Wanneer bel je teveel?

11-12-2012 18:14 77 berichten
Ik had gisteravond een discussie met mijn vriend. Niks theatraals hoor maar gewoon een discussie over mijn belgedrag.

Wij hebben zo'n onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers dus het gaat niet om de kosten. Die blijven gelijk. Het stoort hem alleen dat hij mij vaak niet kan bereiken omdat ik in gesprek ben (onzin want ik heb een mobiel waarmee ik zo goed als nooit bel dus hij kan me wel bereiken).

Ik bel dus per maand tussen de 45 en 55 uur (dit is privé, buiten werk om), dit kan ik zien op de telefoonrekening. Hij vind het krankzinnig, ik vind het wel meevallen.

Ik vraag me af of het echt krankzinnig is. Hoeveel bellen jullie per maand?
Ik werk tot 4 uur, dan kom ik om half 5 thuis, bel ik zusje, moeder, vriendin die bezig is met pleegkinderen, een andere vriendin met psychische klachten, mijn opa en zijn vriendin. Tijdens deze telefoongesprekken stof ik af, tref voorbereidingen voor het eten, dan koken. Tegen een uur of 7, half 8 komt vriend thuis en dan gaan we eten en hebben de rest van de avond samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:neve81 schreef op 11 december 2012 @ 18:14:

Het stoort hem alleen dat hij mij vaak niet kan bereiken omdat ik in gesprek ben (onzin want ik heb een mobiel waarmee ik zo goed als nooit bel dus hij kan me wel bereiken).

Ik bel dus per maand tussen de 45 en 55 uur (dit is privé, buiten werk om) Al die 55 uren ben je (privé zeg je, en zakelijk erbij opgeteld nog meer neem ik aan) in gesprek en dus niet te bereiken. Dus zo'n onzin vind ik dat niet van je vriend. Het maakt in die zin natuurlijk niet uit of je mobiel of vast belt. Je bent met iemand anders in gesprek en dus voor hem niet te bereiken.
Even in een ander perspectief: da's dus 1,5 - 2 uur per dag...

Ik denk vooral dat je teveel belt als je vriend zich tekort gedaan voelt. Het lijkt mij dus tijd het gesprek (live!) aan te gaan en afspraken te maken.
Kolere, met wie bel je dan? Is dat één iemand die ook altijd wil praten, of onderhou je zo veel contacten via de telefoon?

Ik heb 500 smsjes/minuten, en ik ga er eigenlijk nooit overheen.
Zeg maar Spijker.
Jeetje dat is wel heel veel. Met wie bel je dan? En waarover?

Ik heb een belbundel van 650 minuten (hier geen vaste lijn) en die krijg ik meestal niet op. Terwijl ik heus weleens mensen bel gewoon om een uurtje te lullen.
Niks aan de hand. Volgens mij is je partner niet eens thuis als jij belt toch? Maar zo'n belbundel gaat ook op fair use policy.

Vraag me af wanneer je veel meer dan gemiddeld bent.
Het Viva forum is papaja.
Je belt al die mensen iedere dag? Tjee...
Zeg maar Spijker.
quote:Lariba schreef op 11 december 2012 @ 18:31:

Even in een ander perspectief: da's dus 1,5 - 2 uur per dag...

Ik denk vooral dat je teveel belt als je vriend zich tekort gedaan voelt. Het lijkt mij dus tijd het gesprek (live!) aan te gaan en afspraken te maken.dit. Van mij mag je best heel veel bellen, maar je vriend vind het niet zo leuk.
quote:Mevrouw75 schreef op 11 december 2012 @ 18:30:

[...]

Al die 55 uren ben je (privé zeg je, en zakelijk erbij opgeteld nog meer neem ik aan) in gesprek en dus niet te bereiken. Dus zo'n onzin vind ik dat niet van je vriend. Het maakt in die zin natuurlijk niet uit of je mobiel of vast belt. Je bent met iemand anders in gesprek en dus voor hem niet te bereiken.

Tuurlijk wel, als hij mobiel belt (wat altijd snelle gesprekken zijn) neem ik heus wel op en moet de ander even wachten. Doet de andere partij ook trouwens.

Het is niet zo dat er iemand onder lijdt hoor =) We hadden er een discussie over en waren benieuwd naar andermans meningen.
Als je fulltime werkt, ik snap niet waar je de tijd vandaan haalt!! Bel je alleen mar als je thuis bent ofzo?

Ik vind het ook echt absurd! Geef je vriend gelijk. En ga er eens wat verandering in brengen, Ik zelf bel ook altijd binnen mijn bundel 300 minuten. En vaak hou ik nog wel wat over
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Kijk, wanneer jij een onbeperkt gratis bellen hebt, mag je dag en nacht bellen van mij Je belt wanneer je alleen bent en doet dan het huishouden. Je belt niet wanneer je vriend thuis is? Dan krijgt hij alle aandacht?

Je vriend kan je alleen niet bereiken op je vaste telefoon, maar je mobiel is binnen bereik dus als hij dat wil kan hij je wel bereiken?

Ik zie er persoonlijk geen enkel probeem in, zoals jij beschrijft hoe en wat.
quote:neve81 schreef op 11 december 2012 @ 18:33:

[...]

Tuurlijk wel, als hij mobiel belt (wat altijd snelle gesprekken zijn) neem ik heus wel op en moet de ander even wachten. Doet de andere partij ook trouwens.

Het is niet zo dat er iemand onder lijdt hoor =) We hadden er een discussie over en waren benieuwd naar andermans meningen.

Nou ja, hij zegt toch dat hij je niet kan bereiken en dat hij dat vervelend vindt? Misschien voelt 'ie zich wel bezwaard om te storen.

Elke dag anderhalf tot 2 uur vind ik ook krankzinnig veel trouwens, om dan maar my cup of tea aan de discussie toe te voegen.
Jeetje 1,5 uur tot 2 uur per dag! Ik haal dat niet eens in een week. Prive gezien dan.

Het lijkt wel een verslaving. En je vriend als hij belt hoort of het in gesprek nummer of hij hoort jou zeggen tegen de ander: wacht even ik krijg pietje op mijn mobiel.. lijkt me ook niet echt relaxed bellen voor hem.
quote:gewoonsuz schreef op 11 december 2012 @ 18:17:

Altijd binnen mijn bundel, maximaal 13,95 per maand. Dat is 275 belminuten en 300 smsjes. Wel sim-only uiteraard, die telefoon koop ik zelf wel.

Ik vind persoonlijk tussen de 45 en 55 UUR echt heel erg veel. Maar als het binnen je abonnement valt, hey who cares?Via welke provider, want dit klinkt wel heel erg goed
Ik weet het niet, ik vind het oprecht niet zoveel... een deel van mijn "echte" vrienden wonen allemaal aan de andere kant van het land (en in buitenland maar dat telt niet mee in deze), tuurlijk heb ik hier wel kennissen maar dat is gewoon niet zo hecht. Ik ben enkele jaren geleden terug verhuisd naar dit deel van het land omdat ik mijn naaste familie en ook de buitenlucht miste.

Maar nu is het dus niet haalbaar om 3 keer in de week 150 km heen en weer te sjezen. Overigens komt dat van beide kanten, ik word ook veel gebeld maar dan vragen ze of ik terug wil bellen aangezien ik gratis bel.
quote:Zo.maar schreef op 11 december 2012 @ 18:49:

[...]

Via welke provider, want dit klinkt wel heel erg goedKPN internet plus bellen, dan kan je voor, ik meen 15 euro p/m, deze dienst erbij krijgen. Maar vele vaste telefonie providers hebben dit volgens mij.
Ik ben wel benieuwd bij welke provider je dit geregeld hebt en hoeveel je per maand kwijt bent.
Ik vind 45 uur per maand wel veel.
Ah mosterd. Via de vaste lijn dus.
quote:neve81 schreef op 11 december 2012 @ 18:52:

Ik weet het niet, ik vind het oprecht niet zoveel... een deel van mijn "echte" vrienden wonen allemaal aan de andere kant van het land (en in buitenland maar dat telt niet mee in deze), tuurlijk heb ik hier wel kennissen maar dat is gewoon niet zo hecht. Ik ben enkele jaren geleden terug verhuisd naar dit deel van het land omdat ik mijn naaste familie en ook de buitenlucht miste.

Maar nu is het dus niet haalbaar om 3 keer in de week 150 km heen en weer te sjezen. Overigens komt dat van beide kanten, ik word ook veel gebeld maar dan vragen ze of ik terug wil bellen aangezien ik gratis bel.

tsja,

mijn echte vrienden spreek ik ook niet zo veel. Zelfs mijn vriend of mijn moeder ofzo spreek ik niet zo veel. Ook niet in real life.
Ik bel veel. Zeker 4-5 uur per week. Ik woon alleen, heb geen partner maar wel vrienden die ver weg (meerdere uren reizen) wonen, en heb zorg taken voor een familielid. Hiervoor moet ik vaak het ziekenhuis, huisarts e.d. bellen voor afspraken of om uitslagen op te halen. (Iedereen die dit vaker doet kent de wachttijden vast wel ) Verder ben ik ZZPer, en bel ik nogal eens naar een opdrachtgever Ik vind 4-5 uur (20 uur per maand) al KNETTER veel, maar jij verdubbeld dat ruim. Ik vind het echt ontzettend veel!
Volledig EENSCH met je vriend.

Dat is dus pakweg 50 uur per maand, 12,5 uur per week, zeg maar anderhalf tot twee uur per dag.

Holy fuck.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vind het ook veel.

Zelf heb ik 300 minuten en daarna ik wel eens (een beetje) overheen, maar jij belt met gemak dus 10x zoveel.
... aan de andere kant, als het gratis is en jij kunt gewoon dingen doen in huis terwijl je aan de telefoon hangt... zie ik er geen echt probleem in.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken na een dag werken, maar smaken verschillen natuurlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wow . Ik vind dat heel erg veel! Nu ben ik geen vergelijkingsmateriaal, ik ben nl helemaal geen beller. Ik bel hooguit 1u per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven