Wanneer kat als vermist opgeven
vrijdag 12 april 2013 om 12:35
Hoi allemaal,
mijn zwarte kater van 10 is gisteravond rond 1 uur naar buiten gegaan, en sindsdien niet meer thuisgekomen
. Ik heb hier geen kattenluik dus hij gaat naar buiten via het raam.
Normaal komt hij 's morgens thuis zodra ik de rolluiken opendoe, mar hij is nergens te bekennen
. Ben intussen toch wel behoorlijk bezorgd...
mijn zwarte kater van 10 is gisteravond rond 1 uur naar buiten gegaan, en sindsdien niet meer thuisgekomen
Normaal komt hij 's morgens thuis zodra ik de rolluiken opendoe, mar hij is nergens te bekennen
vrijdag 12 april 2013 om 12:39
quote:pejeka schreef op 12 april 2013 @ 12:37:
Hoop oprecht dat je kater weer gezond en wel boven water komt, maar waarom loopt dat beestje bij nacht en ontij buiten? Tenminste 's nachts kun je hem toch gewoon binnen houden?
Ik heb geen katten dus misschien mis ik iets: maar waarom is het snachts gevaarlijker voor een kat dan overdag? Gegeven dat het niet vriest natuurlijk. Ik zou juist denken minder verkeer, minder mensen, minder honden, ....
Het lijkt mij juist een stuk veiliger?
Hoop oprecht dat je kater weer gezond en wel boven water komt, maar waarom loopt dat beestje bij nacht en ontij buiten? Tenminste 's nachts kun je hem toch gewoon binnen houden?
Ik heb geen katten dus misschien mis ik iets: maar waarom is het snachts gevaarlijker voor een kat dan overdag? Gegeven dat het niet vriest natuurlijk. Ik zou juist denken minder verkeer, minder mensen, minder honden, ....
Het lijkt mij juist een stuk veiliger?
vrijdag 12 april 2013 om 12:43
quote:nephthys schreef op 12 april 2013 @ 12:39:
[...]
Het lijkt mij juist een stuk veiliger?Voor de kat wel misschien, maar hij kan net zo goed overlast bezorgen bij anderen of (zoals een paar katten bij mij in de buurt) de hele nacht ergens krols gaan zitten miauwen en schreeuwen. Fijn als dat in/naast jouw tuin gebeurt en je ligt/wordt er wakker van.
[...]
Het lijkt mij juist een stuk veiliger?Voor de kat wel misschien, maar hij kan net zo goed overlast bezorgen bij anderen of (zoals een paar katten bij mij in de buurt) de hele nacht ergens krols gaan zitten miauwen en schreeuwen. Fijn als dat in/naast jouw tuin gebeurt en je ligt/wordt er wakker van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 12 april 2013 om 12:44
quote:pejeka schreef op 12 april 2013 @ 12:43:
[...]
Voor de kat wel misschien, maar hij kan net zo goed overlast bezorgen bij anderen of (zoals een paar katten bij mij in de buurt) de hele nacht ergens krols gaan zitten miauwen en schreeuwen. Fijn als dat in/naast jouw tuin gebeurt en je ligt/wordt er wakker van.Dat begrijp ik, maar als het een overlastsargument is, dan hou je je kat heel de dag binnen (vind ik dan).
[...]
Voor de kat wel misschien, maar hij kan net zo goed overlast bezorgen bij anderen of (zoals een paar katten bij mij in de buurt) de hele nacht ergens krols gaan zitten miauwen en schreeuwen. Fijn als dat in/naast jouw tuin gebeurt en je ligt/wordt er wakker van.Dat begrijp ik, maar als het een overlastsargument is, dan hou je je kat heel de dag binnen (vind ik dan).
vrijdag 12 april 2013 om 12:44
vrijdag 12 april 2013 om 12:46
Bikkel is een kater, dus krols wordt hij niet. Ondanks dat ie Bikkel heet, rent ie weg voor vreemden en zal zich ook niet door een vreemde laten oppakken. Meestal blijft hij ook hier in de tuin (die is best groot) en gaat hij niet de hele straat af.
Als hij 's nacht naar buiten wil en ik laat hem binen blijft hij net zolang 'zeuren' tot hij alsnog naar buiten mag.
Het is een huismus, zodra ik thuis ben wil hij ook binnen zijn...
Als hij 's nacht naar buiten wil en ik laat hem binen blijft hij net zolang 'zeuren' tot hij alsnog naar buiten mag.
Het is een huismus, zodra ik thuis ben wil hij ook binnen zijn...
vrijdag 12 april 2013 om 12:57
vrijdag 12 april 2013 om 14:16
vrijdag 12 april 2013 om 14:29
Ik zou nu al bellen hoor. En onze katten gaan ook bij nacht en ontij naar buiten. Toen het vroor bleven ze lekker binnen 's nachts maar nu het warmer wordt vinden ze het heerlijk in de nacht.
Meestal maken ze ons wakker tegen 3.00 uur dat ze naar buiten willen en wij zijn zo gek dat we dat ook doen dus.
Meestal maken ze ons wakker tegen 3.00 uur dat ze naar buiten willen en wij zijn zo gek dat we dat ook doen dus.
vrijdag 12 april 2013 om 16:39
Ik zou nu al actie ondernemen. Ik heb ook zo'n app: Globelpatalert. Als er dan een beestje is vermist een een straal van een x-aantal kilometers krijg ik een melding. En dan kijk ik altijd rond of ik het vermiste beestje zie.
En even de socialmedia inzetten.
Hoop dat je Bikkel snel weer vind!
Hij is natuurlijk al 10 en soms zoeken katten een plaatsje op.
En even de socialmedia inzetten.
Hoop dat je Bikkel snel weer vind!
Hij is natuurlijk al 10 en soms zoeken katten een plaatsje op.
vrijdag 12 april 2013 om 16:41
vrijdag 12 april 2013 om 16:52
Meestal zitten vermiste katten wel in de buurt. En ook regelmatig zitten ze ergens opgesloten in bijv huis/berging oid. Wat dan goed helpt is heel veel flyeren en in de buurt postertjes ophangen. Buren op de hoogte stellen... Desnoods overal aanbellen.
De site www.mijndieriszoek.nl daar kun je de vermissing ook op zetten. En de belangrijkste tip: nooit opgeven met zoeken. Soms komt er na een half jaar ineens (of nog langer) ineens dé tip! Of gaat het dan pas mensen opvallen dat die onbekende buurtkat wel erg mager wordt en wordt dan pas een dierenambulance ingeschakeld.
Heb veel ervaring met vermiste en gevonden katten, want ik ben baliemedewerkster op een dierenasiel. En gelukkig weet ik daarom ook dat de meeste katten wel weer doodleuk komen binnenwandelen binnen een paar dagen.
In ieder geval veel sterkte met de zoektocht!
De site www.mijndieriszoek.nl daar kun je de vermissing ook op zetten. En de belangrijkste tip: nooit opgeven met zoeken. Soms komt er na een half jaar ineens (of nog langer) ineens dé tip! Of gaat het dan pas mensen opvallen dat die onbekende buurtkat wel erg mager wordt en wordt dan pas een dierenambulance ingeschakeld.
Heb veel ervaring met vermiste en gevonden katten, want ik ben baliemedewerkster op een dierenasiel. En gelukkig weet ik daarom ook dat de meeste katten wel weer doodleuk komen binnenwandelen binnen een paar dagen.
In ieder geval veel sterkte met de zoektocht!
vrijdag 12 april 2013 om 17:12
Ik snap dat je bezorgd bent. Inderdaad flyers maken, twitter facebook. Ja waarom niet, tegenwoordig word dat voor alles gebruikt toch.
Daarom durf ik ook geen kat te nemen, ik ben veels te paniekerig als een beestje te lang weg is. Toen kleine kindjes uit de buurt mijn hondje gingen uitlaten en uit het zicht waren en lang wegbleven was ik al in paniek.
Hoop dat je bikkel snel vind
Daarom durf ik ook geen kat te nemen, ik ben veels te paniekerig als een beestje te lang weg is. Toen kleine kindjes uit de buurt mijn hondje gingen uitlaten en uit het zicht waren en lang wegbleven was ik al in paniek.
Hoop dat je bikkel snel vind