Wanhopig door huilende baby van buren

07-11-2019 06:56 126 berichten
Onze buren hebben een zoontje van 7 maanden die nu al 2 maanden lange, elke nacht de boel op stelten zet.
De eerste 5 maanden hoorden we hem nooit, maar sinds de ouders 'n beetje van hun 'attachment parenting' methode af zijn gestapt, is het elke nacht bal. Hij krijst u-ren lang.
Opzich hebben wij wel redelijk contact met de buren en heb ik (aan het begin van deze 2 maanden) weleens gevraagd hoe het kwam dat hij nou zo huilde ineens. Volgens de buurvrouw was dit omdat zij exclusief borstvoeding geeft, maar die nachten toch wel zat begon te worden. Nu hopen ze dat hij - door hem te laten huilen - leert dat hij niks meer krijgt en dus doorslaapt. Of dit werkt is een tweede, want hij huilt tot er iemand komt. Of dit na 'n half uur of na 3 uur is, hij huilt krijst tot die tijd. Meerdere keren per nacht. Ouders slapen zelf (tijdelijk) aan de andere kant van het huis in de eetkamer, zodat ze hem niet horen krijsen..
Ik vind het super zielig natuurlijk, maar word er zelf ook echt gek van. Ik heb wallen tot mijn kin en al 2 maanden geen nacht normaal kunnen slapen.. Zijn kamer is naast die van mij en het zijn huurhuizen dus gevoelsmatig zit er alleen een gipsplaatje tussen ons in. Ergens anders in huis slapen is geen optie, mijn moeder is haar slaapkamer ook al ontvlucht en ligt nu in de huiskamer op een andere verdieping, maar hoort de baby alsnog..
Met de ouders praten heeft geen zin want 'babies huilen nou eenmaal' en 'nog even, dan slaapt hij vast door'..

Ik ben wanhopig, iemand nog tips voor goede oordoppen? :'(
Sjulia schreef:
07-11-2019 12:08
No. Als je daarmee aan de gang gaat zul je zien dat je nergens komt. Het enige wat je ermee bereikt is dat mensen je een ongevoelige lul vinden.
Als je 2 maanden lang elke nacht wakker ligt van een huilende baby zul je vanzelf ongevoelig worden.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 12:28
Als je 2 maanden lang elke nacht wakker ligt van een huilende baby zul je vanzelf ongevoelig worden.
Tja. Zoals ik al zei; een baby heeft geen uit knop. En die baby zelf is natuurlijk ook niet happy. Net zoals de ouders.


Naast mij woonde ook een koppel met een huilbaby, heeft zo'n 4 maanden geduurd. Ze waren wel druk ermee en de baby werd wel altijd getroost gelukkig. Het heeft mij ook wel wat slaap gekost, maar het zou toch niet in mij opkomen het die mensen nog moeilijker te maken en te gaan klagen over het geluid. Alsof ze er wat aan kunnen doen.

En wat denk je trouwens van die thuisbevallingen? Mag je daar ook over klagen ivm geluidsoverlast? :-D

Het is balen voor iedereen, maar het is tijdelijk.
Sjulia schreef:
07-11-2019 12:33
Ze waren wel druk ermee en de baby werd wel altijd getroost gelukkig.
Dat is dus anders dan bij de buurbaby van TO. Die ouders laten het kind krijsen en slapen in de eetkamer zodat ze het niet horen. :'(
Alle reacties Link kopieren
Mik* schreef:
07-11-2019 12:40
Dat is dus anders dan bij de buurbaby van TO. Die ouders laten het kind krijsen en slapen in de eetkamer zodat ze het niet horen. :'(
Ja daar zou ik niet tegen kunnen en ik ben wel hard in dit soort zaken. Ik doe dus wel gewoon een telefoontje naar veilig thuis.
Het is emotioneel en fysiek erg ongezond voor zo'n kleintje. De stress hormonen gieren door het lijfje.
Sjulia schreef:
07-11-2019 12:33
Tja. Zoals ik al zei; een baby heeft geen uit knop. En die baby zelf is natuurlijk ook niet happy. Net zoals de ouders.


Naast mij woonde ook een koppel met een huilbaby, heeft zo'n 4 maanden geduurd. Ze waren wel druk ermee en de baby werd wel altijd getroost gelukkig. Het heeft mij ook wel wat slaap gekost, maar het zou toch niet in mij opkomen het die mensen nog moeilijker te maken en te gaan klagen over het geluid. Alsof ze er wat aan kunnen doen.

En wat denk je trouwens van die thuisbevallingen? Mag je daar ook over klagen ivm geluidsoverlast? :-D

Het is balen voor iedereen, maar het is tijdelijk.
Weet dat een baby geen aan en uit knop heeft.
Maar ik hoef ook geen 2 maanden lang elke nacht wakker te liggen van een huilende baby.
Thuisbevalling? Zou mijn buurbvrouw dan elke dag een bevallig hebben?
Ik ben de moeiljjkste niet, en accepteer leefgeluiden.
Maar 2 maanden aan een stuk huilende baby snachts tja......
Zelf ooit wel eens structurele geluidsoverlast ervaren?
Maanden aan een stuk, elke dag....
Ik wel en ik kan je zeggen het maakt je helemaal gek.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 12:47
Weet dat een baby geen aan en uit knop heeft.
Maar ik hoef ook geen 2 maanden lang elke nacht wakker te liggen van een huilende baby.
Thuisbevalling? Zou mijn buurbvrouw dan elke dag een bevallig hebben?
Ik ben de moeiljjkste niet, en accepteer leefgeluiden.
Maar 2 maanden aan een stuk huilende baby snachts tja......
Zelf ooit wel eens structurele geluidsoverlast ervaren?
Maanden aan een stuk, elke dag....
Ik wel en ik kan je zeggen het maakt je helemaal gek.
En wat is je verwachting dan precies? Met je klacht? Dat de gemeente eist dat er een betere isolatie komt?
Denk je nou echt dat de gemeente je serieus neemt? Ik moet er gewoon een beetje om lachen.
Ze lachen je gewoon uit hoor, zo gauw jij je hebt omgedraaid.

Zoals ik net aangaf, ik heb naast een koppel gewoond met een huilbaby. Dus dat was 4 maanden lang non stop huilen. Was zeker vervelend, maar niet zo erg voor mij als voor hen. Ik vond het vooral zielig voor de baby, die ontroostbaar was. En voor de ouders, die helemaal erdoor heen zaten. Zij deden namelijk het 24/7 troosten, voeden, knuffelen.
Wat een ongelofelijke geweldige ouders vond ik dat, zo knap hoe ze het volhielden.

(Overigens is het nu een ontzettende vrolijke peuter :heart: )
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-11-2019 08:07
ach, valt bij sommige ouders onder 'slaaptraining', wordt ook op dit forum wel gepromoot hoot
Oh, dan moet het wel goed zijn :hihi:
Zo.
Solomio schreef:
07-11-2019 07:16
Want het verhaal van TO klopt natuurlijk. :nope:

Verhaal van TO staat boordevol oordelen en tegenstrijdigheden, ik gok dat de waarheid iets genuanceerder ligt.

Ja van attachment parenting naar uuuuuuurenlang huilen is wel heel bijzonder.
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:30
Het zijn krakkemikkige huurhuizen en ze hebben geen trapbekleding dus je hoort het gekraak van het hout. Aangezien hij in de kamer direct naast de mijne slaapt, hoor ik de deur open gaan en aan de stemmen kan ik horen wie er naar beneden is gekomen.
Ik hoor de baby zelfs hoesten, het is echt gehorig. Normaal ben ik dat dus wel gewend en kan door een bom heen slapen, maar het gehuil hoor ik wel. Wellicht komt dat (ook) doordat ik met kinderen werk en dan s'nachts ook wakker moet worden als ze huilen..

En in datzelfde huis zijn de ouders in de eetkamer gaan slapen omdat ze dan het kind niet meer horen? Juist ja.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 12:47
Weet dat een baby geen aan en uit knop heeft.
Maar ik hoef ook geen 2 maanden lang elke nacht wakker te liggen van een huilende baby.
Thuisbevalling? Zou mijn buurbvrouw dan elke dag een bevallig hebben?
Ik ben de moeiljjkste niet, en accepteer leefgeluiden.
Maar 2 maanden aan een stuk huilende baby snachts tja......
Zelf ooit wel eens structurele geluidsoverlast ervaren?
Maanden aan een stuk, elke dag....
Ik wel en ik kan je zeggen het maakt je helemaal gek.
het maakt niet uit wat je doet, want die baby huilt gewoon door. Je kunt wel roepen dat dat niet mag, daar heeft die baby weinig boodschap aan. Je kunt ook naar de gemeente gaan, die kunnen er ook niets aan veranderen. Het is wat het is.
Woningstichting erbij betrekken. Hier doet de woningstichting bij ons echt wel iets aan. Die gaan naar ze toe en het gesprek aan. Is bij mij ook gebeurd na overlast van buren.

En ik zou nogmaals proberen met hun te praten. Aangeven dat jij en je moeder 's nachts geen oog dicht doen. Dat het zo niet verder kan. Als die baby honger heeft (ga je vanuit, kind kan ook andere klachten hebben bv pijn oid zoals kiss syndroom, ik roep maar iets) horen ze dat kindje te voeden natuurlijk...
Als niks helpt zou ik zeggen (bluffen)
dat ik een dat ik er melding van ga maken bij alle instanties dat ze dat kind verwaarlozen
Star² schreef:
07-11-2019 12:58
En in datzelfde huis zijn de ouders in de eetkamer gaan slapen omdat ze dan het kind niet meer horen? Juist ja.
Van mij apart liggen ze op het balkon, ze zullen er vast hun redenen voor hebben. Ik neem aan dat je niet voor je lol in je eetkamer gaat liggen?
In onze eetkamer hoor je hem ook, maar of dat hard/storend genoeg is om er wakker van te worden weet ik niet, ik slaap namelijk gewoon in bed :)
Alle reacties Link kopieren
waterlelieke schreef:
07-11-2019 13:14
Woningstichting erbij betrekken. Hier doet de woningstichting bij ons echt wel iets aan. Die gaan naar ze toe en het gesprek aan. Is bij mij ook gebeurd na overlast van buren.

En ik zou nogmaals proberen met hun te praten. Aangeven dat jij en je moeder 's nachts geen oog dicht doen. Dat het zo niet verder kan. Als die baby honger heeft (ga je vanuit, kind kan ook andere klachten hebben bv pijn oid zoals kiss syndroom, ik roep maar iets) horen ze dat kindje te voeden natuurlijk...
Als niks helpt zou ik zeggen (bluffen)
dat ik een dat ik er melding van ga maken bij alle instanties dat ze dat kind verwaarlozen
Dat is toch niet serieus hè? Moet TO zich gaan bemoeien met de reden dat het kind huilt? TO gooit het wel op honger, maar wat weet zij er nou van? Er zijn legio redenen waarom een kind kan huilen en sommige kinderen huilen gewoon om niks aanwijsbaars.. heel naar maar niets aan te doen.

Misschien staat die vader wel een fles te geven, misschien heeft die moeder vlak voor het huilen begint het kind net uitgebreid gevoed, weet zij veel?! TO is ervan overtuigd dat ze elke beweging van de ouders hoort, maar misschien doen ze wel tig dingen die zij helemaal niet kan horen.

Ik ben echt blij dat mijn buren niet geklaagd hebben destijds. Een buurman heeft er echt wel last van gehad dat mijn dochter gilde, maar zei dan gewoon ‘hè, wat naar, jullie hebben een pittige dame hè! Als je ergens hulp bij nodig hebt, keertje oppassen of een boodschap, laat maar weten’

En we hebben t hier over een maand of vier elke dag minimaal vier uur aan één stuk gillen...

Als ouders word je daar ook echt ongelukkig van dus alsjeblieft ga niet als buurvrouw geweldig ‘advies’ geven als je zelf niet eens kinderen hebt en de situatie alleen maar van achter een muur kent. Houd je erbuiten, koop oordoppen en accepteer het gewoon. Gaat echt vanzelf een keer over. En anders ergens in een hutje op de hei gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 13:20
Van mij apart liggen ze op het balkon, ze zullen er vast hun redenen voor hebben. Ik neem aan dat je niet voor je lol in je eetkamer gaat liggen?
In onze eetkamer hoor je hem ook, maar of dat hard/storend genoeg is om er wakker van te worden weet ik niet, ik slaap namelijk gewoon in bed :)
Dus je weet niet eens of dat de reden zijn dat ze de slaapkamerindeling hebben veranderd? Je vult wel heel veel in voor deze mensen zeg...
BaronTrump schreef:
07-11-2019 13:20
Van mij apart liggen ze op het balkon, ze zullen er vast hun redenen voor hebben. Ik neem aan dat je niet voor je lol in je eetkamer gaat liggen?
In onze eetkamer hoor je hem ook, maar of dat hard/storend genoeg is om er wakker van te worden weet ik niet, ik slaap namelijk gewoon in bed :)

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij beweert dat het zo gehorig is dat je aaaaaaalles hoort en tegelijkertijd in de OP schrijft dat ze in de eetkamer zijn gaan slapen zodat ze hem niet horen krijsen.
Minik schreef:
07-11-2019 13:31
Dus je weet niet eens of dat de reden zijn dat ze de slaapkamerindeling hebben veranderd? Je vult wel heel veel in voor deze mensen zeg...
Volgens mij ben jíj degene die aannames doet. Ik heb de ouders gesproken en ZIJ geven aan dat ze de baby s'nachts niet meer willen voeden en dat hij dus honger heeft (voor zover je dat als ouder kan weten natuurlijk, misschien is dat wel een aanname van hun....)
ZIJ hebben ook gezegd dat ze nu in de eetkamer slapen vanwege het gehuil. Hun eigen slaapkamer is tegenover die van de baby. IK hoor hem in mijn eetkamer nog, maar misschien hebben zij er op die manier minder last van? Ze zullen vast niet voor spek en bonen in de eetkamer liggen.

En ik ben niet van plan om de woningstichting erbij te betrekken of 'advies' te geven, als ik dat had gewild dan had ik dat 2 maanden geleden ook wel kunnen doen.
Ik wilde mijn hart luchten en vroeg naar goede oordoppen, that's it. Er staat nergens in mijn post 'help welke instantie zal ik benaderen?' of 'welk advies kan ik de ouders geven?'
Star² schreef:
07-11-2019 13:40
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij beweert dat het zo gehorig is dat je aaaaaaalles hoort en tegelijkertijd in de OP schrijft dat ze in de eetkamer zijn gaan slapen zodat ze hem niet horen krijsen.
Nou excuus dan, bij deze.

'Zodat ze minder/geen last hebben van zijn gekrijs. Of gewoon omdat ze graag in de eetkamer willen slapen, maar zelf zeggen dat ze daar slapen vanwege het krijsen van hun kind.' Zal het zo aanpassen in de OP.
BaronTrump schreef:
07-11-2019 13:43
Volgens mij ben jíj degene die aannames doet. Ik heb de ouders gesproken en ZIJ geven aan dat ze de baby s'nachts niet meer willen voeden en dat hij dus honger heeft (voor zover je dat als ouder kan weten natuurlijk, misschien is dat wel een aanname van hun....)
ZIJ hebben ook gezegd dat ze nu in de eetkamer slapen vanwege het gehuil. Hun eigen slaapkamer is tegenover die van de baby. IK hoor hem in mijn eetkamer nog, maar misschien hebben zij er op die manier minder last van? Ze zullen vast niet voor spek en bonen in de eetkamer liggen.

En ik ben niet van plan om de woningstichting erbij te betrekken of 'advies' te geven, als ik dat had gewild dan had ik dat 2 maanden geleden ook wel kunnen doen.
Ik wilde mijn hart luchten en vroeg naar goede oordoppen, that's it. Er staat nergens in mijn post 'help welke instantie zal ik benaderen?' of 'welk advies kan ik de ouders geven?'

In de OP schrijf je wat anders, vandaar de reacties die vermoeden dat je overdrijft.
Alle reacties Link kopieren
Zodra de baby huilt aanbellen en vertellen dat je wil slapen. Dan houden ze vanzelf op.
Alle reacties Link kopieren
Kan je overigens slapen als je een muziekje aan zet, mss verlicht dat t helse geluid een beetje.

Ik heb voor t verbouwen bij de gamma noice canceling koptelefoon. Maar kan me voorstellen dat dit ook rot slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een (bijna) huilbaby. Nou geloof mij masr dat wij er zelf ook alles aan deden hoor. 1,5 jaar lang hebben wij 2 uur per nacht geslapen ofzo. Buren hebben gelukkig nooit geklaagd, want dan was ik helemaal ingestort denk ik;).

Neemt niet weg dat het super vervelend is hoor voor je to.
En als het waar is wat je zegt, dat ouders de baby bewust laten huilen, zou ik er wel over gaan praten.

Momenteel lig ik weer nachten wakker van eem blaffende hond vd buren. Heb nu maar oordopjes aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt heel erg zielig, arm frummel.

Heb verder geen tips TO, behalve gaan praten maar weer.

Sterkte!
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Frederika-Jael schreef:
07-11-2019 13:50
Zodra de baby huilt aanbellen en vertellen dat je wil slapen. Dan houden ze vanzelf op.
Hahahaha
Vrees dat de baby blijft huilen hoor.
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:12
Ik heb nog niet alles gelezen, maar zal gelijk even reageren op alle vragen of ik wel zeker weet dat ze baby negeren en hij alleen is tijdens het krijsen: ja. De huizen zijn namelijk zeer gehorig en ik hoor het dus duidelijk als er iemand van de trap af komt, zijn kamer inloopt en tegen hem praat. Vaak is dit vader, die komt dan naar beneden en praat dan tegen de baby. (Moeder niet want dan wil de baby drinken heeft ze me zelf verteld ) Die is dan gelijk stil om vervolgens weer te beginnen als ik vader de kamer uit hoor lopen.


Ze slapen toch beneden en de baby boven?


Hoe dan ook: je hebt in het begin met ze gesproken, dan weet je dus niet hoe ze er nu - 2 maanden later - in staan. Voor hetzelfde geld zit er al iemand bij die baby op moment dat jij iemand of niemand hoort.
Bedankt voor alle tips iedereen!

Ik ga op zoek naar oordoppen en hoop ondertussen op verbetering voor iedereen. Zowel voor de baby, als de ouders, als voor onszelf.
Uiteindelijk moet je er maar vanuit gaan dat iedereen lekker wil slapen en niemand op een huilende baby en gebroken nachten zit te wachten..

En: het is een faaaaase.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven