wasmachine kapot

10-10-2012 12:51 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, na vijf jaar en drie keer laten maken wasmachine is ie nu echt kapot en is ie het ook niet meer waar om weer te laten maken.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere.

Via marktplaats wel gekeken maar daar staat niet veel soeps tussen in de buurt .

Nu had ik een handelaartje gevonden die wasmachines opknapt en ze dan weer door verkoopt.

Ik heb nu een Bosch gevonden en deze mocht weg voor 150 euro.

Ik vraag me nu af , zou dit betrouwbaar zijn ( er zit 6 maand garantie op) of zouden dit soort opgeknapte machines ermee kappen na een jaar bv?

Heb ook gekeken naar een nieuwe (Samsung) en die is 375 euro maar als ik kan uitsparen dan altijd natuurlijk
Het blijft altijd een gok natuurlijk, een 2e handsje kopen. Ik weet dat Bosch een Spaanse lijn verkoopt, die zijn kwalitatief waardeloos. Die zijn te herkennen aan een plastic pin in de deur waarmee hij sluit. Een metalen pen is een Duitse lichting die wel goed zijn. Dit geldt voor de 5 kg trommels.
Ik vraag me af wat je kunt 'opknappen' aan een wasmachine. Zijn er dan onderdelen vervangen ofzo? Of is deze alleen maar nagekeken.

Mij lijkt een 2dehands wasmachine van mensen die liever een nieuwe willen. Er is dus een reden waarom de oude wasmachine weggaat. Je doet je wasmachine niet weg omdat ie in de weg staat (je kleren moeten toch schoon?)
Op termijn is een nieuwe denk ik wel goedkoper. Stel dat die oude a 150 euro er na 7 mnd mee ophoudt, moet je alsnog weer een nieuwe kopen! Met een gratis wasmachine of 1 van 50 euro zou ik dat niet zo erg vinden, maar voor 150 euro verwacht je wel wat meer.
Wasmachines gaan ook weg omdat mensen gaan samenwonen, of ouders overlijden en die een nieuwere hadden, of omdat ze een zuiniger machine wilden, of gezinsuitbreiding dus liever een grotere trommel..

Ik heb ook een tweedehands wasmachine en die werkt prima, en is ook nagekeken door een (goede) witgoedvent. Bewust gedaan, mijn vriend en ik studeren nog en ik heb liever een tweedehands Miele dan een nieuwe Pelgrim. Bevalt goed!
@Twitters: ja, daar ben ik laatst ook achter gekomen toen de onze (Spaanse dus blijkbaar) stuk ging. Ik vind het echt belachelijk dat Bosch (toch een goed merk, zou je denken) er 2 soorten op nahoudt en dan moet je maar kunnen ruiken of je een goeie of flut hebt aangeschaft. Schijnbaar kun je dat zien idd aan de pin en of het logo zwart of rood is. Echt superbelachelijk!

NB: Heb nu dus ook géén Bosch meer!!!

Verder zou ik de gok op de 2e handsje niet nemen: goedkoop is duurkoop.
Oh ik ga eens kijken of dat eentje met een pin is en welk kleur logo!

Ik vind het ook erg lastig , idd een wasmachine doe je niet zomaar weg..

Deze man is een witgoed handelaar die ze kapot opkoopt van mensen en ze dan maakt en dan weer doorverkoopt denk ik..
Het is een zwart logo wat erop staat en hij heef een plastic deuropening in het wit
Ik zou gaan voor een nieuwe, met een opgeknapte tweedehands weet je het maar nooit.

Als na 7 maanden zich een probleem voordoet en het kost erg veel geld om te laten repareren dan heb je alsnog een dure oude machine.

Een nieuwe kan je pech mee hebben dat is zo, maar je hebt langer garantie en een nog niet aan slijtage onderhevige machine.
Bij mijn Bosch was de complete trommel afgebroken: niet maakbaar en blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij Bosch. Haha, quote van de wasmasjien-reparatie-man: "Ja, dat kom ik bij Boschjes tegen"
En als je naar het FD-nr. kijkt, dan weet je wat de fabricagedatum is van de machine. Het FD-nr. staat meestal in de deur. Je moet kijken naar de eerste 4 cijfers kijken. Tel 20 op bij de eerste 2 cijfers, dan heb je het productiejaar. Cijfer 3 en 4 geven de maand aan. Dus: 7808 betekent: 1998 augustus.

Zie ook: http://www.bosch-home.nl/ ... s-en-waar-vind-ik-ze.html
quote:Iebee schreef op woensdag 10 oktober 2012 13:16 En als je naar het FD-nr. kijkt, dan weet je wat de fabricagedatum is van de machine. Het FD-nr. staat meestal in de deur. Je moet kijken naar de eerste 4 cijfers kijken. Tel 20 op bij de eerste 2 cijfers, dan heb je het productiejaar. Cijfer 3 en 4 geven de maand aan. Dus: 7808 betekent: 1998 augustus.

Zie ook: <a href="http://www.bosch-home.nl/service-video- ... ik-ze.html" class="link">http://www.bosch-home.nl/ ... s-en-waar-vind-ik-ze.html</a>Dat kan ik zo op de foto niet zien..
Zou een nieuwe nemen. Garantie langer, waarschijnlijk eneegie zuiniger en nog niet gebruikt voor de vieze onderbroeken van een ander.

375 euro nieuw of 150 tweedehands vind ik de tweedehands nog aardig aan de prijs trouwens...
Hè Sjips zeg.. Natuurlijk ging dit wel door mijn gedachten heen maar ja misschien waren er bv een hoop goede verhalen wb een 2 e hands ...

Dan die nieuwe, is Samsung een goed wasmachine merk?

We hebben nu een whirlpool maar die heeft het dus begeven.
Ik weet niet hoe het met wasmachines is, maar met bijvoorbeeld fietsen heb ik liever een goed merk tweedehands, dan een baggermerk nieuw. En je betaalt dan ongeveer evenveel.
Ja dat klopt kastajez, daarom wil ik ook geen indesit, whirlpool, en dat soort pruttel ... Samsung red mijn budget maar hoger niet helaas...

Ik heb bijna 400 in mijn buffer nu..er zat meer in maar door extra rekeningen dat dus aan moeten pakken :(
HUH ? Waarom vind je het niet meer het geld waard om je eigen wasmachine (waarvan je de hele voorgeschiedenis kent) op te laten knappen, maar ben je wel bereid om 150 euro neer te tellen voor de opgeknapte wasmachine van iemand anders?
Als je op google intikt ervaringen wasmachine samsung krijg je vast wel wat hits.

Laat je anders ook even informeren bij een witgoedzaak (vragen staat vrij!).

Heb hier thuis veel van samsung (behalve dan de wasmachine) en ik moet zeggen dat ik het degelijk spul vind.
Geloof trouwens dat de nr 1 onder de wasmachines de miele is, maar die zijn gelijk een stukje duurder....
Wij hebben een tweede hands wasmachine en droger via zo'n handelaar.

We kregen 3 maand garantie en de man kwam ze ook nog bezorgen en zelf samen met vriend omhoog brengen in onze flat. Super netjes. Ze doen het nu bijna 2 jaar later nog prima. Zijn beide van Miele waren 125 euro per stuk. Nog nooit problemen mee gehad.

Mijn ouders hebben hun wasmachine al jaren en komt ook daar weg. Ik denk wel dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben, maar met nieuwe kan ook zomaar iets zijn.

6 maand garantie vind ik erg netjes.
quote:laylalala schreef op woensdag 10 oktober 2012 13:30 HUH ? Waarom vind je het niet meer het geld waard om je eigen wasmachine (waarvan je de hele voorgeschiedenis kent) op te laten knappen, maar ben je wel bereid om 150 euro neer te tellen voor de opgeknapte wasmachine van iemand anders?Ja daar heb je ook weer gelijk in..
Tenzij je qua merk erop vooruit kan gaan, zou ik niet voor een tweedehandse gaan.

Ik heb ook altijd begrepen dat Miele de beste wasmachines maakt. Dus als je van je eigen 5-jaar oude B-merk naar een 5 jaar oude Miele kan gaan, kan het de moeite waard zijn. Maar van je eigen 5 jaar oude B-merk naar de 5 jaar oude B-merk van een ander, dan zou ik daar dus geen 150 euro voor neertellen.

Maar eerlijk.. ik denk dat ik nog even zou doorsparen voor de nieuwe, en dat kan dan best een Samsung of Bosch zijn (of ook een Miele, maar dan moet je echt nog langer doorsparen).
Mijn eerste wasmachine was een indesit en die heeft het 12 jaar gedaan. De opvolger was een ? (geen idee meer) en die had na 4 jaar een mankement dat rond de 300 euro ging kosten. Toen heb ik voor 350 een nieuwe gekocht.

Die doet het inmiddels 6 jaar en bepaalde programma´s beginnen wat na te laten. Dus ik spaar vast voor een nieuwe. Privileg staat erop. Flutmerk? Ja vast. Maar als ik 300 euro moet gaan betalen voor een reparatie, waarbij ik geen garantie krijg dat de rest van de machine het nog minstens 2 jaar uithoudt, dan kan ik beter een nieuw flutmerk kopen met 2 jaar garantie, ben ik evenveel geld kwijt en hij gebruikte toch per wasbeurt 10 liter water minder.
heb verschillende 2de hands wasmachine,s gehad,bij de laatste had ik echt pech.binnen 1 jaar op.

vorig jaar dus een nieuwe gekocht.samsung nog geen 400 euro en die valt totnutoe nog erg goed.
quote:laylalala schreef op woensdag 10 oktober 2012 13:41 Tenzij je qua merk erop vooruit kan gaan, zou ik niet voor een tweedehandse gaan.

Ik heb ook altijd begrepen dat Miele de beste wasmachines maakt. Dus als je van je eigen 5-jaar oude B-merk naar een 5 jaar oude Miele kan gaan, kan het de moeite waard zijn. Maar van je eigen 5 jaar oude B-merk naar de 5 jaar oude B-merk van een ander, dan zou ik daar dus geen 150 euro voor neertellen.

Maar eerlijk.. ik denk dat ik nog even zou doorsparen voor de nieuwe, en dat kan dan best een Samsung of Bosch zijn (of ook een Miele, maar dan moet je echt nog langer doorsparen). Doorsparen is geen optie .. Heb twee kleine kinderen dus ik moet wassen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven