Waarschuwing mail ABN/ AMBRO
woensdag 30 november 2011 om 07:37
Kreeg onderstaande mail, met als afzender ABN/ AMRO. Heb niet op de link geklikt, want er klopt iets niet. Ik zit helemaal niet bij deze bank!
Voor mensen die er wel bij zitten, dus even een waarschuwing. Lukraak sturen ze deze mails. Is dus echt niet van ABN/AMRO ( haha, kijk naar t taalgebruik!). Virusmailtje ofzo? Of mss als ju klikt dat je je gevens moet invullen. Niet doen, lijkt me zo!
Lieve ABN AMRO Klant
Uw ABN AMRO Online bankwezenrekening is beperkt ten gevolge van een mis-stel van toegangscode tussen uw
Veiligheid details ging tijdens de laatste herziening binnen.
Het wordt sterk vereist dat u de schakel beneden voor onmiddellijke reactivering van uw online toegang zou
moeten volgen.
Voor de veiligheid van Uw Rekeningen
Klik Hier Begonnen Te Worden
De beste Achting,
Klant Helt Departement van financiën
ABN AMRO 2011
Voor mensen die er wel bij zitten, dus even een waarschuwing. Lukraak sturen ze deze mails. Is dus echt niet van ABN/AMRO ( haha, kijk naar t taalgebruik!). Virusmailtje ofzo? Of mss als ju klikt dat je je gevens moet invullen. Niet doen, lijkt me zo!
Lieve ABN AMRO Klant
Uw ABN AMRO Online bankwezenrekening is beperkt ten gevolge van een mis-stel van toegangscode tussen uw
Veiligheid details ging tijdens de laatste herziening binnen.
Het wordt sterk vereist dat u de schakel beneden voor onmiddellijke reactivering van uw online toegang zou
moeten volgen.
Voor de veiligheid van Uw Rekeningen
Klik Hier Begonnen Te Worden
De beste Achting,
Klant Helt Departement van financiën
ABN AMRO 2011
woensdag 30 november 2011 om 08:54
woensdag 30 november 2011 om 09:08
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 november 2011 @ 07:39:
Beste TO, het is al jaren bekend dit soort mailtjes. Geen stomme koe trapt daar nog in. Zelfs op tv maken de banken reclame dat ze nooit dat soort dingen zullen mailen of om info vragen.Dus dit is een belachelijke waarschuwing, maar in elk spamtopic 'spam' zeggen niet?
Beste TO, het is al jaren bekend dit soort mailtjes. Geen stomme koe trapt daar nog in. Zelfs op tv maken de banken reclame dat ze nooit dat soort dingen zullen mailen of om info vragen.Dus dit is een belachelijke waarschuwing, maar in elk spamtopic 'spam' zeggen niet?
woensdag 30 november 2011 om 10:31
Er zijn anders nog wel mensen die erin trappen hoor.
Ik heb er dagelijks mee te maken en ook dat mensen bellen dat ze deze mails krijgen. Doorsturen naar de bank, dan kijken zij of het een nieuwe variant is of een bestaande. Mailadres waar ze heen moeten zal best wel ergens op de site staan. weet dat de ABN een ander adres heeft. Anders naar valse-email @ debankwaarhetovergaat.nl
Ik heb er dagelijks mee te maken en ook dat mensen bellen dat ze deze mails krijgen. Doorsturen naar de bank, dan kijken zij of het een nieuwe variant is of een bestaande. Mailadres waar ze heen moeten zal best wel ergens op de site staan. weet dat de ABN een ander adres heeft. Anders naar valse-email @ debankwaarhetovergaat.nl
woensdag 30 november 2011 om 10:43
Ik krijg dit soort mails nooit en ben zelfs klant bij de ABN Ik vraag me af waarom sommigen dit soort mails blijkbaar wekelijks krijgen...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
woensdag 30 november 2011 om 12:19
Op een of andere manier krijg ik ze ook. Is begonnen met mails van ING en later ABN-AMRO. Laat ik nu net bij deze twee banken geen rekening hebben....
DELETE dus.
Maar ze blijven wel in mijn inbox ongewenst binnenkomen.
Zou ze graag helemaal verwijderd willen hebben.
Ik klik ze altijd aan als Phising bericht.
DELETE dus.
Maar ze blijven wel in mijn inbox ongewenst binnenkomen.
Zou ze graag helemaal verwijderd willen hebben.
Ik klik ze altijd aan als Phising bericht.
woensdag 30 november 2011 om 12:26
quote:Zoebie schreef op 30 november 2011 @ 10:31:
Phishing- / valse e-mails melden
ABN AMRO Bank: valse-email@nl.abnamro.com
ING Bank: valse-email@ing.nl
Rabobank: valse-email@rabobank.nl
SNS Bank: valse-email@sns.nl
ik had laatst ook een topic geopend omdat ik zo'n mailtje kreeg en toen kon ik de meldadressen niet vinden. Bij deze dus, van www.veiligbankieren.nl
Phishing- / valse e-mails melden
ABN AMRO Bank: valse-email@nl.abnamro.com
ING Bank: valse-email@ing.nl
Rabobank: valse-email@rabobank.nl
SNS Bank: valse-email@sns.nl
ik had laatst ook een topic geopend omdat ik zo'n mailtje kreeg en toen kon ik de meldadressen niet vinden. Bij deze dus, van www.veiligbankieren.nl
woensdag 30 november 2011 om 13:48
Jaaaaaa, ik heb er weer 1, vers van de pers!
Geachte ABN AMRO klant,
Abn Amro is niet in staat om uw rekening te verifieren.
Uw rekening moet zo snel mogelijk gecontroleerd worden.
Uw kunt dit doen door de onderstaand link te download met ur system.
Opmerking: U zal gecontacteerd worden door een van onze medewerkers van ABN AMBRO voor meer informatie over dit nieuwe systeem.
Hoogachtend,
Customer Service,
ABN AMRO.
*Belangrijk*
Werk uw administratie op of voor 48 uur, een gebrek aan uw administratie bij te werken zal resulteren in een tijdelijke greep op uw geld.
© 2011 ABNAMRO Bank N.V. Nederland? . All rights reserved.
Vooral dat laatste, alsof de bank je geld inneemt, oeeeeh, nu word ik bang, ik ga meteen die link aanklikken
Geachte ABN AMRO klant,
Opmerking: U zal gecontacteerd worden door een van onze medewerkers van ABN AMBRO voor meer informatie over dit nieuwe systeem.
Hoogachtend,
Customer Service,
ABN AMRO.
*Belangrijk*
Werk uw administratie op of voor 48 uur, een gebrek aan uw administratie bij te werken zal resulteren in een tijdelijke greep op uw geld.
Vooral dat laatste, alsof de bank je geld inneemt, oeeeeh, nu word ik bang, ik ga meteen die link aanklikken
Grief is just love with nowhere to go
woensdag 30 november 2011 om 17:55
quote:fizzgigg schreef op 30 november 2011 @ 10:55:
Ik krijg deze mailtjes ook regelmatig, al gaan ze automatisch naar de map ongewenste mail. De mooiste vond ik nog wel die van de ABN met alle logo's enzo, en waarbij werd afgesloten, met vriendelijke groet ING bank... Dat vind ik pas een goeie. Die heb je toch wel naar de ABN en naar de ING gestuurd.
Ik krijg deze mailtjes ook regelmatig, al gaan ze automatisch naar de map ongewenste mail. De mooiste vond ik nog wel die van de ABN met alle logo's enzo, en waarbij werd afgesloten, met vriendelijke groet ING bank... Dat vind ik pas een goeie. Die heb je toch wel naar de ABN en naar de ING gestuurd.
woensdag 30 november 2011 om 19:24
quote:Maleficent schreef op 30 november 2011 @ 13:48:
Geachte ABN AMRO klant,
Hoogachtend,
Customer Service,
ABN AMRO.
*Belangrijk*
Vooral dat laatste, alsof de bank je geld inneemt, oeeeeh, nu word ik bang, ik ga meteen die link aanklikken oh geweldig...ze doen 'een greep op je geld', lekker dan.
Geachte ABN AMRO klant,
Hoogachtend,
Customer Service,
ABN AMRO.
*Belangrijk*
Vooral dat laatste, alsof de bank je geld inneemt, oeeeeh, nu word ik bang, ik ga meteen die link aanklikken oh geweldig...ze doen 'een greep op je geld', lekker dan.