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn vriendin al jaren en ik weet dat ze altijd al gek op beesten is geweest. Maar nu loopt het een beetje de spuigaten uit.

In de tuin heeft ze 4 konijnen. Een enorm hok met een enorme ren. Het neemt zo'n beetje de helft van de tuin in beslag.

Daarnaast heeft ze een grote kooi in huis staan met 2 Grijze Roodstaarten (papegaaiensoort).

Verder heeft ze honden. Begonnen met één hond, die per ongeluk gedekt werd en puppy's kreeg. 5 puppy's en mijn vriendin wilde ze eerst nog zelf houden. Gelukkig waren er mensen in haar directe omgeving die graag een puppy wilde hebben. Er bleven uiteindelijk 2 puppy's bij mijn vriendin. Totaal dus 3 honden.

En dat is een stuk moeilijker. De 2 jonge honden zijn mannetjes die constant hun rang willen bepalen en regelmatig met elkaar vechten. Maar ze kunnen ook heel lief zijn, hoor.

Het liefst zou ze ook nog een kat willen. Maar gelukkig begrijpt ze zelf ook dat dat niet kan met 3 honden.

Op zich zijn al die dieren niet echt een probleem. Ze worden allemaal heel goed verzorgd en het stinkt ook niet overdreven naar huisdier bij haar thuis. Probleem is wel dat haar hele leven om die dieren draait. Ze gaat wel op vakantie, maar alleen naar een park waar ze met haar honden naar toe kan (dan kan ze lekker wandelen met ze). De konijnen worden dan (goed) verzorgd door de buurvrouw en de papegaaien gaan naar haar ouders.

Vriendin gaat amper stappen, want ze kan de dieren niet al te lang alleen laten. Op verjaardagen komt ze als laatste binnen ("sorry, honden nog uitlaten") en gaat ze als eerste weg ("sorry, honden gaan anders blaffen en dan wordt de buurman kwaad")

Haar huis is ook ingericht op de huisdieren. Zoals gezegd staat er een enorm hok in haar achtertuin voor de konijnen. De konijnen krijgen 2x per dag eten en niet gewoon wat brokjes, nee... hele groenteschotels worden er 2x per dag geserveerd (ze krijgen er nog net geen servetje bij).

De honden worden 3x per dag flink uitgelaten. Niet even een rondje in de buurt, maar altijd met de auto naar een bos of het strand. Ze loopt dan minimaal een uur (per ronde) met die beesten.

Als ze met de honden gaat wandelen, mogen de papegaaien los en hebben ze even de ruimte om hun vleugels uit te slaan (al is het hok groot genoeg om een rondje te vliegen, bij wijze van spreken)

Ja, de beesten hebben de tijd van hun leven, maar ik vraag me af of mijn vriendin nog wel een leven heeft. Meer vrienden uit onze vriendengroep maken zich zorgen om haar. Ze is inmiddels 34 jaar en heeft een kinderwens. Maar als ze nooit de deur uit gaat, hoe vindt ze dan de ideale partner? En kan ze überhaupt een kindje opvoeden in zo'n dierentuin?

Kunnen wij -vrienden- er iets van zeggen of moeten we haar in haar dierentuin gelukkig laten zijn?

Wat vinden jullie er van?
quote:cupcakegirl schreef op 01 mei 2012 @ 21:33:

Maar elninjoo heeft wel een punt. Het wordt ook geaccepteerd wanneer je een dag verlof neemt voor een ziek kind maar je wordt wel heel raar aangekeken als je dat doet wanneer je hond ziek is.

Nee hoor, want er staat altijd een peleton Elninjoos klaar om je even haarfijn te vertellen wat een ontzettende lutser je bent. Eerst een kind krijgen ( STOMMMM) en dan ook nog moeten zorgen voor dat jong zodat een Nien harder moet werken.

Kun je beter een psychotische goudvis hebben.
Sja, als mensen maar goed voor hun kinderen en hun dieren zorgen, dan heb ik geen enkel probleem hoeveel kinderen ze nemen of hoe groot de dierentuin is.

Kan je vriendin geen vriend zoeken op een hondenforum ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ben het eens met Elninjo, kindergezemel is totaal geaccepteerd maar sociale dingen afslaan omdat je dierenverplichtingen hebt niet.

Ik heb mijn hond heel wat keren gebruikt als smoesje, om weg te komen op weer zo'n fijne kringverjaardag
Bel Sjon. Die weet vast wel een hagedissenfreak zonder relatie. Of een kattenfluisteraar ( ster... is ze niet van de lesbiëtte? )
quote:Caviahaar schreef op 01 mei 2012 @ 21:36:

Ik heb mijn hond heel wat keren gebruikt als smoesje, om weg te komen op weer zo'n fijne kringverjaardag

Daar zat ik ook aan te denken.

Ik heb ook een hele batterij aan redenen/smoezen om wat later te komen en wat eerder weg te gaan
quote:Caviahaar schreef op 01 mei 2012 @ 21:36:

Ik heb mijn hond heel wat keren gebruikt als smoesje, om weg te komen op weer zo'n fijne kringverjaardag Is wel een goede tip. Maar werkt helaas weer niet met alleen katten.
Hey Molie, wanneer takel jij die geit weer eens rechtop.

Alle gates zijn voorbij hoor, of hebben we nu een animalgate?
quote:juliaaana schreef op 01 mei 2012 @ 21:35:

[...]

Ja maahaaaar, een dier kan je niet gelijk stellen aan een mens.Nee daarom slaapt ie ook in zijn mand en niet in bed. En hoeft ie geen luiers om. Maar als ie ziek is wil ik wel graag even met hem naar de dierenarts. Dus dan neem ik daar ook verlof voor op. Net zo goed als ik dat voor mijn kinderen doe.
Kan ze niet gewoon 'n kinderboerderij beginnen? Ze heeft al 'n leuk beginnetje, nu nog wat lammetjes, geitjes, kippetjes, een shetje en 'n ezel en ze kan van start!
quote:Maleficent schreef op 01 mei 2012 @ 21:38:

[...]

Is wel een goede tip. Maar werkt helaas weer niet met alleen katten.Klopt, ik heb tegenwoordig twee katten, mensen kijken me echt aan of ik debiel ben als ik zeg dat ik naar huis moet omdat ze op tijd staan
kinderverplichtingen, dierengezemel... Tja. Je kunt ook niet naar een verjaardag gaan Caviahaar.
Ik moet eerder naar huis hoor, mijn kater heeft trage darmen en ik moet hem een klysma geven voor hij gaat slapen.

Hoe klinkt die?
quote:juliaaana schreef op 01 mei 2012 @ 21:38:

Hey Molie, wanneer takel jij die geit weer eens rechtop.

Alle gates zijn voorbij hoor, of hebben we nu een animalgate?Ow ja, dit was mijn protestgeit. Dit is een dode... Dat was ik helemaal vergeten. Ik zal eerdaags een nieuw fris geitje uitzoeken. Ten slotte is het lente.
quote:molie schreef op 01 mei 2012 @ 21:40:

kinderverplichtingen, dierengezemel... Tja. Je kunt ook niet naar een verjaardag gaan Caviahaar.Dat zou kunnen, ik zou gewoon eerlijk kunnen zeggen dat ik geen zin heb in de verjaardag. Daar komt meestal gezeik van, want eerlijk is gemeen. Dus tja, soms maak ik smoesjes. Shoot me.
quote:elninjoo schreef op 01 mei 2012 @ 21:39:

Kan ze niet gewoon 'n kinderboerderij beginnen? Ze heeft al 'n leuk beginnetje, nu nog wat lammetjes, geitjes, kippetjes, een shetje en 'n ezel en ze kan van start! twee vliegen in 1 klap. Komt ze vast een gezellige gescheiden man met kinderen tegen die in zijn papaweekend leuk de geiten gaat aaien.
Moet je zelf weten. Ik vind het alleen raar dat je zegt geen begrip te krijgen als je "dierenverplichtingen" hebt, terwijl je daarnaast het over "kindergezemel" hebt.

Lijkt me beide kanten opwerken.

Soms is er wat met mijn kind, vind ik het prettig als er begrip voor is. Als iemands dier ziek is vind ik het ook rot voor diegene.
quote:molie schreef op 01 mei 2012 @ 21:41:

[...]

Ow ja, dit was mijn protestgeit. Dit is een dode... Dat was ik helemaal vergeten. Ik zal eerdaags een nieuw fris geitje uitzoeken. Ten slotte is het lente.

Zo heb je en een blije geit en een protestgeit in een.
Of

De zeldzame Noord-Afrikaanse Kontebonker. Die heb ik lang niet gezien.
Ze wandelt drie uur per dag, en ze komt nooit de deur uit ????
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ow, een kenner zie ik. Leuk Waarbij. Die kontebonker zien we idd niet vaak meer.
Scheitjes...

Deze is lief Molie:

quote:molie schreef op 01 mei 2012 @ 21:56:

. Die kontebonker zien we idd niet vaak meer.

Wat? ben ik niet origineel?

TO, sorry voor de OT ik zit even te geiten
Klinkt als een hele lieve vrouw met een groot hart voor dieren het liefst wil ik ook zo'n dierentuin (nou vriend nog overhalen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven