Waar blijft de zomer???

18-07-2011 05:44 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
He, balen, hoor. De kids hebben vakantie en het lijkt wel herfst . Keek even bij de verwachtingen, tot volgende week maandag 80 % kans op regen. Een mens zou bijna gaan emigreren!

Ik ga een weekje in eigen land met kids weg, dat maakt dat er geen geld is voor dagtripjes ( veel dingen vallen ook af met dit weer), maar kids zwemmen altijd enorm graag hier in de recreatieplas. Picknick mee en een leuke dag! We hebben nog maar 1 keer gezwommen! T weer laat t niet toe,

Na, wil niet zielig doen en blijf vrolijk, maar baal wel enorm van dit weer in de vakantie.
quote:Substanza_ schreef op 18 juli 2011 @ 09:08:

Gaan we nu de hele dag zeiken op het weer? Iets waar je helemaal niks aan kunt veranderen?Ja. Of is dat hier soms verboden?
quote:driewieler schreef op 18 juli 2011 @ 08:07:

Ik heb net een vakantie achter de rug van 37 gr. elke dag. Pfff, wat een hitte. Ben nu wel blij met dit weer thuis. Heerlijk, kan ik weer wat doen zonder dat alle energie uit me gezogen wordt.Da's weer het andere uiterste
quote:liesse schreef op 18 juli 2011 @ 08:13:

Moet je zien hoelang het mooi is geweest maar dat ziet/weet niemand meee. Mensen kunnen zichzelf tegenwoordig moeilijk vermaken. Denk dat daar een groot deel van de ergenis zit.Ah, daar is ie dan! De dooddoener. En aan 'geweest' hebben we nu niks he?
Nog een groot voordeel van dit weer. Ik heb geen last van hooikoorts! Ideaal. Scheelt een hoop medicijnen. En jeuk.
quote:Noerie schreef op 18 juli 2011 @ 08:57:

[...]

Nee, dat meen je niet! Wat balen zeg!

Jup en autopech dus we konden ook niet terug naar nederland / naar een beter plekje. Zo klote. En dat was mijn 'grote vakantie' van dit jaar. Zonde van het geld en van mij vakantiedagen.

(en dan vraag ik me nog steeds af vaar mijn dip vandaan komt )
Nou ik snap dat het gepiep over het weer helemaal perfect. Het is toch gewoon KUT weer. En daar mag je toch van balen als het ZOMER en vakantie is.

Voorjaar was aardig ja, maar ik verwacht na de lange koude winter ook een beetje leuk zomerweer. Tjonge raar zeg dat ik daar van baal als het niet zo is. Echt, shoot me.

Mensen kunnen zichzelf niet meer vermaken? HA, je hebt zeker geen kinderen of wel? Die heb ik dus die hele lange winter al moeten vermaken met al die dingen die genoemd worden. Het wordt tijd dat ze een keertje lekker buiten kunnen spelen, kunnen rennen in het zonnetje. Veel gezonder dan al dat geknutsel en binnen zwembaden.

En als je inderdaad geld genoeg hebt om even lekker ergens de zon op te zoeken met je vakantie moet je al helemaal niet zeiken dat Ned altijd zeiken over het weer. Lekker makkelijk.

Nee hoor TO ik snap helemaal dat je baalt, doe ik ook en ik blijf er ook lekker over zeiken.
Dat is zeker wel een fijn voordeel Georgette! Dat de processierups niet lekker gedijt met dit weer is ook fijn aangezien die hier in alle bomen op de hoek van de straat zitten.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Scuba, met dit weer kunnen ze ook lekker buitenspelen hoor! Laarzen aan, regenjas aan en gaan. Vond ik zelf ook leuk vroeger, ik geloof niet dat ik als kind baalde van regenachtige dagen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 18 juli 2011 @ 09:10:

Nog een groot voordeel van dit weer. Ik heb geen last van hooikoorts! Ideaal. Scheelt een hoop medicijnen. En jeuk.En die vieze kleffe nachten waarin je geen oog dicht doet van de hitte.
quote:Maja82 schreef op 18 juli 2011 @ 09:11:

[...]

Jup en autopech dus we konden ook niet terug naar nederland / naar een beter plekje. Zo klote. En dat was mijn 'grote vakantie' van dit jaar. Zonde van het geld en van mij vakantiedagen.

(en dan vraag ik me nog steeds af vaar mijn dip vandaan komt )
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 18 juli 2011 @ 09:14:

Scuba, met dit weer kunnen ze ook lekker buitenspelen hoor! Laarzen aan, regenjas aan en gaan. Vond ik zelf ook leuk vroeger, ik geloof niet dat ik als kind baalde van regenachtige dagen.Natuurlijk niet, dat is aangepraat door ouderen.
Ook dat, Substanza!

Scuba, met dit weer kunnen ze ook lekker buitenspelen hoor! Laarzen aan, regenjas aan en gaan. Vond ik zelf ook leuk vroeger, ik geloof niet dat ik als kind baalde van regenachtige dagen.Ik kan me dat zelf ook niet herinneren; maar mijn moeder wel. Die baalde ook altijd van slechte zomers. Want we sloopten het halve huis; alles moest uit de kast worden gehaald, we konden minder goed onze enerige kwijt dan op buiten speel dagen en we werden er ook gewoon vervelend van.
Afgelopen vrijdagmiddag was het hier nog heerlijk weer..

Half zon (half bewolkt), lekkere temperatuur en geen regen gezien..

Maar hier is het de laatste week voor de vakantie en ik had toch echt wel gehoopt dat het weer leuker zou zijn. Zeg maar leuk genoeg om met de kinderen met water te smeren oid..

Maja, dat is balen van je vakantie. Ik zou er ook niet erg blij van worden..

Scuba, met dit weer kunnen ze ook lekker buitenspelen hoor! Laarzen aan, regenjas aan en gaan. Vond ik zelf ook leuk vroeger, ik geloof niet dat ik als kind baalde van regenachtige dagen.

Tuurlijk Sjors maar dat is geen tijdsbesteding voor de hele dag. nadat ze twee keer naar buiten zijn geweest, zeiknat geregend zijn en alle kleren zeiknat zijn geworden en ze huilen omdat ze het koud hebben en nat zijn willen die van mij niet meer. Zelfs al ze daarna even lekker in bad mogen en dan zijn we de dag nog niet door hoor. En de dag van morgen ook niet enz enz enz. Op een gegeven moment zijn je opties gewoon op.

En trouwens dan ben ik het ook zat, want heb de hele winter al al die activiteiten gedaan. Speeltuin, dierentuin, strand (ja Sjors dat vind ik ook leuker als de zon schijnt hahahaha, ik weet het jou maakt het niet uit), park, fietsen, zandbak enz enz enz enz enz zijn toch echt allemaal activiteiten die met regen shit zijn.
Ik vermaakte me meestal wel. Dan maakte ik een tent op zolder, ging ik daar picknicken. Ook hing er een schommel binnen, was ook een hit. En ik was graag bezig met rollenspellen.

Met de Barbies, vriendinnen...

Mijn broertje kon zichzelf minder goed vermaken volgens mijn moeder. Het zal per kind verschillen.
quote:Substanza_ schreef op 18 juli 2011 @ 09:15:

[...]

Natuurlijk niet, dat is aangepraat door ouderen.Daar denken mijn kinderen toch anders over. Een natte kont krijgen van het afglijden van een natte glijbaan vinden ze echt niet leuk hoor.Hoe enthousiast mama ook staat te roepen dat het helemaal niet erg is en juist leuk om vies te worden.

Het gaat hier niet om een regenachtige dag, maar om regenachtige weken. En dan niet in de herfst, maar het is zomer!

Mijn kinderen vermaken zich een stuk beter met droog weer. Je tijdens het voetballen lekker in het gras kunnen laten vallen, gewoon van de glijbaan roetsjen, zwemmen, waterballonnen, picknicken. En geen lange broeken, regenlaarzen en warme kleding, maar een zwembroek. Lange leve de zomer!

Ik begrijp het gepiep wel. Het gaat wellicht de natste maand juli ooit worden.
Vanaf 27 juli schijnt het beter te worden.

*duim, duim, duim, duim*
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 18 juli 2011 @ 09:22:

Ik vermaakte me meestal wel. Dan maakte ik een tent op zolder, ging ik daar picknicken. Ook hing er een schommel binnen, was ook een hit. En ik was graag bezig met rollenspellen.

Met de Barbies, vriendinnen...

Mijn broertje kon zichzelf minder goed vermaken volgens mijn moeder. Het zal per kind verschillen.Maar dan was je echt al wat ouder voor volgens mij. Kinderen van 3,5 en 2 houden dat niet echt lang vol en kunnen dat natuurlijk nog niet alleen.
quote:Scuba schreef op 18 juli 2011 @ 09:22:

[...]

Daar denken mijn kinderen toch anders over. Een natte kont krijgen van het afglijden van een natte glijbaan vinden ze echt niet leuk hoor.Hoe enthousiast mama ook staat te roepen dat het helemaal niet erg is en juist leuk om vies te worden.Inderdaad, ook mijn kinderen vinden dat echt minder leuk. Bovendien glijdt een natte glijbaan voor geen meter.
Scuba, met de juiste regenkleding zijn ze toch niet zeiknat?

Ik vind strand ook leuk als de zon schijnt hoor! Tuurlijk. Maar ik laat mijn humeur niet verpesten door dit weer. Het regent nou eenmaal vaak in Nederland. Als je je moet blijven verzetten daartegen wordt het er allemaal niet leuker op.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 18 juli 2011 @ 09:22:

Mijn broertje kon zichzelf minder goed vermaken volgens mijn moeder. Het zal per kind verschillen.Dat is zeker zo. Mijn dochter van 2 kan zich nu al beter vermaken dan mijn zoon van 7... En je kunt lang niet iedereen over 1 kam scheren; maar meisjes zijnn gewoon makkelijker. Die gaan inderdaad met de barbie's spelen, knutselen etc. Mijn jongen heeft energie. Veel energie. Die moet gewoon rennen, buiten zijn. Anders breekt hij de tent af, gaat klieren. En daar wordt moeder lichtelijk gestoord van.
Dat dus, Sjors. We wonen in een land met een zeeklimaat. Wil je dat niet accepteren, verhuis dan naar het zuiden.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 18 juli 2011 @ 09:25:

Scuba, met de juiste regenkleding zijn ze toch niet zeiknat?

Ik vind strand ook leuk als de zon schijnt hoor! Tuurlijk. Maar ik laat mijn humeur niet verpesten door dit weer. Het regent nou eenmaal vaak in Nederland. Als je je moet blijven verzetten daartegen wordt het er allemaal niet leuker op.

Ik blijf me niet verzetten maar baal er wel van en dat lijkt me ook vrij normaal. Daar reageerde ik eigenlijk op bij dit Topic. Het lijkt wel of je niet mág zeiken over het slechte weer. En helemaal als je dus kinderen hebt en vakantie dan is het gewoon zuur en daar mag je best een topic over openen (of 100 topics )

Mijn humeur wordt dus zeker wel beinvloed door het weer. Ik ben blijkbaar van nature een zonnemens.

En met een regenbroek van de glijbaan of in de speeltuin worden mijn kinderen ook niet blij want ze worden dan erg beperkt in hun bewegingen, kunnen niet meer klimmen of goed rennen of.........enz Anyway, het blijft gewoon een feit dat het met mooi weer allemaal een heeeeeel stuk makkelijker is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven