Was buiten drogen.

19-12-2010 18:40 57 berichten
Het gaat vannacht meer dan tien graden vriezen. Is er iemand die de was buiten heeft laten drogen en is dat gelukt of hingen er bevroren planken aan de lijn. Ik heb nu een wasje klaar, heeft iemand hier een antwoord op?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een wasje uit de machine gehaald, die staat in het tuinhuis/schuurtje. Keihard bevroren! Zou het niet doen, dus.

Dat je het uberhaupt zo lang buiten hangt, wordt toch nauwelijks droog als het koud is? Ook als het niet vriest?
quote:Banba schreef op 19 december 2010 @ 19:05:

[...]

Ik zet in op half april Ja haha, dat wilde ik ook al zeggen zoiets
quote:Banba schreef op 19 december 2010 @ 19:05:

[...]

Ik zet in op half april
Water verdampt niet onder 0 graden. Dus kan het niet eens drogen. Ik denk dus niet dat het werkt tenzij je er natuurlijk een lekkere warme vuurkorf onder zet...
Het zijn truien en vesten.

Ik heb ze binnen gehangen, maar ik moest wel eerst door de barre sneeuw op het balkon om die droogrekken binnen te halen.

Eerst even de boel aangeveegd, anders loop ik alees naar binnen. Maar goed, het hangt.

Bedankt voor de reacties.\

Half april, mooi verhaal, haha.
Eigenlijk meng ik nooit in huishoudelijk (andijvie) topics...

Maar vind deze wel héél bijzonder....dan maar een reactie van een huisman hahah....what a joke.

Iets wat nat is bevriest.....wanneer het boven nul komt word het weer nat...kijk maar wat er met de vijver in de buurt gebeurd

En het bijkomende risico...en dat zou erg zonde zijn van je spullen....wanneer je het in bevroren toestand per ongeluk verkeerd of te ruw beetpakt .....is de kans héél erg groot dat het textiel breekt en scheurt.

quote:BrightMind schreef op 19 december 2010 @ 19:14:

Eigenlijk meng ik nooit in huishoudelijk topics...

Maar vind deze wel héél bijzonder....dan maar een reactie van een huisman hahah....what a joke.

Iets wat nat is bevriest.....wanneer het boven nul komt word het weer nat...kijk maar wat er met de vijver in de buurt gebeurd

En het bijkomende risico...en dat zou erg zonde zijn van je spullen....wanneer je het in bevroren toestand per ongeluk verkeerd of te ruw beetpakt .....is de kans héél erg groot dat het textiel breekt en scheurt.

Dank je vader,
quote:Cateautje schreef op 19 december 2010 @ 19:12:

Het zijn truien en vesten.

Ik heb ze binnen gehangen, maar ik moest wel eerst door de barre sneeuw op het balkon om die droogrekken binnen te halen.

Eerst even de boel aangeveegd, anders loop ik alees naar binnen. Maar goed, het hangt.

Bedankt voor de reacties.\

Half april, mooi verhaal, haha.

Je kunt ze net een graadje droger krijgen door ze in een handdoek te rollen en goed te drukken tijdens het rollen.

De handdoeken kunnen dan even in de droger en je vesten/truien zijn sneller droog.

Edit: zelf droog ik truien/vesten altijd tot 2 druppels strijkdroog en hang ze gewoon op hanger met "brede" schouders.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb wel eens bij mijn oma de lakens in twee stukken gebroken door er tegenaan te lopen. Toen was het van dat hele droge vriesweer... Stijf bevroren waren die dingen... Oma boos...

Nu met sneeuw is het veel te vochtig om je was droog te laten vriezen, dus binnen drogen....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Cateautje schreef op 19 december 2010 @ 19:15:

[...]

Dank je vader, Zo oud ben ik toch nog niet?.......maareh you're welcome and have fun
quote:Marels schreef op 19 december 2010 @ 18:54:

Maar dat schijnt dus niet zo te zijn, dat het met vorst per definitie keihard wordt.

Als het vriest, en het is buiten helder, dan schijnt je was dus volledig droog te vriezen.Mijn vriezer gebruikt minder stroom dan mn droger. Weet je wat, stop voortaan al mn natte was in de vriezer! Gouden tip!!
anoniem_63f9ff4ae18f4 wijzigde dit bericht op 19-12-2010 19:25
Reden: Spelfoutje...
% gewijzigd
quote:Tickel schreef op 19 december 2010 @ 19:20:

[...]

Je kunt ze net een graadje droger krijgen door ze in een handdoek te rollen en goed te drukken tijdens het rollen.

De handdoeken kunnen dan even in de droger en je vesten/truien zijn sneller droog.

Edit: zelf droog ik truien/vesten altijd tot 2 druppels strijkdroog en hang ze gewoon op hanger met "brede" schouders.Dat is bij mij niet van belang, mijn wasmachine heeft heel veel toeren , dus het is al aardig droog als ik het er uit haal.
quote:Cateautje schreef op 19 december 2010 @ 19:24:

[...]

Dat is bij mij niet van belang, mijn wasmachine heeft heel veel toeren , dus het is al aardig droog als ik het er uit haal.

Die van mij heeft ook een centrifuge van 1400 toeren, maar die gebruik ik nooit voor bovenkleding.

Je krijgt er bij bepaalde stoffen van die "harde"kreukels in.

Gebruik zelf voor bovenkleding altijd 900 of 600 en droog dan 20 minuten met warme lucht.

Hang het daarna op hangers en hoef nauwelijks iets te strijken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou met was en al op het vliegtuig naar Argentinie stappen. Dan hang je 't daar op.
quote:Tickel schreef op 19 december 2010 @ 19:27:

[...]

Die van mij heeft ook een centrifuge van 1400 toeren, maar die gebruik ik nooit voor bovenkleding.

Je krijgt er bij bepaalde stoffen van die "harde"kreukels in.

Gebruik zelf voor bovenkleding altijd 900 of 600 en droog dan 20 minuten met warme lucht.

Hang het daarna op hangers en hoef nauwelijks iets te strijken.Ik hou altijd het strijkijzer een halve centimeter boven mijn truien en dan stoom ik ze weer heel mooi op. De vezel wordt daar ook weer zo mooi van, lijkt wel als nieuw.
Zo af en toe komt er een topic langs waarvan ik denk: Hou je ons nou voor de gek of ben je echt zo dom??
quote:pearle schreef op 19 december 2010 @ 19:34:

Zo af en toe komt er een topic langs waarvan ik denk: Hou je ons nou voor de gek of ben je echt zo dom??Ik ben niet dom, jij bent gewoon zeer bovenmatig intelligent, het is een makke, maar je zult het er mee moeten doen.
Zo lang het buiten vochtig is (sneeuw enzo) gaat je was niet drogen. De lucht is verzadigd, dus zal geen vocht opnemen.

Je was kan op zich wel drogen bij vorst, evenals bij warmte. Maar een lage luchtvochtigheid is dan wel een must.

Ik weet niet waar je woont, maar volgens mij ligt ongeveer overal sneeuw, en gaat het sneeuwen (als het dat niet al doet).
Nee , dat kan echt niet. Gewoon binnen ophangen, de verwarming staat toch aan.
Ik heb al maanden mijn was niet meer buiten. Wel drie droogrekjes gekocht voor binnen en dat betekent dat een wasdroger een overbodige luxe is geworden. Vraag me oprecht af hoe je tot nu toe je was droog hebt gekregen buiten.
Mijn was hangt al tijden niet meer buiten!

Hoef ik nu ook niet te proberen, hier ligt kleine 15 cm sneeuw

Hang het lekker over de verwarming of een wasrekje? Ruikt je huisje ook weer lekker fris
quote:mamzelle schreef op 19 december 2010 @ 19:49:

Ik heb al maanden mijn was niet meer buiten. Wel drie droogrekjes gekocht voor binnen en dat betekent dat een wasdroger een overbodige luxe is geworden. Vraag me oprecht af hoe je tot nu toe je was droog hebt gekregen buiten.de laatste keer waren het handdoeken en die hebben twee dagen gehangen, maar toen vroor het geen tien graden en stond het zonnetje er overdag op.
Binnen is het zo droog, want ik neem aan dat je de verwarming aan hebt?
Maar waarom hang je het dan niet gewoon meteen binnen? Waarom vraag je je af of het nog buiten kan eigenlijk?
quote:pearle schreef op 19 december 2010 @ 19:34:

Zo af en toe komt er een topic langs waarvan ik denk: Hou je ons nou voor de gek of ben je echt zo dom??

daar zat ik ook aan te denken.

Maar TO ik zou zeggen DOEN.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven