Wanneer begin jij met de kerstversiering?

11-11-2018 09:03 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten

Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
Bearnaise schreef: ↑
16-11-2018 12:00
In het deel van België waar jij woont dan. De rest van België viert wel gewoon Sinterklaas.

Behalve mensen zoals ik zonder kleine kinderen in de familie.
Dat weet ik ook :bonk: :lol:

Hier begin je toch al enkele versierde woningen te zien. Die van ons is nog niet versierd. Daarmee wachten we dan wel weer. Binnen zetten we hem vroeg voor de gezelligheid
Loesiepoesie schreef: ↑
16-11-2018 16:05
Idd heb familie die in België wonen, Sinterklaas en zwarte Piet komen daar gewoon op school ook langs. En zag onlangs nog een reclame van Sinterklaas die aan gaat komen in Antwerpen.

Waarschijnlijk zullen ze het in Wallonië niet vieren.
Ik ben van Oost-Vlaanderen. En er zijn meerdere steden die Sint-Maarten vieren ipv Sinterklaas ;-)
iones schreef: ↑
16-11-2018 20:15
Nee, ik ben nooit blij met opruimen van kerstspullen. Dat komt omdat dan de lange periode van grauwheid aanbreekt. Het duurt dan nog eeuwen eerdat het eindelijk lente is. De kerst is iets wat die donkere maanden nog mooi maakt maar als dat over is, is er niets meer. Weg alle lichtjes en gezelligheid.
Ik laat 't soms tot ver in januari allemaal staan om die reden.

Nu heb ik al 2 kleine echte naaldboompjes in huis met lichtjes, waarschijnlijk in de loop van volgende week dat ik m'n kunstboom 'ns van zolder ga halen.
Ik laat de lichtjes ook t liefst hangen tot eind feb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb voor het eerst een winterdorpje daar bouw ik nu een mini stellage voor en hoop ik dit weekend af te krijgen. Boom komt 6 dec. Hoef ik alleen uit de berging te halen en uit te pakken. Alles zit er nog in❤. Word mijn 3e jaar met mijn roze boom (de boom,niet de ballen) en ik vind hem nog steeds zooo mooi
Ievaajj schreef: ↑
16-11-2018 20:57
Dat weet ik ook :bonk: :lol:

Hier begin je toch al enkele versierde woningen te zien. Die van ons is nog niet versierd. Daarmee wachten we dan wel weer. Binnen zetten we hem vroeg voor de gezelligheid
Haha :proud: Daar ging ik wel vanuit ja. Je zou zo ongeveer onder een steen moeten wonen om dat over het hoofd te zien. Ze slaan je dood met de Sint.

Ik wilde dit gewoon even verduidelijken voor de Nederlanders. Al weten die dat ook.

Eigenlijk wilde ik dus gewoon de betweter uithangen. :-D
Ik ben dol op kerst, heb het liefst het hele jaar lichtjes hangen. De boom komt hier het eerste weekend van december.
Ik heb 'n vuurkorf besteld en heb gluhwein gekocht.
Hier komt de kerstversiering tevoorschijn het weekend na Sinterklaas. Dit jaar dus 8 december. En het laatste weekend van de kerstvakantie ruimen we het weer op.

Vandaag de sinterklaasversiering uitgestald :heart: . Gefiguurzaagde houten huisjes in de vensterbank, allemaal kleine vilten pietjes erin en erop, en (nep)pakjes. Ik ben meer een Sinterklaas-mens dan een kerst-mens.

Vroeger thuis vierden we helemaal geen kerst maar omdat ik zo graag een kerstboom wilde heeft mijn moeder toen het fenomeen Sinterklaasboom geïntroduceerd. Een boom helemaal versierd met kleine pietjes, neppakjes, schuimpjes, pepernootjes etc. Ik vond het geweldig!
Hier helemaal niks. Ik vind al die kersttroep vreselijk, al die nepgezelligheid en die zogenaamde sfeermakerij. Brrrr. Om die reden ben ik altijd helemaal gelukkig als het weer januari is en je voorzichtig uitzicht begint te krijgen op het voorjaar.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Hier komt de kerstversiering over het algemeen weekend na sinterklaas of weekend erna. En net na nieuwjaar wordt het dan weer opgeruimd. Ik vind het wel altijd gezellig staan, maar zeker net na nieuwjaar vind ik het ook wel weer lekker als het opgeruimd is, alleen lichtjes binnen willen nog wel eerder komen en langer blijven hangen, vind dat in de winter altijd wel gezellig staan.
lilalinda schreef: ↑
13-11-2018 08:29
Ohja, 1 januari
En het rare is, dat ik me elk jaar besef, op het moment dat ik het met plezier (ergens na sinterklaas) neerzet, al weet dat ik het 1 januari met net zoveel plezier opruim. Echt alsof je een verstikkende deken optilt. Elk jaar zelfde besef, en geen idee hoe dat precies zit
Heel herkenbaar! Ik ben elk jaar als een klein kind zo blij als 5 december geweest is en ik op bomentocht mag van man. Ik vind sinterklaas ook leuk hoor en we hebben jonge kinderen, maar ik hartje kerstversiering. Ik heb permanent een uitgebreid Pinterest bord met ideeen dat ik ook rustig in de zomer aanvul. Plaatjes kijken van mooie kerstdecoratie vind ik al heerlijk.

Ik houd voor mezelf niet van gekleurde lampjes en kitcherige bomen en dat zou ook niet in ons huis passen, dus hier is het vooral rustig, naturel en een beetje Scandinavisch. Behalve dan die ene robotkerstbal dan die stiekem hangt te shinen tussen mijn ‘saaie’ versiering. Bij anderen vind ik bomen vol unicorns en felle kleuren wel heel tof, ik trek alleen zelf al die prikkels gewoon niet langer dan een paar uur (tot groot verdriet van mijn kinderen, haha).

Maar...... op 1 of 2 januari (afhankelijk van de mate van brakheid) vind ik het ook weer de hoogste tijd om alles op te bergen. De laatste dagen van het jaar kan ik me daar ook alweer op verheugen. Dan ben ik toe aan een leeg en opgeruimd huis (kan dan weer heel erg genieten van de ruimte die ontstaat omdat de boom weg is). Ik doe dan ook gewoon alsof het al bijna lente is met een goede schoonmaak, bolletjes in een pot en bijvoorbeeld een bos blauwe hyacinten zodra ik die kan vinden.
Van 6 december t/m Driekoningen. Zoon en man hangen het liefste het hele huis vol maar ik denk al bij het slepen met die spullen van zolder naar beneden dat alles ook weer opgeruimd moet worden. Als ik alleen woonde zou ik alleen een krans aan de deur hangen en een miniboompje opzetten.
Ik zie er zo tegenop, het is altijd een gedoe om die lampjes uit de knoop te krijgen, en om het licht in de kerstboom aan te krijgen.
Hier rond 10 dec
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Gisteren naar tuincentrum geweest om wat kittenproof decoraties te kopen. :rofl:

Gelijk al dingetjes in huis neergezet, zo leuk. Dit weekend gaat de boom op!

Hoe gaat het met jouw versiering Loesiepoesie?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik ben van plan om volgende week, waarschijnlijk in het weekend, een kerstboom en versieringen te gaan halen.

Met Sinterklaas hoef ik geen rekening te houden, want dat wordt hier niet gevierd.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 08:55
19.78% gewijzigd
Sri-is-back-now schreef: ↑
17-11-2018 15:49
Hier helemaal niks. Ik vind al die kersttroep vreselijk, al die nepgezelligheid en die zogenaamde sfeermakerij. Brrrr. Om die reden ben ik altijd helemaal gelukkig als het weer januari is en je voorzichtig uitzicht begint te krijgen op het voorjaar.
Hier doe ik ook niets er aan. Met kerst vind ik het leuk om uit eten te gaan maar verder heb ik er niks mee en doe mij maar weer snel januari ook ja.
Bearnaise schreef: ↑
17-11-2018 11:04
Haha :proud: Daar ging ik wel vanuit ja. Je zou zo ongeveer onder een steen moeten wonen om dat over het hoofd te zien. Ze slaan je dood met de Sint.

Ik wilde dit gewoon even verduidelijken voor de Nederlanders. Al weten die dat ook.

Eigenlijk wilde ik dus gewoon de betweter uithangen. :-D
:rofl: :rofl:

Ja wij houden natuurlijk geen rekening met Sinterklaas. Die passeert hier toch niet dus hij hoeft zich niet bedreigd te voelen door de Kerstman :biggrin:
Door drukte stagneert het een beetje met m'n kerstversiering.

Maar het kerstdorp staan sinds vorig weekend. Ook de kerststal en lichtjes op m'n andere schouw (ik heb er 2) staan.

Dit weekend ga ik naar de kerstmarkt, ik hoop dat ik zondag tijd heb om eindelijk de lampjes in mijn keuken en tuin op te hangen.

De kerstboom ga ik over 1,5 week halen.
#doeslief
6 december
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Dol op Kerst, maar ik wacht wel altijd braaf tot na Sinterklaas. 6 December wordt de kerstboom dus gehaald. Een echte. Ik haal hem altijd samen met man (vooral vanwege het gesjouw) en hij vindt het vreselijk hoe kritisch ik ben op 'mijn' boom Moet groot genoeg, vol genoeg, recht genoeg en weet ik wat nog meer. Loopt de hele tijd mopperend achter me aan. Wat we beide eigenlijk stiekem wel grappig vinden volgens mij, want we doen het al jaaaaren zo ;-).
Waarschijnlijk zet ik hem dan zaterdag de 8ste op. Na de Kerst ruim ik het wel vrij snel weer op, dan gaat het me ineens in de weg staan en wil ik de ruimte terug. Vaak is het al voor oud & nieuw weg, als dat niet lukt doe ik het meestal op nieuwjaarsdag.
Sri-is-back-now schreef: ↑
17-11-2018 15:49
Nep gezelligheid?
Alsof het bij jou zo'n leuke sfeer is,
met je zure sfeerverhogende commentaar. :-)
Een beetje gezellige kerstversiering zou jou niet misstaan.

Ik hou van de kersttijd. Met lichtjes, kaarsen en rood/wit/groen/goud kleuren. Of ik alleen ben of in gezelschap, het is leuker als het knus is.
Zo geel als een kanariepiet
Regenjasgeel schreef: ↑
22-11-2018 16:18
Nep gezelligheid?
Alsof het bij jou zo'n leuke sfeer is,
met je zure sfeerverhogende commentaar. :-)
Een beetje gezellige kerstversiering zou jou niet misstaan.

Ik hou van de kersttijd. Met lichtjes, kaarsen en rood/wit/groen/goud kleuren. Of ik alleen ben of in gezelschap, het is leuker als het knus is.
Wat is dit nou van maf commentaar?
Jij houdt van kerstversiering en een ander niet.
Dat mag toch?
redbulletje schreef: ↑
17-11-2018 11:11
Ik heb 'n vuurkorf besteld en heb gluhwein gekocht.
Mooi, wanneer zijn we welkom?
ik geef mn bek ook maar een douw
koko67 schreef: ↑
22-11-2018 18:32
Wat is dit nou van maf commentaar?
Jij houdt van kerstversiering en een ander niet.
Dat mag toch?
Zo.. Dit inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven