Wanneer huis kopen?

22-02-2011 10:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben 24 en wil zo langzamerhand wel op mezelf. Nu heb ik vorige week bij een koophuis gekeken, maar ik twijfel heel erg. Het is een erg leuk huis, waar weinig aan hoeft te gebeuren, maar ik verdien niet zoveel (ben net begonnen met werken) en hou dan dus erg weinig over in de maand voor onvoorziene kosten..

En ik zou natuurlijk ook eerst kunnen sparen zodat wat royaler zit in m'n geld, maar dan weet je dus niet wat er straks vrijstaat..

Hoe hebben jullie die keuze gemaakt?
quote:carenza schreef op 22 februari 2011 @ 12:15:

[...]

Huren is gewoon een dak boven je hoofd met meer zekerheden dan bij kopen!!!!!Dat zeg ik!
het verkopen van je huis mag dan wel niet de juiste tijd zijn. Maar je kan nu op profiteren van het feit dat er zoveel woningen te koop staan,. Als over een tijdje de woning markt weer beter gaat, betaal je overal weer de hoofdprijs voor.Maar goed,het is natuurlijk wel de bedoeling dat je weet of je het uberhaubt op kan brengen.

maar spaargeld hebben is wel verstandig! maar hoeveel hangt van jezelf af, wat je wilt en eventueel nog gelijk wilt doen in je huis.

Ik ben meer voor het kopen van een woning dan voor huren. ik heb voorheen gehuurd en nu een koopwoning. Als ik zie dat ik nu voor 200 euro meer een heel leuk huis heb.maar laat je goed informeren en reken goed uit of het voor jouw ook allemaal uit kan.
alleenverdiener, begin van carriere, geen spaargeld?

Wat kan je kopen een caravan?

Ga eerst sparen er komen veel onverwachte kosten kijken bij een koophuis.
haha huren is weggegooid geld...onzin! lager dan alle rente die je betaalt...(en dan heb je onderhoud nog niet meegeteld)

onze fietsenschuren zijn ingestort...*pling* mogen we ook zo weer ¤500 per huidhouden voor ophoesten...'even' CV geinstalleerd...¤5000....nieuwe keuken ¤2500...nieuwe badkamer ¤4000....en ja, dan hebben wij alles nog redelijk low budget gedaan...als we het huis nu willen verkopen...zijn we blij als we de kosten koper eruit hebben (en die dikke ¤10.000 geinvesteerd, is dus 'kwijt' als we het verkopen)

kopen is zeker niet zo zaligmakend als het 10 jaar geleden was....waarbij elk huis gegarandeerd (bijna) in waarde steeg...
vrijwel iedereen die de afgelopen vijf jaar heeft gekocht heeft te maken met waardeverlies, dus een huis kopen is gewoon een risico
Wat denk je van al deze opmerkingen en tips..?
Het kopen van een huis moet je zien als een investering voor de lange termijn. Waar je rekening mee moet houden:

- wil je langere tijd in deze stad en op een bepaalde plek in de stad/dorp blijven wonen?

- hoe gaat het met je baan (is een contract voor onbepaald tijd mogelijk, kan je bij ontslag snel weer opnieuw een baan vinden?) Met een eigen huis ben je minder flexibel qua werk.

- Heb je een duidelijk overzicht van alle vaste lasten per maand? Maak voor jezelf een lijstje (vraag hierbij andere huiseigenaren om hulp).

- Wat kan je krijgen voor jouw budget in jouw regio ? Een huis dat te klein is gaat snel vervelen en raak je minder snel kwijt. Dat is dus niet zo'n goede investering. Daarnaast kunnen je omstandigheden altijd veranderen waardoor je misschien meer ruimte nodig hebt.

- Hoe zit het met huren? Kom je in jouw omgeving makkelijk aan een huurhuis en hoe zit het met de hoogte van de huur. In sommige steden zijn relatief weinig huurhuizen of ze zijn onbetaalbaar. In dat geval kan een koophuis een betere oplossing zijn.
Kopen is vooral leuk als de huizenprijzen stijgen......

(En er is een enorme groep OG-gerelateerde bedrijven die 't heerlijk vinden als je koopt, dan verdienen ze aan je).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven