Waarschuwing mail ABN/ AMBRO

30-11-2011 07:37 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kreeg onderstaande mail, met als afzender ABN/ AMRO. Heb niet op de link geklikt, want er klopt iets niet. Ik zit helemaal niet bij deze bank!

Voor mensen die er wel bij zitten, dus even een waarschuwing. Lukraak sturen ze deze mails. Is dus echt niet van ABN/AMRO ( haha, kijk naar t taalgebruik!). Virusmailtje ofzo? Of mss als ju klikt dat je je gevens moet invullen. Niet doen, lijkt me zo!

Lieve ABN AMRO Klant

Uw ABN AMRO Online bankwezenrekening is beperkt ten gevolge van een mis-stel van toegangscode tussen uw

Veiligheid details ging tijdens de laatste herziening binnen.

Het wordt sterk vereist dat u de schakel beneden voor onmiddellijke reactivering van uw online toegang zou

moeten volgen.

Voor de veiligheid van Uw Rekeningen

Klik Hier Begonnen Te Worden

De beste Achting,

Klant Helt Departement van financiën

ABN AMRO 2011
Beste TO, het is al jaren bekend dit soort mailtjes. Geen stomme koe trapt daar nog in. Zelfs op tv maken de banken reclame dat ze nooit dat soort dingen zullen mailen of om info vragen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dat is echt slecht geschreven! Wat een sukkels.
Heb je em ook doorgemailt aan ABN? Meestal zetten die namelijk een waarschuwing online indien ze een dergelijke melding krijgen.
Gewoon blokkeren en verwijderen. heb deze mails ook al verscheidene keren gehad.

Net als de mails van oude,onbekende mensen/ooms/tantes die gestorven zijn en waar jij de erfgenaam van bent..

Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 november 2011 @ 07:39:

Beste TO, het is al jaren bekend dit soort mailtjes. Geen stomme koe trapt daar nog in. Zelfs op tv maken de banken reclame dat ze nooit dat soort dingen zullen mailen of om info vragen.Helaas is pas geleden nog bij Radar geweest dat met name mensen die de NEderlandse taal niet super goed spreken hier nog regelmatig intrappen. Want tja als je niet goed nederlands spreekt dan klinkt het niet heel raar wat er staat.
De mensen die daar intrappen zijn niet het type dat hier over het algemeen komt.
Dat kan ik me dan wel voorstellen. Als je zelf niet goed NL schrijft en spreekt valt het niet zo op.

Maar alleen dat 'lieve' in de aanhef! Echt te erg!
'lieve' ABN Amro klant?
quote:gizz schreef op 30 november 2011 @ 07:41:

[...]

Helaas is pas geleden nog bij Radar geweest dat met name mensen die de NEderlandse taal niet super goed spreken hier nog regelmatig intrappen. Want tja als je niet goed nederlands spreekt dan klinkt het niet heel raar wat er staat.Helemaal nooit bij stilgestaan. Want ja, die tekst is zo beroerd geschreven dat ik 'm na 1 seconde al zou deleten. Sowieso zou ik nooit op mails ingaan. De ABN AMRO correspondeert altijd dmv brieven, nooit mails.
Van de week kreeg ik er een die heel erg professioneel was. Ook van de ABN AMRO. Maar ik ben intelligent genieg om te weten dat ik nooit mijn e-mail adres aan de jongens van de bank heb gegeven. Al was het alleen maar omdat ik in mijn leven nog nooit klant bij de AbnAmro geweest ben . Er stond zelfs een telefoonnummer onder om vertrouwen te wekken blijkbaar. Dat nummer voor de lol gegoogeld en dat nummer bleek weer van de ING te zijn....
'lieve' is natuurlijk een vertaling van 'dear'
Geen een bank correspondeert deze info per e-mail. Als mensen dat nu gewoon eens onthouden is het probleem ook opgelost.

Beste TO, het is al jaren bekend dit soort mailtjes. Geen stomme koe trapt daar nog in. Zelfs op tv maken de banken reclame dat ze nooit dat soort dingen zullen mailen of om info vragen.

Zoals je zelf al zegt, de banken waarschuwen zelf op tv voor deze mails, dus hoeveel stomme koeien lopen er nog rond als banken deze moeite nemen?

Beter een keer te veel gewaarschuwd dan op de link geklikt.
quote:gizz schreef op 30 november 2011 @ 07:41:

[...]

Helaas is pas geleden nog bij Radar geweest dat met name mensen die de NEderlandse taal niet super goed spreken hier nog regelmatig intrappen. Want tja als je niet goed nederlands spreekt dan klinkt het niet heel raar wat er staat.

Voor die mensen zijn er continu op dit moment waarschuwingsreclame wat ik trouwens zonde van het geld vind.

Bijna iedereen zal toch ook wel een email hebben gehad uit nigeria met een vaag verhaal dat als je even wat geld stuurt dat je ik weet niet hoeveel geld verdient. En alle zielige verhalen over zieke kinderen en of je wat wilt doneren?

Nou ja, ik hoop dat er geen mensen intrappen maar ik vind het ook een beetje dommelig. Als ik over iets twijfel dan bel je toch dat bedrijf? Lijkt mij simpel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Oriane schreef op 30 november 2011 @ 07:48:

Van de week kreeg ik er een die heel erg professioneel was. Ook van de ABN AMRO. Maar ik ben intelligent genieg om te weten dat ik nooit mijn e-mail adres aan de jongens van de bank heb gegeven. Al was het alleen maar omdat ik in mijn leven nog nooit klant bij de AbnAmro geweest ben . Er stond zelfs een telefoonnummer onder om vertrouwen te wekken blijkbaar. Dat nummer voor de lol gegoogeld en dat nummer bleek weer van de ING te zijn....

Ik kreeg er laatst eentje van de Rabobank terwijl ik daar geen rekening heb .

Toen ik een bedrijf had en bij de Gouden Gids stond kreeg ik een rekening die echt precies was nagemaakt als die van de GG. Ik stond er gratis in dus wist dat het fake was. Factuur aan de GG gegeven destijds. Ook veel spookrekeningen gekregen toen ik een bedrijf had. Gelukkig was het niet te groot het bedrijf dus ontdekte het meteen, maar ze proberen het gewoon.
Ik ken mensen die in zo'n Nigeriaanse toestand zijn getrapt. Maar ja, dat zegt dan weer iets over die mensen. Niet over hun IQ, maar hoe graag ze dat 'gratis geld' willen....
quote:AQua9Girl schreef op 30 november 2011 @ 07:59:

Ik ken mensen die in zo'n Nigeriaanse toestand zijn getrapt. Maar ja, dat zegt dan weer iets over die mensen. Niet over hun IQ, maar hoe graag ze dat 'gratis geld' willen....

Gratis kan je geen geld krijgen. Zo simpel is het. Jammer dat sommige verblind raken door mooie woorden over zomaar geld krijgen.

Ik hou mij voor, voor niets gaat de zon op. Zei mijn oma altijd. Als je daar aan houdt dan scheelt het je veel teleurstellingen.
Heb jij dit nu voor het eerst gekregen?

Meid, ik krijg dit soort mails wekelijks, en dan ook van banken waar ik niet eens bankier. Gewoon geen aandacht aan besteden en meteen weggooien.
Grief is just love with nowhere to go

ja, je zou denken dat niemand daarin trapt, maar als de banken al dure reclamezendtijd moeten kopen (of gaat dat via Sire?) om mensen ertegen te waarschuwen, zou je zeggen dat er toch nog wel ingetrapt wordt (ja, ik begrijp het ook niet).

ontopic: ik heb die ook gehad, ja. Moest wel lachen want we zijn geen klant van ABN-Amro.
quote:BarbaraAnn schreef op 30 november 2011 @ 07:45:

'lieve' ABN Amro klant? ja dat krijg je als je een engelstalig mailtje door de translater haalt (dear customer)
Krijg wel vaker fake mails, maar nog nooit van een 'bank'
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die hier wel intrappen. Anders zouden ze die reclame nu toch ook niet uitzenden?
Ik had er vorige week wel 10 van ABN/Amro. Het wordt nu een beetje vervelend moet ik zeggen. Ga helemaal nergens op in natuurlijk, maar het is wel vervuiling van je mailbox.
Horen, zien en .... reageren
Deze mail is natuurlijk vrij doorzichtig, maar ik heb ook mails voorbij zien komen (niet in mijn mailbox maar bij colleges cybercrime) die er heel professioneel uitzien en waaraan je gewoon echt niet ziet dat je wordt opgelicht. Daar zouden heel veel mensen intrappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven