Waarom willen jullie dat weten?

04-12-2010 16:52 25 berichten
Er is nu een actie dat je bij een bekend boter-merk een hele mooie pan kan winnen. Er zit een kartonnetje bij dat boter-product, met daarop een 'unieke actiecode'. Die moet je invullen op een speciale website, en dan ''klik nu op volgende om te zien of je gewonnen hebt!''

Maar nee, dan komt er een pagina, waarop je eerst allerlei informatie over jezelf in moet vullen. Naam, geslacht, adres, geboortedatum, email, telefoonnummer (mobiel / werk / vast). Nog net niet mijn pincode en sofinummer. Vandaar dus ook mijn vraag: waarom willen ze dat weten? Al die informatie!

En het gaat voor mij niet op dat ze die gegevens nodig hebben om de prijs toe te sturen. Als je namelijk gewonnen hebt, moet je het kartonnetje naar ze opsturen als bewijs: dan kan je net zo goed je adresgegevens meesturen.

Bij de actievoorwaarden lees ik dit:

Artikel 2 Gegevens

1. Om mee te doen aan de actie kan gevraagd worden om bepaalde persoonlijke gegevens

(bijvoorbeeld je naam, e-mailadres en/of NAW-gegevens).

2. Je garandeert dat alle door jou verstrekte gegevens correct, up-to-date en volledig zijn.

3. De persoonsgegevens die je ons verstrekt kunnen door ons en aan ons gelieerde ondernemingen ook voor andere doeleinden worden gebruikt, een en ander conform onze privacyverklaring.

Welke privacyverklaring? Hoezo ''een en ander''?

Waarom stuit dit me zo tegen de borst? Of hebben jullie allemaal niet zo'n moeite met het verstrekken van je persoonlijke gegevens?
Krijg je ook reclame/telefoontjes/mailtjes van andere bedrijven vanaf dan... verkopen ze gewoon door. Heel irritant, niet aan meedoen, koop gewoon een pan bij de Blokker ;)
Heel herkenbaar! Op het moment dat ik alle gegevens moet verstrekken ga ik óf meteen de site afsluiten als ik geen tijd heb óf allerlei foute gegevens invullen om te zien of ik misschien iets gewonnen heb (nooit dus).
Alle reacties Link kopieren
Meestal haak ik af als ik mijn gegevens moet invullen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Emmy_ schreef op 04 december 2010 @ 17:03:

Krijg je ook reclame/telefoontjes/mailtjes van andere bedrijven vanaf dan... verkopen ze gewoon door. Heel irritant, niet aan meedoen, koop gewoon een pan bij de Blokker ;)Zucht.... hij kost ¤120.... rood en in de vorm van een hart!!
Omdat je tegenwoordig jezelf kan inschrijven bij het bel-mij-niet register. En door dit soort acties moet je aanklikken dat je accoord gaat met de voorwaarden en dus bijvoorbeeld wel gebeld kan worden.

Suf maargoed... wel slim van ze.
http://www.pannen.nl/le-creuset-hartpan.html

Hij is idd leuk, maar kookt dat ook handig?
quote:amalia schreef op 04 december 2010 @ 17:08:

http://www.pannen.nl/le-creuset-hartpan.html

Hij is idd leuk, maar kookt dat ook handig?

Honey who cares? Ik vind 'm zo mooi...

Aha, het bel-me-niet register, dat had ik nog niet aan gedacht. Maar dan nog! Al die andere info die ze willen hebben....
quote:SeptemberGirl schreef op 04 december 2010 @ 17:04:

[...]

Zucht.... hij kost ¤120.... rood en in de vorm van een hart!!

For love or money!

Kun je jezelf niet beloven dat je 'm voor kerst mag kopen als je dan nog verliefd bent?
quote:2Heineken schreef op 04 december 2010 @ 17:14:

[...]

For love or money!

Kun je jezelf niet beloven dat je 'm voor kerst mag kopen als je dan nog verliefd bent?Maar maar maar maar..... ik krijg met kerst al een andere Le Creuset....

Maar ja, niet in de vorm van een hart!
Je bent dus gewoon een hebberd!

En je verjaardag, gaat dat nog een beetje opschieten?
Hmm, midden in de zomer. Niet echt weer voor boeuf bouvignon dan...

Maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die afhaakt bij het moeten invullen van al die persoonlijke info.

Ik denk dat ik mijn oma's gegevens maar ga invullen.
Nee, dat kun je t mensje niet aandoen. Moet zij al die telemarketeers afpoeieren!
't mensje? Zij is verbaal sterker dan jij en ik samen... en bovendien heeft ze een stok!
quote:SeptemberGirl schreef op 04 december 2010 @ 17:22:

Hmm, midden in de zomer. Niet echt weer voor boeuf bouvignon dan...Boeuf bourguignon. (Met champignons! :-))
quote:SeptemberGirl schreef op 04 december 2010 @ 17:24:

't mensje? Zij is verbaal sterker dan jij en ik samen... en bovendien heeft ze een stok!Oei, ik krijg ineens een beeld van karate-granny! En ik zet het op 'n hollen
Nee met die champignons ga ik jou bekogelen, met je spellingscontrole en rare bouef bouvignon-tips!

anoniem_637d236df414e wijzigde dit bericht op 04-12-2010 17:28
Reden: autsj....
% gewijzigd
Overigens las ik gisteren dat het de naam Boeuf bourguignon niet mag dragen als er geen champignons inzitten, vandaar mijn boeuf bouvignon!
Hahaha wat een grappig pannetje :D
Hij is niet praktisch hoor! Staat wel mooi op het fornuis. Ik spaar al 10 jaar LeCreuset en ben bijna compleet. Is het geld dubbel en dwars waard.

OT; ik haak altijd af zodra er teveel persoonsgegevens gevraagd worden. Vink niet nodig, dat bedrijven over van alles beschikken.
ze doen het om data over je te verzamelen en om misschien in de toekomst reclame toe te sturen.

ik heb een aantal maanden aan een heleboel van dat soort spelletjes die ik online gevonden had deelgenomen, wel met een ervoor aangemaakt email adres en krijg nog steeds enorm veel spam, Iets van 100 mailtjes per dag. Per post gelukkig niets. Mijn telefoon nummer heb ik nooit doorgegeven.
quote:Juultje schreef op 04 december 2010 @ 17:03:

Meestal haak ik af als ik mijn gegevens moet invullen.Ik ook.
Consumenteninformatie is goud waard tegenwoordig. Daarom geef ik nul info. En al helemaal niet voor een flutcadeau, laat staan kans daarop.
Ja tegenwoordig worden dit soort wedstrijdjes gebruikt om je persoonlijke gegevens afhandig te maken en je dan te bestoken met stomme aanbiedingen.
Bedrijven slordig met persoonsgegevens

Uitgegeven: 9 december 2010 14:54

Laatst gewijzigd: 9 december 2010 15:36

AMSTELVEEN - Nederlandse organisaties gaan slordig om met persoonsgegevens van klanten, relaties en medewerkers.

Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van advies- en accountantsorganisatie KPMG en TNS Nipo onder bijna driehonderd Nederlandse organisaties.

Bovendien zijn de bedrijven niet goed op de hoogte van de wettelijke eisen die aan privacybescherming worden gesteld.

De organisaties zijn ook nauwelijks in staat om privacyrisico's op waarde te schatten en de juiste maatregelen te nemen om de gegevens te beschermen.

KPMG en TNS Nipo vroegen 293 bedrijven uit de financiële sector, de industrie, de publieke sector, detailhandel en de media- en entertainmentsector via een telefonisch interview hoe zij omgaan met privégegevens en in welke mate de bedrijven bekend zijn met privacywetgeving.

Opmerkelijk is dat ruim 80 procent van de organisaties vindt dat zij de privacywetgeving goed naleven, terwijl maar weinig bedrijven dat daadwerkelijk hebben laten toetsen.

''Het aantal privacyincidenten neemt sterk toe, vooral in de financiële en publieke sector'', zei Ronald Koorn, adviseur privacybescherming bij KPMG. ''Dat kan leiden tot reputatieschade en identiteitsdiefstal, maar in de praktijk zien we dat privacybescherming slechts in enkele gevallen structureel is ingevoerd in de organisatie.''

Volgens Koorn komt het bijvoorbeeld voor dat bedrijven om persoonsgegevens vragen die ze helemaal niet mogen hebben. Andere bedrijven bewaren gegevens uit het verleden die ze allang hadden moeten weggooien. ''Dat heeft vooral te maken met onwetendheid.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven