wasdroger

08-10-2013 15:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of iemand hier mij op weg kan helpen

Toen wij samen gingen wonen kregen wij via mijn tante van haar kennis een droger. Deze is vorig jaar helaas overleden. Ik heb een jaar zonderndroger gedaan, maar dat bevalt niet. Voor beddengoed en handdoeken wil ik er een aanschaffen. Er is alleen te veel keus, geen idee wat te doen. Iemand een tip?

Een goedkope, dure, condens-, of warmtepompdroger?

Enige eisen zijn eigenlijk dat hij zuinig, goed en niet al te lange programma, s moet hebben. Als dit laatste ligt aan de zuinigheid, dan gaat dat natuurlijk voor.

Budget wat ik er maximaal voor over heb is 600 euro

Hoop dat ik via jullie advies/ervaringen de keuze kan beperken
Ik heb een warmtepompdroger. Die schijnt zuiniger te zijn en stopt er ook mee als hij "voelt" dat de was droog is. Voor sommige programma's staat 2 uur en dan is ie gewoon na een uur klaar.

Ik vind hem fijn, mijn eerste droger en wil nooit meer zonder.
Huts!
Ik heb een Bosch, was zo rond de ¤600 geloof ik. Ik ben zeer tevreden. Heb hem aangesloten op m'n afvoerders hoef nooit dat waterbakje te legen. Ideaal! Er zitten veel programma's op waaronder 1 van 20 minuten en 1 van 40 minuten.
Koop een setje bedden goed en 10 handdoeken extra dan heb je geen droger nodig

Dubbele kan ook

ben ik het helemaal mee eens. En je doet veel langer met je goed. En het ruikt lekkerder. Geen lawaai. Geen brandgevaar. Geen vervelende condensators uitspoelen. Geen filter schoonmaken. Heerlijk!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 08 oktober 2013 @ 18:15:

ben ik het helemaal mee eens. En je doet veel langer met je goed. En het ruikt lekkerder. Geen lawaai. Geen brandgevaar. Geen vervelende condensators uitspoelen. Geen filter schoonmaken. Heerlijk!

Nou ik ben het er niet mee eens,overal nat wasgoed,extra vocht in huis etc etc.

Ik heb een Zanussi. Moet wel zelf de waterbak leeghalen want we hebben hem niet op de afvoer maar dat is goed te doen. Volle machine duurt bij mij 55 minuten en dan is alles kurkdroog.
Zanussi heb ik ook. En extra spullen en een wasrek werkt niet echt op de 40m2 waar ik het mee moet doen.
Huts!
Natuurlijk wel. Op de plek van de wasdroger kan je een rek zetten in twee verdiepingen. 2x 60x60. Daar kan je alles kwijt als je een beetje compact ophangt.

Luchtvochtigheid kan een bezwaar zijn maar bij mij thuis (centr. verwarming) is dat juist een voordeel.
Ik heb er vroeger wel een gehad maar hij werd minder en minder gebruikt. Puur persoonlijk iets hoor.
ik heb een gasgestookte wasdroger, ideaal. Zuinig, snel droog. Je moet alleen wel een geschikte ruimte hebben en hem aan laten sluiten op een gasleiding, maar dat is maar éénmalig.
Hier het zelfde.. en een wasrek is echt niet mogelijk met enkel glas hier in huis.

wasdroger voor de handdoeken & beddengoed.

Ik vind 600 euro uitgeven voor een droger enorm veel geld , alleen voort de handdoeken en beddengoed. Hier op zoek naar een wasdroger onder de 350 euro.. Die zijn schaarser voor 500 euro heb je een mooie goede wasdroger..
Textiel genoeg hier.. Maar ben die lappen zat. Voor shirts enzo is de droogtoren prima, maar onze lakens passen daar niet op. Zeker niet mrt ander wasgoed van dezelfde draaibeurt erbij.

De droger komt op de wasmachine en de ruimtevan het droogrek wil ik wel missen X-P

Heb wat merken voorbij zien komen. ga mij eens verdiepen in de warmtepomp, is nieuw voor mij
Qua geur is Het ook niet lekker als het te lang duurt om te drogen.

Het lekkerste vind ik het als het in de zomer buiten heeft gehangen.
zeker waar gelderka, maar niet altijd mogelijk. Hier zeer allergische kinderen, vocht in huis is funest, buiten drogen ook omdat je alle pollen die we zo bloedig uit ons huis willen houden met de was mee naar binnen neemt. Vandaar een energiezuinige optie: de gasgestookte wasdroger. Verbruikt zeer weinig gas en nog minder stroom. De stroom wekken we overigens ook nog zelf op.....
Wij zijn ook nog steeds aan het twijfelen of we een droger willen of niet.

Nu wonen we in een huis met twee slaapkamers, dus daar kan de was mooi hangen in de droogtoren. Alleen is ons beddengoed daar veel te groot voor en hangt dit in de winter soms 3 dagen over de deuren heen. Het is niet echt ideaal, maar vind het zelf nog te doen. Vriend stoort zich er erger aan dan ik.

Maar als ik wel een droger koop, wil ik gelijk een goede energiezuinige droger en vriend wil dan hetzelfde merk als onze wasmachine. Deze komt al gauw uit op 850 euro en dat vind ik toch iets teveel van het goede voor wat bedden goed. Plus het feit dat je meer aan energiekosten gaat betalen.

Misschien gaan we dit najaar toch wel echt een warmtepompdroger aanschaffen, dat is wel diegene die we nog steeds willen.
In de winter kan het ook over de verwarming. Als je die aan hebt

Steeds even draaien eventueel anders vouwen en weer erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven