Warmte buiten houden

12-03-2014 18:34 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn een paar weken geleden verhuisd naar een nieuwe woning, een soort bungalow met plat dak. En met dit mooie weer komen we er dus nu achter dat het rond deze tijd van het jaar al bloedheet in huis is! Vooral de slaapkamer. Waar de zon in schijnt rond 11 uur en tegen 4 uur pas verdwijnt. Mijn vriend heeft nachtwerk voor 5 dagen in de week, dus die komt rond 11 uur thuis en gaat dan dus slapen, maar door de warmte, bevordert slapen niet echt, laat staan zijn humeur. We hebben nu verduisterende rolgordijnen ervoor hangen en nog blijft het bloedheet. Helaas zitten we financieel door een tegenslag heel krap bij de kas en zoeken we een (goedkope) oplossing om toch de warmte buiten te houden. We hebben een huurwoning met kunst stof kozijnen dus kunnen niet in de kozijnen boren en we mogen volgens het huurcontract ook niks in de muren boren. Tips iemand? Alvast bedankt!!
.
quote:elninjoo schreef op 12 maart 2014 @ 19:23:

Airco is goedkoper als je 'm nu -off season- aanschaft. Als je tot de zomer wacht en iedereen opeens airco wil, dan betaal je de hoofdprijs.Klopt,wij hebben in de winter een mobiele airco voor 75 euro gescoord,terwijl ze in de zomer tussen de 200 en 300 euro vragen voor dezelfde soort airco
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
quote:shreklove schreef op 12 maart 2014 @ 19:29:

Ik heb hetzelfde probleem en was toevallig vandaag aan het zoeken naar iets wat niet al te veel kost. Tot nu toe vond ik:

http://www.postordershop. ... PLVgc7hwKICFdcsDgodVRz44g

Iemand hier ervaring mee?Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar! Klinkt goed!
quote:suzet schreef op 12 maart 2014 @ 19:56:

[...]

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar! Klinkt goed!

Voor warmte die vooral door het dak komt, en ik denk dat dat in TO's situatie het geval is, helpt dit helemaal niets.

Dan helpt alleen een groen dak (beplanting met isolerende eigenschappen). Maar dit is prijzig en omdat TO in een huurhuis woont geen optie.
.
quote:neave schreef op woensdag 12 maart 2014 19:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lilalinda in "Warmte buiten houden"" class="messagelink">lilalinda schreef op 12 maart 2014 @ 19:34</a>:</b>

Het is nu hardstikke koud, zet gewoon je ramen even open.

En van de zomer, als je weer geld hebt, koop een mobiele airco</div></blockquote>Koud? Ik vermoed dat het op mijn zolder tegen de 25 graden was!

Ze zegt toch ook NU? Het is buiten nu echt niet warm, dus raam open. Dat is wat Lilalinda zegt volgens mij.

Ik zou voor een airco sparen. Tot die tijd een staande ventilator, die kosten zoveel niet.
Bloedheet met een buiten temperatuur van 16,5 graden

Als het straks 35 graden is kun je lol op en dan met meeste kunst of vliegwerk zal het een paar graadjes koeler worden .

Ook met een airco zal het geen 15 graden meer worden en dan zal je vriend zijn humeur omslaan als hij de elektra nota ziet
quote:neave schreef op 12 maart 2014 @ 19:48:

[...]

Koud? Ik vermoed dat het op mijn zolder tegen de 25 graden was!Buiten... Ik zeg toch: zet een raam open
quote:shreklove schreef op 12 maart 2014 @ 19:29:

Ik heb hetzelfde probleem en was toevallig vandaag aan het zoeken naar iets wat niet al te veel kost. Tot nu toe vond ik:

http://www.postordershop. ... PLVgc7hwKICFdcsDgodVRz44g

Iemand hier ervaring mee?Ik meen me te herinneren dat er iets was met zulke folie op dubbel glas.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:bootje_op_de_golven schreef op 12 maart 2014 @ 19:02:

Als het nu al zo heet is zou ik een airco aanschaffen.Over 2 maand is het een soort van sauna geworden.
Het betekent voor je huis zeker 'n meerwaarde als je 'n aircosysteem laat aanleggen, mocht je 't ooit weer willen verkopen. Zo'n toko is onverkoopbaar als je het in 'n seizoen kwijt wil dat 't warmer is dan 15 graden in jullie geval.
quote:elninjoo schreef op 12 maart 2014 @ 21:42:

Het betekent voor je huis zeker 'n meerwaarde als je 'n aircosysteem laat aanleggen, mocht je 't ooit weer willen verkopen. Zo'n toko is onverkoopbaar als je het in 'n seizoen kwijt wil dat 't warmer is dan 15 graden in jullie geval.Het is een huurwoning! Lezen!
Het raam nu open zetten heeft geen zin. Haar vriend werkt 's nachts. Komt 's ochtends om 11 uur thuis en gaat dan slapen, en dan is het dus al zo warm.

Of ze bedoeld met nachtwerk en 11 uur thuiskomen 's avonds werken en om 23 uur thuiskomen. Maar dat denk ik niet. Want dan gooi je 's avonds het raam open en dan is het nu goed op te lossen. En dan is het geen nachtwerk maar avondwerk.
als je huis nu al warm is overdag heb je waarschijnlijk een slecht geisoleerd dak. daar is geen snelle goedkope oplossing voor ben ik bang. laag water erop zou zeker schelen!! de afwezigheid van een buitenkraan moet met een stukje tuinslang toch op te lossen zijn...

@bianca: wow klinkt alsof je ervaringdeskundige bent. verder chapeau voor je veelzijdigheid en verfrissende invalshoeken en het lekkere sarcasme af en toe
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven