Wandmeubel vullen
vrijdag 26 oktober 2018 om 16:31
Omdat ik weinig mogelijkheden heb om sfeer te maken in huis en toch wel ergens in huis een paar mooie items en wat planten neer wil zetten hebben wij deze kast https://www.interstar-meubelen.nl/collectie/wandkasten
Bedacht. Het idee is leuk, maar hoe ga ik ervoor zorgen dat de items die erin staan in balans komen zodat het niet een bij elkaar geraapt zooitje of een rommelplek gaat worden.
Wie wil er meedenken met de inrichting van deze kast?. De basis van ons huis is grijs en wit en heel rustig.
Er mag dus ook wel wat gebeuren in de kast.
Ik zie dat ik niet de link van de kast zelf heb. (maar op de pagina is het de tweede kast die met de planken)
Bedacht. Het idee is leuk, maar hoe ga ik ervoor zorgen dat de items die erin staan in balans komen zodat het niet een bij elkaar geraapt zooitje of een rommelplek gaat worden.
Wie wil er meedenken met de inrichting van deze kast?. De basis van ons huis is grijs en wit en heel rustig.
Er mag dus ook wel wat gebeuren in de kast.
Ik zie dat ik niet de link van de kast zelf heb. (maar op de pagina is het de tweede kast die met de planken)
vrijdag 26 oktober 2018 om 16:39
Er zijn tegenwoordig ook hippe glazen deuren.
vrijdag 26 oktober 2018 om 16:41
vrijdag 26 oktober 2018 om 16:55
Foto? *Ik laat me graag ongelijk bewijzen*
@TO Heb je niet een (aantal) items waar je heel blij mee bent? Iets zelfgemaakts, of meegenomen van een reis, gekregen van een dierbare... Als jij er aan gehecht bent en het een ereplaats geeft wordt het vast mooi. Kun je vanuit die basis kijken wat je erbij doet om een mooie balans te creëren.
vrijdag 26 oktober 2018 om 16:58
Helemaal mee eens, behalve met het vetgedrukte. Als je weinig kleur in je huis hebt, dan is het juist leuk om wat meer kleur in de open kast te gooien. Dat geeft sfeer en gezelligheid. Je brengt daar dan vervolgens weer wat meer rust in door de verschillende kleuren in de kast wel bij elkaar te groeperen.Joepjenies schreef: ↑26-10-2018 16:41Plantjes, foto, vazen, mooie boeken, beelden. En dit dan een beetje combineren. Niet te dicht op elkaar en niet te veel 'zware' dingen bij elkaar. Dat het wel een open uitstraling behoud. En dan proberen alles in een bepaalde kleurtint.
Leuk hoor!
vrijdag 26 oktober 2018 om 16:59
Nee ik heb niet veel bijzonders meer in huis. Woon hier al een poosje en nooit echt mogelijkheden gehad om echt leuks neer te zetten. Wat ik wel had, hele poos geleden weg gedaan of het was het zoveelste action item. Daar wil ik nu juist vanaf.RegretteRien schreef: ↑26-10-2018 16:55Foto? *Ik laat me graag ongelijk bewijzen*
@TO Heb je niet een (aantal) items waar je heel blij mee bent? Iets zelfgemaakts, of meegenomen van een reis, gekregen van een dierbare... Als jij er aan gehecht bent en het een ereplaats geeft wordt het vast mooi. Kun je vanuit die basis kijken wat je erbij doet om een mooie balans te creëren.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:06
Zijn er hobbies, reizen, culturen of kleuren waar je gek op bent?aaiamfibie schreef: ↑26-10-2018 16:59Nee ik heb niet veel bijzonders meer in huis. Woon hier al een poosje en nooit echt mogelijkheden gehad om echt leuks neer te zetten. Wat ik wel had, hele poos geleden weg gedaan of het was het zoveelste action item. Daar wil ik nu juist vanaf.
Waar ik heen wil: Als ik mijn Marokkaanse schaal zie dan denk ik aan de reis waar ik hem met een of andere local heb staan afpingelen en als een wonder in een stuk mee heb gekregen terwijl ik hem nog 5 dagen in een rugzak mee heb gesjouwd. En hij is in een van mijn lievelingskleuren. Is ie veel waard? Nee. Is ie heel bijzonder? Nee. Wordt ik er blij van? JA!
De kunst is te vinden waar jij blij van wordt. En dat hoeft echt niet een kast vol te zijn, maar met 2 of 3 items waar je blij mee bent is het veel makkelijker om te denken wat er bij 'moet' om een gebalanceerd, aangekleed beeld te maken.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:06
Geen idee ik koop meestal een kast omdat ik spullen op te bergen heb. Maar jij wil dus op zoek naar spullen omdat je een kast hebt?
Haha dat lijkt me verkeerd om. Je hebt vast wel mooie dingen die er in kunnen? Een vaas, een souvenier ergens vandaan, een koffietafelboek waar je graag in kijkt. Dat soort dingen?
Haha dat lijkt me verkeerd om. Je hebt vast wel mooie dingen die er in kunnen? Een vaas, een souvenier ergens vandaan, een koffietafelboek waar je graag in kijkt. Dat soort dingen?
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:18
Haha eigenlijk klinkt het wel een beetje gek.ClumsyNinja schreef: ↑26-10-2018 17:06Geen idee ik koop meestal een kast omdat ik spullen op te bergen heb. Maar jij wil dus op zoek naar spullen omdat je een kast hebt?
Maar het komt er wel een beetje op neer.
De afgelopen jaren hebben wij klein met ook weinig "sfeer" gewoond. Spullen die ik had waren voornamelijk van de action daar ben ik nu dus wel een beetje klaar mee.
Nu wil ik niet kast met veel opbergruimte maar een kast waar ik eindelijk wat "sfeer" kan maken in huis. En daar wil ik een paar mooie items in.
Nu nog heel erg zoekende naar wat ik nou echt mooi vind.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:30
Tja, sfeer komt volgens mij toch ook doordat de spullen betekenis hebben. Wat iemand hierboven schreef over een schaal uit Marokko, zo heb ik dat ook met de mooie dingen die ik heb staan. Ik ben er tegenaan gelopen en verliefd op geworden en omdat het allemaal mijn smaak is past het bij elkaar.
Ik ben er meer voor om op de manier dingen bij elkaar te verzamelen, dan een soort van gedwongen te gaan shoppen voor 'hippe sfeermakers'.
Dus ik zou zeggen: zet die kast neer en wedden dat er over 2 jaar dingen in staan waar jij blij mee bent en die bij jou passen?
Ik ben er meer voor om op de manier dingen bij elkaar te verzamelen, dan een soort van gedwongen te gaan shoppen voor 'hippe sfeermakers'.
Dus ik zou zeggen: zet die kast neer en wedden dat er over 2 jaar dingen in staan waar jij blij mee bent en die bij jou passen?
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:46
Wat een mooie kast! Wij hebben ook een open “vakkenkast” in de woonkamer, valt trouwens qua stof enorm mee en als je hem niet teveel volplempt is het ook niet zoveel werk om de planken met een doekje af te nemen. Ik heb destijds ook een topic geplaatst erover, met de vraag wat erin moet. Bij ons staan er wat vaasjes in in verschillende kleuren, grote foto’s van de kinderen en we kijken op vakantie altijd uit naar iets voor in de kast (wat we in de loop van de jaren hebben verzameld: schilderijtje uit Afrika, houten “beeldje”, mooie vaas). Per vak 1-2 dingen. Ik zou niet in een keer vanalles kopen maar hem vooral vullen net dingen waar je tegenaan loopt.