Wanneer kat als vermist opgeven

12-04-2013 12:35 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

mijn zwarte kater van 10 is gisteravond rond 1 uur naar buiten gegaan, en sindsdien niet meer thuisgekomen :(. Ik heb hier geen kattenluik dus hij gaat naar buiten via het raam.

Normaal komt hij 's morgens thuis zodra ik de rolluiken opendoe, mar hij is nergens te bekennen :(. Ben intussen toch wel behoorlijk bezorgd...
Ik zou vandaag gaan zoeken en hem morgen als vermist opgeven, als hij weer zijn normale patroon doorbreekt en niet thuis is zodra de rolluiken opengaan.

Hoop oprecht dat je kater weer gezond en wel boven water komt, maar waarom loopt dat beestje bij nacht en ontij buiten? Tenminste 's nachts kun je hem toch gewoon binnen houden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 12 april 2013 @ 12:37:

Hoop oprecht dat je kater weer gezond en wel boven water komt, maar waarom loopt dat beestje bij nacht en ontij buiten? Tenminste 's nachts kun je hem toch gewoon binnen houden?

Ik heb geen katten dus misschien mis ik iets: maar waarom is het snachts gevaarlijker voor een kat dan overdag? Gegeven dat het niet vriest natuurlijk. Ik zou juist denken minder verkeer, minder mensen, minder honden, ....

Het lijkt mij juist een stuk veiliger?
Katten juist s nachts naar buiten doen. Het zijn dieren die s nachts veel actiever zijn dan overdag. Zielig juist om ze dan binnen te houden.
quote:nephthys schreef op 12 april 2013 @ 12:39:

[...]

Ik heb geen katten dus misschien mis ik iets: maar waarom is het snachts gevaarlijker voor een kat dan overdag? Gegeven dat het niet vriest natuurlijk. Ik zou juist denken minder verkeer, minder mensen, minder honden, ....

Het lijkt mij juist een stuk veiliger?Voor de kat wel misschien, maar hij kan net zo goed overlast bezorgen bij anderen of (zoals een paar katten bij mij in de buurt) de hele nacht ergens krols gaan zitten miauwen en schreeuwen. Fijn als dat in/naast jouw tuin gebeurt en je ligt/wordt er wakker van.
quote:pejeka schreef op 12 april 2013 @ 12:43:

[...]

Voor de kat wel misschien, maar hij kan net zo goed overlast bezorgen bij anderen of (zoals een paar katten bij mij in de buurt) de hele nacht ergens krols gaan zitten miauwen en schreeuwen. Fijn als dat in/naast jouw tuin gebeurt en je ligt/wordt er wakker van.Dat begrijp ik, maar als het een overlastsargument is, dan hou je je kat heel de dag binnen (vind ik dan).
een krolse kat moet je wel binnen houden (of laten helpen, dan worden ze meestal niet meer krols)
quote:nephthys schreef op 12 april 2013 @ 12:44:

[...]

Dat begrijp ik, maar als het een overlastsargument is, dan hou je je kat heel de dag binnen (vind ik dan).Absoluut. Ben ik ook voorstander van!
Bikkel is een kater, dus krols wordt hij niet. Ondanks dat ie Bikkel heet, rent ie weg voor vreemden en zal zich ook niet door een vreemde laten oppakken. Meestal blijft hij ook hier in de tuin (die is best groot) en gaat hij niet de hele straat af.

Als hij 's nacht naar buiten wil en ik laat hem binen blijft hij net zolang 'zeuren' tot hij alsnog naar buiten mag.

Het is een huismus, zodra ik thuis ben wil hij ook binnen zijn...
Ik zou nu al bellen. Zeker de dierenambulance of ze een kat hebben gevonden. Mocht hij toch zo aan komen lopen dan bel je gewoon op dat hij weer gevonden is.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja ik zou ook gewoon nu al bellen. En ook op amivedi zetten. je kan hem er altijd weer af laten halen dus waarom zou je wachten. Misschien is hij nu nog in de buurt.
De Dierenambulance en Dierenbescherming/ asiel hebben m niet gevonden. Bikkel is gechipt ook dus al hij gevonden is zouden ze moeten bellen.

Ben nu Amivedi aan t berichten. Zitten er hier veel Zuid-limburgers? Dan zet ik ook iets op het prikbord.
Bel ook de gemeentereinigingsdienst. Niet iedere gemeente controleert op chip, vaak houden ze wel bij of er dode dieren zijn vernietigd, en de omschrijving daarvan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou nu al bellen hoor. En onze katten gaan ook bij nacht en ontij naar buiten. Toen het vroor bleven ze lekker binnen 's nachts maar nu het warmer wordt vinden ze het heerlijk in de nacht.

Meestal maken ze ons wakker tegen 3.00 uur dat ze naar buiten willen en wij zijn zo gek dat we dat ook doen dus.
Niets bij de gemeente, dus voor zover bekend ook niet aangereden.
Ik zou ook nu al bellen.
Ga in therapie!
Ik heb al gebeld met de gemeente, met amivedi, met de dierenbescherming en met het asiel ! Nergens een spoor van Bikkel :(.

Ik mis hem :(....
Flyers maken voor in de buurt. Ook gelijk even opzetten of ze in de schuur willen kijken of jouw kat daar misschien opgesloten zit.
Heb jij FB? Heeft je dierenarts misschien ook FB? Vermissing op tijdlijn van DA plaatsen.
Ik zou nu al actie ondernemen. Ik heb ook zo'n app: Globelpatalert. Als er dan een beestje is vermist een een straal van een x-aantal kilometers krijg ik een melding. En dan kijk ik altijd rond of ik het vermiste beestje zie.

En even de socialmedia inzetten.

Hoop dat je Bikkel snel weer vind!

Hij is natuurlijk al 10 en soms zoeken katten een plaatsje op.
Bikkel is 10 maar is kerngezond, hooguit wat griize haren her en der. Van zijn blaasgruis heeft hij al jaren geen last meer.

Morgen begint hier wielrennen (amstel gold race) en dan is er veel meer verkeer...hoop dat ie voor die tijd terecht is :( !
Nee, de dierenarts heeft geen FB. Heb net een bericht op mijn eigen FB gezet.
Meestal zitten vermiste katten wel in de buurt. En ook regelmatig zitten ze ergens opgesloten in bijv huis/berging oid. Wat dan goed helpt is heel veel flyeren en in de buurt postertjes ophangen. Buren op de hoogte stellen... Desnoods overal aanbellen.

De site www.mijndieriszoek.nl daar kun je de vermissing ook op zetten. En de belangrijkste tip: nooit opgeven met zoeken. Soms komt er na een half jaar ineens (of nog langer) ineens dé tip! Of gaat het dan pas mensen opvallen dat die onbekende buurtkat wel erg mager wordt en wordt dan pas een dierenambulance ingeschakeld.

Heb veel ervaring met vermiste en gevonden katten, want ik ben baliemedewerkster op een dierenasiel. En gelukkig weet ik daarom ook dat de meeste katten wel weer doodleuk komen binnenwandelen binnen een paar dagen.

In ieder geval veel sterkte met de zoektocht!
Ik snap dat je bezorgd bent. Inderdaad flyers maken, twitter facebook. Ja waarom niet, tegenwoordig word dat voor alles gebruikt toch.

Daarom durf ik ook geen kat te nemen, ik ben veels te paniekerig als een beestje te lang weg is. Toen kleine kindjes uit de buurt mijn hondje gingen uitlaten en uit het zicht waren en lang wegbleven was ik al in paniek.

Hoop dat je bikkel snel vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven