Was krimpt op 30°
dinsdag 28 oktober 2025 om 20:43
De laatste weken/maanden heb ik het probleem dat sommige van onze zoon zijn spullen na 1x wassen zodanig krimpen dat ze zeker een maat kleiner zijn. Ik was op 30°, katoenprogramma, 1600 toeren centrifugeren.
- Boxerschorts Hema, in de droogkast omdat het mag volgens het label.
- Onderhemden Hema, idem.
- Onderhemden Bel en Bo, geen droogkast.
- Badjas Zeeman, geen droogkast. Ik moest de mouwen nog flink omplooien, nu zijn ze een stuk korter.
We hebben een was met vodden gedraaid op hetzelfde programma om te kijken of de wasmachine mss heter wast dan ik instel maar hij haalt de 30° niet eens (Bosch van 7 jaar oud). Ofwel doet hij het maar af en toe, kan ook.
Wat doe ik verkeerd? Ik ben het zo zat om telkens hele bestellingen te moeten retourneren. Ik durf haast geen was meer te doen.
Vooral van de Hema vind ik het vreemd. Ik koop al jaren hun ondergoed en tot nu toe nooit problemen. Ik vond het wel vreemd dat, toen zijn onderhemdjes te klein werden, een maat groter veel te groot was en dezelfde maat als hij al had ineens weer ruim genoeg. Idem voor de shirts met lange mouwen. Waren te klein, koop een maat groter, veel te groot. Zelfde maat terug ruim genoeg.
Iemand een idee?
- Boxerschorts Hema, in de droogkast omdat het mag volgens het label.
- Onderhemden Hema, idem.
- Onderhemden Bel en Bo, geen droogkast.
- Badjas Zeeman, geen droogkast. Ik moest de mouwen nog flink omplooien, nu zijn ze een stuk korter.
We hebben een was met vodden gedraaid op hetzelfde programma om te kijken of de wasmachine mss heter wast dan ik instel maar hij haalt de 30° niet eens (Bosch van 7 jaar oud). Ofwel doet hij het maar af en toe, kan ook.
Wat doe ik verkeerd? Ik ben het zo zat om telkens hele bestellingen te moeten retourneren. Ik durf haast geen was meer te doen.
Vooral van de Hema vind ik het vreemd. Ik koop al jaren hun ondergoed en tot nu toe nooit problemen. Ik vond het wel vreemd dat, toen zijn onderhemdjes te klein werden, een maat groter veel te groot was en dezelfde maat als hij al had ineens weer ruim genoeg. Idem voor de shirts met lange mouwen. Waren te klein, koop een maat groter, veel te groot. Zelfde maat terug ruim genoeg.
Iemand een idee?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:03
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:04
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:05
1x gedragen, ik was het en het krimpt gigantisch waardoor het niet meer draagbaar is, dan ga ik idd terug naar de winkel.
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:08
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:09
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:12
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:14
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:19
Katoenwas is niet bedoeld voor kleding. Mijn beddengoed en handdoeken gaan op katoenwas. Kleding op antikreuk, mix of fijne was. De 1600 toeren is te hoog voor kleding. Bij een ander programma krijg je ook ander toerental. Je kunt de handleiding van je machine als je die niet meer hebt ook googlen. Dan kun je per programma zien waarvoor het bedoeld is.
Mijn moeder kan zich soms niet beheersen en gooit dan bij mij een was in. Die doet dan ook de hemdjes en boxers van de kinderen bij de handdoeken en dan krimpen ze. Kennelijk kon dat vroeger wel ofzo?
Mijn moeder kan zich soms niet beheersen en gooit dan bij mij een was in. Die doet dan ook de hemdjes en boxers van de kinderen bij de handdoeken en dan krimpen ze. Kennelijk kon dat vroeger wel ofzo?
yinna wijzigde dit bericht op 28-10-2025 21:21
20.74% gewijzigd
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:24
Wist ik dus niet, ik was al jaren met dat programma.Yinna schreef: ↑28-10-2025 21:19Katoenwas is niet bedoeld voor kleding. Mijn beddengoed en handdoeken gaan op katoenwas. Kleding op antikreuk, mix of fijne was. De 1600 toeren is te hoog voor kleding. Bij een ander programma krijg je ook ander toerental. Je kunt de handleiding van je machine als je die niet meer hebt ook googlen. Dan kun je per programma zien waarvoor het bedoeld is.
dinsdag 28 oktober 2025 om 22:02
dinsdag 28 oktober 2025 om 22:07
Ligt wel aan je wasmachine. Ik heb een katoen programma waar ik kan kiezen van 0 tot 95 graden toerental van 0 tot 1600.Yinna schreef: ↑28-10-2025 21:19Katoenwas is niet bedoeld voor kleding. Mijn beddengoed en handdoeken gaan op katoenwas. Kleding op antikreuk, mix of fijne was. De 1600 toeren is te hoog voor kleding. Bij een ander programma krijg je ook ander toerental. Je kunt de handleiding van je machine als je die niet meer hebt ook googlen. Dan kun je per programma zien waarvoor het bedoeld is.
Het is wat het is
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in