Waar kun je dik vilt kopen?

05-08-2010 09:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn nieuwe keuken wil ik graag dit maken:

http://www.vtwonen.nl/2010/07/prikbord-in-de-keuken/

in een leuk fel kleurtje. Maar waar koop ik vilt dat dik genoeg is voor punaises?
Bij een hobbywinkel zoals Pippo oid?
Ik neem aan dat je het vilt op iets plakt? Vilt blijft niet mooi strak in vorm, dat gaat hangen (denk ik).

Ik zou dun hout kopen en daar het vilt op plakken. Dat is dik genoeg voor punaises en blijft mooi strak.
je kunt ook een stukje zachtboard of kurkplaat van de bouwmarkt zagen/snijden en daar dunner vilt overheen spannen of plakken.
http://www.deviltwinkel.eu/files/img/banner3.jpg
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je hebt wel dik vilt dat vormvast is, maar ik weet eigenlijk niet waar je dit kunt kopen. Misschien VT wonen even mailen?
Bij Vilta, in Amsterdam.
Stoffenwinkel
Als het echt dat hele dikke vilt is, en zo ziet het er wel uit, hoef je het volgens mij niet ergens op te plakken.

Ik zou VT wonen mailen welk vilt ze hebben gebruikt.

Dan weet je zeker dat het zo uitpakt als op de foto.

Leuk trouwens.
Hee, wat grappig. Dit had mijn topic kunnen zijn. Ik wil ook een prikbord maken. Vind die van VT wonen ook heel leuk, maar is te groot, dus ik dacht ik maak er zelf wel een. Heb alles al afgezocht, ook online, maar nog niets kunnen vinden.
Bij hobbywinkels (zoals Pipo's) hebben ze dik vilt in alle kleuren. het is best prijzig, maar wel beschikbaar.

Ook als je een klassieke stoffenwinkel in de buurt heeft, kan deze het voor je bestellen. of wellicht hebben ze het wel in huis. Hier in de Jordaan zit zo'n winkel die het gewoon heeft.
Volg je hart. Dat klopt.
@Pink, maar hebben ze ook grote lappen? Vilt is goed verkrijgbaar, maar bijna alleen in lapjes van 20X30 cm. Bij Pipo's is dat ook zo.
Wat een goede tips!

Eerst op een plank plakken is een goede.. heeft het gelijk stevigheid. Ik broed nog even op een leuk ophangsysteem... Misschien aan een stoer touw hangen ofzo.

Ik ga in ieder geval zometeen even bij de Pipo's kijken hoe groot de lappen daar zijn. Anders kom ik regelmatig in Amsterdam kan ik daar kijken.

Ik woon in Utrecht dus misschien is de lapjesmarkt morgen ook nog een idee!

@Sunny, welke kleur vilt zoek je? Kan ik ook gelijk voor jou rondkijken
Hobby/knutselwinkel.

Elke stad heeft er wel heen!
quote:vivadiva85 schreef op 06 augustus 2010 @ 12:57:

Wat een goede tips!

Eerst op een plank plakken is een goede.. heeft het gelijk stevigheid. Ik broed nog even op een leuk ophangsysteem... Misschien aan een stoer touw hangen ofzo.

Ik ga in ieder geval zometeen even bij de Pipo's kijken hoe groot de lappen daar zijn. Anders kom ik regelmatig in Amsterdam kan ik daar kijken.

Ik woon in Utrecht dus misschien is de lapjesmarkt morgen ook nog een idee!

@Sunny, welke kleur vilt zoek je? Kan ik ook gelijk voor jou rondkijken

Ik zoek grijs, de kleur waar ze ook de theepot prikbord van hebben.

Mijn vriend zei ook dat het misschien bij een tapijtenwinkel te koop is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven