warmtepomp of condens?

29-08-2019 21:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn droger is dood dus ik moet een nieuwe. Grote vraag is: wordt het een warmtepompdroger of een condensdroger? ik ben lid van de Consumentenbond dus ik hoef geen advies over merk of type, maar ik ben wel benieuwd naar welk type droger jullie hebben.
En voor degenen met een warmtepompdroger: hoe bevalt ie?

welk type droger?

Totaal aantal stemmen: 41

warmtepompdroger (56%)
condensdroger (44%)
Am Yisrael Chai!
Zelfde ervaring als valisa met een Miele, die is sneller dan de Bosch condens die ik hiervoor had (en het wordt geen sauna in de ruimte waar ie staat).
Hier ook sinds 2-3 jaar een warmtepompdroger. Daarvoor een condensdroger. En mijn bijkeuken is maar klein, met de condensdroger moest eigenlijk altijd de deur naar de garage open vanwege het vocht. Nu met de warmtepomp hoeft dat niet meer. Overigens werd mij destijds door een monteur wel een warmtepompdroger aangeraden. Wat snelheid betreft merk ik geen verschil. Maar meestal zet ik de droger aan en ga ik dan wat anders doen. En meestal hoeft er ook niet direct daarna nog een was gedroogd te worden.

In het eerste jaar dat de warmtepompdroger draaide was mijn energierekening 1000 kWh lager dan het jaar daarvoor. Ik gebruik hem het meest in de wintermaanden. Als het kan gaat de was hier naar buiten. Ik heb een Siemens met een zelfreinigende condensor (dat ding onderin de droger) en aangesloten op de afvoer van de wasmachine. Ik hoef alleen nog maar de pluizenfilters leeg te halen na iedere droogbeurt.
De warmtepomp is zuiniger en de condensdroger is sneller.
Ik zou weer terug willen naar de condensdroger.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Gatinmijnsok schreef:
29-08-2019 21:48
Toen ik hoorde hoe lang een warmtepompdroger erover doet om een was te drogen ben ik afgehaakt. Twee en half tot drie en een half uur. Dat vind ik echt te lang.
Haha, zelfs mijn wasrek is sneller!
Ik werk bij veel verschillende gezinnen en doe daar ook de was. Warmtepompdrogers doen er een eeuwigheid over, dat vind ik echt een groot nadeel. Als ik een nieuwe droger moet komt er dus een condensdroger.
Ik heb 7 jaar een condensdroger gehad (Miele) en toen die voor de tweede keer stuk ging heb ik een warmtepompdroger gekocht (Aeg). Die heb ik nu ook bijna 7 jaar en die bevalt me veeeeel beter dan de condensdroger.

Het drogen duurt ongeveer even lang (ruim twee uur) maar de was wordt er minder heet in. Daarom durf ik er ook meer dingen in te doen, de was krimpt er namelijk niet if in ieder geval niet merkbaar in. In de condensdroger wel. Verder is het minder vochtig in de ruimte. Mijn condensdroger had zelfs condens in zijn bedieningspaneel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven