waar de katten savonds laten?
dinsdag 12 november 2013 om 22:04
Waar laten jullie je katten savonds?
Ik heb 2 katten en elke keer als ik op bed lig en ik wil slapen, rennen ze achter elkaar aan door de woonkamer en maken ze zoveel lawaai, dat ik daar moeilijk van in slaap kan komen. Ik heb geen bovenverdieping, dus alleen een beneden verdieping, met een woonkamer en een open keuken, en daaraan begrenst mijn slaapkamer.
Ik zat er zelf aan te denken om de katten in mijn hok te doen, maar daar staat wel een fiets of in het halletje bij de wc en de voordeur? Maar dan moet de kattenbak sowieso ook mee verhuizen.
Of moet ik gewoon de katten in de woonkamer laten en wachten tot ze vanzelf rustig worden? en het maar voor lief nemen? Want er is altijd 1 kat die begint en als ik ze apart doe, weet ik zeker dat 1 van hun gaat miauwen omdat hij de andere kat mist.
Ik heb 2 katten en elke keer als ik op bed lig en ik wil slapen, rennen ze achter elkaar aan door de woonkamer en maken ze zoveel lawaai, dat ik daar moeilijk van in slaap kan komen. Ik heb geen bovenverdieping, dus alleen een beneden verdieping, met een woonkamer en een open keuken, en daaraan begrenst mijn slaapkamer.
Ik zat er zelf aan te denken om de katten in mijn hok te doen, maar daar staat wel een fiets of in het halletje bij de wc en de voordeur? Maar dan moet de kattenbak sowieso ook mee verhuizen.
Of moet ik gewoon de katten in de woonkamer laten en wachten tot ze vanzelf rustig worden? en het maar voor lief nemen? Want er is altijd 1 kat die begint en als ik ze apart doe, weet ik zeker dat 1 van hun gaat miauwen omdat hij de andere kat mist.
dinsdag 12 november 2013 om 22:08
Voordat je gaat slapen even de katten aandacht geven door met ze te spelen. Doe ik ook, en dan is het rustig als ik ga slapen. Lukt het qua tijd niet, zoals vandaag, rennen ze (nu) ook achter elkaar aan, maar ik heb daar met in slaap komen (gelukkig) geen last van.
Is 'het hok' wel verwarmd? Vind t persoonlijk nogal makkelijk/koud klinken.
Is 'het hok' wel verwarmd? Vind t persoonlijk nogal makkelijk/koud klinken.
dinsdag 12 november 2013 om 22:14
Ik heb ze niet buiten, ze zijn beiden 7 maanden, de 1 iets ouder, de ene gaat soms wel naar buiten, de andere komt nog niet buiten, ik weet dat het nachtdieren zijn en heb ook al een keer geprobeerd om ze bij mij te laten slapen of in ieder geval 1, maar even liggen en dan is ie meestal op mijn slaapkamer aan het rondneuzen...
dinsdag 12 november 2013 om 22:17
Iig niet in "het hok" zonder plek om daar lekker te gaan liggen. Daar klinkt het steenkoud, dat doe je je beestjes toch niet aan? Gewoon alle deuren open laten staan en ze lekker laten gaan. Willen ze slapen dan zoeken ze wel een plekje. Ze hebben geen aan- en uit knop dus je moet er maar aan wennen dat ze er andere tijden op na houden dan jij!
dinsdag 12 november 2013 om 22:28
dinsdag 12 november 2013 om 22:30
dinsdag 12 november 2013 om 22:37
Je zou ze kunnen afleiden met kattenpuzzels (hersenwerk noemen ze het; snoepjes zoeken met handicap). Ze hebben dan niet alleen afleiding, maar worden er ook geestelijk moe van als het goed is. Misschien dat ze daarna wel gaan slapen?
Wij hebben een afgesloten tuin. Met veranda en een dikke muur eromheen, dus windstil (en gedeeltelijk droog). De deur hebben we altijd open staan. Overdag zijn ze er zelden, maar 's nachts zitten ze er continue. Ideaal.
Wij hebben een afgesloten tuin. Met veranda en een dikke muur eromheen, dus windstil (en gedeeltelijk droog). De deur hebben we altijd open staan. Overdag zijn ze er zelden, maar 's nachts zitten ze er continue. Ideaal.
dinsdag 12 november 2013 om 22:38
In een hok doen? Doe normaal .
Het zijn jonge beestjes, het komt goed. Voor je gaat slapen lekker moe maken door onder het tv kijken met ze spelen met een touwtje, iets aan een stokje of wat ze ook leuk vinden, zeer moe maken.
Ja dat weet je dat ze even graag hun energie kwijt willen. Een hoge kattenkrabpaal erbij kopen zou kunnen helpen. En wat gewenning, ze zijn gewoon nog jong. Geniet er lekker van want ze zijn sneller ouder en minder speels dan je lief is
Het zijn jonge beestjes, het komt goed. Voor je gaat slapen lekker moe maken door onder het tv kijken met ze spelen met een touwtje, iets aan een stokje of wat ze ook leuk vinden, zeer moe maken.
Ja dat weet je dat ze even graag hun energie kwijt willen. Een hoge kattenkrabpaal erbij kopen zou kunnen helpen. En wat gewenning, ze zijn gewoon nog jong. Geniet er lekker van want ze zijn sneller ouder en minder speels dan je lief is
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 12 november 2013 om 22:39
Deze kopen!
http://www.zooplus.nl/sho ... ende/met_baterijen/185911
Half uurtje voor je gaat slapen aanzetten. Hier staat hij op een dressoir zodat ze dat ding niet omver rennen.
http://www.zooplus.nl/sho ... ende/met_baterijen/185911
Half uurtje voor je gaat slapen aanzetten. Hier staat hij op een dressoir zodat ze dat ding niet omver rennen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 12 november 2013 om 22:40
Zoals andere al zeggen zou ik de katten ook niet in 'het hok' doen, vind het een beetje zielig! Ik heb zelf 2 jongen katten en het is echt zo dat ze uiteindelijk jou ritme oppakken. Zodra bij ons alle lampen uit zijn en wij gaan slapen is het muis stil in huis, de katten zoeken beide hun slaap plekje in de woonkamer/gang/keuken en gaan ook lekker slapen. Dit heeft echter even geduurd, maar het lijkt wel alsof ze het ineens snappen als baasje gaat slapen gaan hun ook slapen. Dus geef het nog even wat tijd en gebruik tot die tijd oordoppjes!
Ik vind het ook een beetje zielig zn beestje de hele nacht buiten te laten!
Ik vind het ook een beetje zielig zn beestje de hele nacht buiten te laten!
dinsdag 12 november 2013 om 22:40