Waar staan jullie wasmanden?

27-08-2008 20:37 162 berichten
Vanavond nog maar ween eens een wasje weggewerkt, en het viel me eigenlijk op dat ik geen vaste plek heb voor mn wasmanden. Ik heb wel netjes 2 hoge rieten wasmanden op de overloop staan, 1 voor bonte en 1 voor witte, maar vaak zitten die al/nog vol met wasjes die eigenlijk nergens anders bij passen. Dus beland mn was op de vloer, of in een van de 'losse' plastic wasmanden. Die gaat vervolgens mee naar de bijkeuken, waar de wasmachine staat. De was die in de mand zit maar net niet meer in de machine past beland ernaast, met als gevolg dat ik naar mijn idee altijd overal was heb liggen. (ik ws nogal vaak, heb geen reuk, en omdat ik niet aan mezelf en de frisheid van mn kleren wil gaan twijfelen gaan de shirtjes net ietsje vaker in de was dan mss noodzakelijk is, en met een dochter die heel graag zelf wil eten, maar waarbij dit nog niet alijd goed lukt blijft de machine ook wel draaien) Was eigenlijk benieuwd naar wat voor systeem jullie hebben, of welke goeie ideeen
Alle reacties Link kopieren
In elke slaapkamer een wasmand. Hier wordt zeke rom de dag wel een was gedraaid en dan loop ik de 3 manden langs. En de radiator van de badkamer; want daar hang ik (net als elninjoo) de handdoeken op.
Wat heeft iedereen ingewikkelde systemen. Blijkt maar weer dat ik een huisvrouw van niks ben.

Onze wasmachine staat beneden en daarvoor staat een mandje die precies tussen de stofzuiger de machine past. Daar komt alle was in en als hij vol zit dan ga ik kijken waar ik een machine van vol heb en dat ga ik wassen. In de zomer draai ik iedere avond wel een witte was en verder zie ik wel wat er voorbij komt.

Boven op zolder bij de droger en de droogrekjes heb ik nog 2 manden staan, maar daar zit of droge was in of deze wordt gebruikt als transportmand tussen de droger en de machine.

Verder staat er op de overloop een witte Ikea emmer met deksel voor de handdoeken.
Nou, ik durf bijna niet te vertellen hoe ik dat doe, met de was.

In de badkamer staat er één wasmand waar alles ingaat, 's avonds. De inhoud van die mand breng ik de volgende morgen naar zolder, daar staan de wasmachine en droger en 7 wasmanden (allerlei soorten en maten). Daar sorteer ik de was in:

wit 60 gr.

wit 40 gr.

rood

lichtbont

donker

bh's

sokken, onderbroeken, panties/pantiekousjes. Die sokken, onderbroeken worden dan op kleur bij een van de andere wassen gedaan.

Ik zie dus wel gelijk dat een mand vol is, zo hoopt de was zich niet op. bij ons. Ik heb er de ruimte voor en het bevalt me prima.
Ik heb maar 1 wasmand en die staat naast de wasmachine op de bovenste verdieping. Ik was ook niet zoveel, ik woon alleen, dat scheelt natuurlijk.
2 op de overloop, die manden die een beetje gevlochten lijken, met deksel.

Nu we zo nu en dan kikers voor het huis hebben staan de manden op zolder
Ik doe het ongeveer zoals lebee het doet, maar dan zonder rood. En de manden staan niet op zolder maar in een washok.
wasmachine en droogrekken staan op zolder.

En ik heb drie was manden. Een (de grootste) staat in de badkamer waar alle vuile was in komt. Als deze vol is dan neem ik hem mee naar boven en sorteer daar de was, die dan vervolgens in gekleurde hoopjes rondom de wasmachine komen te liggen. (sorteer dan op op donker, wit, roze/rood/paars, groen+ blauw en bont goed voor 60 graden)

een wasmand is voor de natte schone was de andere is voor schone droge was.

O en ik heb nog een klein mandje in de keuken hangen (zo'n rieten fietsmand) voor de keuken- en theedoeken, dweilen enz. als deze vol is gaat ie naar zolder, kieper em leeg in de machine en weer een was gedaan.
Om de hoek bij de badkamer. In de badkamer staat de wasmachine.
Oh en ik sorteer pas als ik ga wassen.
wij hebben in iedere slaapkamer en in de badkamer wasmanden staan, zo kan iedereen zijn eigen troep in de mand doen en kan ik de kamers langs om het op te halen.

Wij hebben van die houten was manden met zo'n stoffen zak er in waar dan Laundry op staat. Staat erg netjes.
Ik heb 1 wasmand en die staat in het washok. Wij hebben een gezin met 2 kinderen maar ik ben gelukkig altijd bij met wassen.
1 wasmand, in de badkamer naast de wasmachine. Bij mij is alles bonte was. Owja en ik strijk ook niet. Heb ergens een strijkijzer maar joost mag weten waar en ik heb geen strijkplank.
1 wasmand staat naast de wasmachine. Deze is voor vuile was.

Ik heb ook nog een wasmand voor schone/natte was. Daar gooi ik het in als het uit de wasmachine komt en draag het ermee naar de huiskamer waar het rek staat. Deze wasmand staat bovenop een plank in de badkamer.

Gaat die topic over beide soorten wasmanden?? :-)
quote:Iebee schreef op 19 juni 2011 @ 19:37:

In de badkamer staat er één wasmand waar alles ingaat, 's avonds. De inhoud van die mand breng ik de volgende morgen naar zolder, daar staan de wasmachine en droger en 7 wasmanden (allerlei soorten en maten). Daar sorteer ik de was in:

wit 60 gr.

wit 40 gr.

rood

lichtbont

donker

bh's

sokken, onderbroeken, panties/pantiekousjes. Die sokken, onderbroeken worden dan op kleur bij een van de andere wassen gedaan.

Ik zie dus wel gelijk dat een mand vol is, zo hoopt de was zich niet op. bij ons. Ik heb er de ruimte voor en het bevalt me prima.Wow! Martha Steward, eat your hart out!
Wij hebben 1 wasmand die op de slaapkamer staat. Daar gaat alle vuile was in. Ik sorteer het pas als ik ga wassen. Dan heb ik een mand voor de natte was in te vervoeren, en een wasmand waar het strijkgoed in ligt. Wij zijn met z'n tweeen.
quote:Iebee schreef op 19 juni 2011 @ 19:37:

wit 60 gr.

wit 40 gr.

rood

lichtbont

donker

bh's

Ik zie dus wel gelijk dat een mand vol is, zo hoopt de was zich niet op. bij ons. Ik heb er de ruimte voor en het bevalt me prima.Wij zijn maar met z'n tweetjes... tegen de tijd dat een van die 7 maanden vol zou zijn, is het al een maand later. Hoe doen jullie dat dan? Groot gezin? Ontzettend veel kleding? Kleine manden?
Hier 1 wasmand, die staat in de berging, waar ook de wasmachine en de droger staan. De berging ligt op de 'route' van de slaapkamer naar de badkamer, dus geen gesleep met wasgoed.

Sorteren doe ik pas als ik het ga wassen, maar daar heb ik dan niet verschillende manden voor. Daar zie ik ook echt het nut niet van in!

Verder op de slaapkamer wel een kruk waar ik 's avonds mijn kleding op gooi. Die haal ik 2-3 keer per week leeg. Ondergoed en sokken gaan wel elke avond direct de wasmand in.
wij hebben 1 wasmand ( soort grote houten bak) op de overloop staan waar alle droge was in gaat. de natte was droog ik eerst op een droogrekje om vervolgens ook in de mand te gaan.

Als dochter op bed ligt doeik een rondje was verzamelen en gooi dat in de mand

ik was inprincipe 1 keer per week ( in het weekend) en doordeweeks nog 1 extra witte was.

op vrijdag avond als dochter onder de douche staat zoek ik alle was uit en doe dat in mijn plastic wasmanden dan heb ik altijd

1 donkere was

1 witte was

1 bonte/ roze was

1 theedoeken etc was

en dan nog het beddegoed maar die zit dan niet in de wasmand want dat past dan niet meer

en dan is het wassen, ophangen, wassen etc. met het goede weer hang ik het buiten is het zo droog en anders binnen de handdoeken,theedoeken en het beddengoed gaat in de droger bij slecht weer

zodra het droog is vouw/ruim het gelijk op

meestal op maandag avond strijk ik alles weg zo kan ik er weer een hele week tegenaan
Wat een grappig topic.

In de badkamer staan drie wasmanden: witte was, lichtbonte was, donkerbonte was. Beneden staat een wasmand waar alles in belandt wat beneden ligt (ouderslaapkamer is beneden). Werkt als een tierelier. De kinderen (7 en 10) gooien zelf hun was in de juiste wasmand. Gaat slechts een enkele keer fout (en dan heb je roze handdoeken en tshirts), ze weten al precies wat welke was is. In de schuur staat een reservemand, voor als ik de was in de tuin kan drogen. Kan ik het in die mand mikken als het weer naar binnen moet om gevouwen te worden.

Structuur in de was heb ik 0,0. Heb de luxe an een oppas die mijn was (als die er is) en strijk wegwerkt op de maandag, maar meestal probeer ik de wasmanden dan juist leeg te hebben (onder het mom van: je bent er om op te passen, dan hoef je niet te wassen). Verder was ik als de manden vol zijn of de kledingkasten leeg.
ik ben maar alleen en heb geen wasmand. Ik heb een aparte waskamer(tje) waar de wasmachine en de droger staan. Ik gooi daar de was op 1 hoopje. Het gaat zo van de wasmachine in de droger geen mand nodig. Vanuit de droger vouw ik op wat ik niet hoef te strijken en de strijk haal ik eruit en doe in een tas want ik heb iemand die mijn strijk doet. Ideaal
Wat is nu het nut van meerdere manden om de was in te sorteren? Dat is toch zonde van je ruimte? Ik sorteer het als ik ga wassen, dan zie ik vanzelf welke berg het grootste is en die was ik da eerst.

Ben echt verbaasd dat er bij veel mensen zo veel manden staan.
Hier heeft iedereen zijn eigen wasmand op de slaapkamer staan. Die verzamel ik 1x per week en sorteer ik voordat ik ga wassen. 1 grote wasmand in de aanbouw omdat daar de wasmachine staat en ook de badkamer voor viezerikken. Dus na het paardrijden, sporten, tuinieren, etc. Daar je vieze kloffie uittrekken en douchen. Die was doe ik dan apart. En alles wat niet in een wasmand zit doe ik helemaal niets mee. Zo heeft khepap heel snel geleerd om zijn vieze kleren niet overal neer te gooien.
Ik heb 2 wasmanden op zolder staan, naast de wasmachine. De vuile was gooien we altijd op de trap richting zolder en dat neem ik dan wel een keer mee. De schone was hangt er wel altijd heel lang of zit dan nog in de droger. Als ik het eruit haal gaat het naar een rieten mand in de slaapkamer. Dan vouw ik het daar een keer op. Maar vaak ligt het daar ook nog wel even. De was doen vind ik niet erg, maar opruimen heb ik een hekel aan haha!

Ik heb trouwens een zwarte en een witte mand van ikea. De zwarte gaat al het donkere spul in. De witte al het wit en gekleurd. Dar sorteer ik dan als ik de was doe.
quote:Splinter02 schreef op 19 juni 2011 @ 22:57:

Wat is nu het nut van meerdere manden om de was in te sorteren? Dat is toch zonde van je ruimte? Ik sorteer het als ik ga wassen, dan zie ik vanzelf welke berg het grootste is en die was ik da eerst.

Ben echt verbaasd dat er bij veel mensen zo veel manden staan.Wij hebben in iedere kamer een mand staan zodat iedereen zijn eigen kleren daar in kan doen, zo hoef ik niet al die kleren uit die bendes van de kinderen te vissen, nu pak ik gewoon alle manden gooi dat op zolder en zoek het daar uit op kleur ed ..
quote:Ivetje schreef op 20 juni 2011 @ 11:31:

...

Maar vaak ligt het daar ook nog wel even. De was doen vind ik niet erg, maar opruimen heb ik een hekel aan haha!

Heb ik ook! Dus wij hebben een mooie taakverdeling thuis: ik was en droog en vouw, man ruimt het op. Heerlijk.

@ Chantalo, zo snap ik het wel, dat je meerdere manden hebt om alles te verzamelen. Maar meerdere manden bij de wasmasjien neerzetten om al vooraf te sorteren? Nou ja, ik mis waarschijnlijk de logica daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven