Wasmachine / smeervlekken in witte kleding
vrijdag 11 oktober 2019 om 13:24
Wie heeft er de gouden tip? Helaas bleek na een vakantie dat onze wasmachine het had begeven, toen onze witte was met shirts en blouses vol smeer/donkere vlekken zat. Uiteindelijk bleek de as van de wasmachine gebroken en was repareren bijna even duur als het aanschaffen van een nieuwe wasmachine, dus inmiddels hebben wij een nieuwe wasmachine staan. Maar, ik krijg de vlekken niet meer uit mijn witte was. En daar baal ik ontzettend van, want er zaten hele mooie witte blouses bij. Zelf hebben we al geprobeerd: de was in de zon gelegd, laten weken in biotex, insmeren met vlekkenverwijderaar en wassen, wassen op het vlekkenverwijder programma. Vooralsnog krijg ik de vlekken er niet uit. Heeft iemand de gouden tip of is het niet meer op te lossen?
vrijdag 11 oktober 2019 om 13:32
Dan heb je dus niet zo heel veel keuze meer...
Mochten het echte witte blouses zijn kun je ze nog insmeren met bleekmiddel. De wasmachine moet klaar staan op het juiste programma. Insmeren en redelijk snel in de wasmachine. Het is slecht voor de kwaliteit van de stof, vandaar dat het niet te lang erop moet zitten. Anders heb je snel gaten.
Maar heel veel keuze heb je nu niet meer denk ik.
Mochten het echte witte blouses zijn kun je ze nog insmeren met bleekmiddel. De wasmachine moet klaar staan op het juiste programma. Insmeren en redelijk snel in de wasmachine. Het is slecht voor de kwaliteit van de stof, vandaar dat het niet te lang erop moet zitten. Anders heb je snel gaten.
Maar heel veel keuze heb je nu niet meer denk ik.
vrijdag 11 oktober 2019 om 13:37
vrijdag 11 oktober 2019 om 13:40
ChristianeF schreef: ↑11-10-2019 13:37Neen zeer zeker niet!
Ik raad je aan bij de Wibra Dasty vlekkenverwijderaar te kopen. Ook ik had smeervlekken op een jasje zitten en onbestemde zwarte vlekken op een ander cremekleurig jasje.
Dasty op de vlek spuiten, flink veel, een paar dagen laten marineren, wassen en vlekloos schoon.
Echt waar? Dat hou ik eens in gedachten.
vrijdag 11 oktober 2019 om 13:46
vrijdag 11 oktober 2019 om 13:47
DaisyLiz schreef: ↑11-10-2019 13:46Bedankt voor de reacties al zo snel. Zo te lezen is de kans dus klein dat dit nog goed komt. Ik ben benieuwd naar Dasty, dat zou ik nog kunnen proberen. Heb zelf wel al shout vlekkenverwijderaar en vanish vlekkenverwijderaar gebruikt, zonder ook maar enig resultaat...
Je kunt het proberen. Anders rest toch ook alleen maar de vuilnisbak...
vrijdag 11 oktober 2019 om 13:52
Bij mij werkte Dasty perfect, had al vanalles geprobeerd: groene zeep, internetsmeersels (oma's tips), afwasmiddel etc. Maar met Dasty echt perfect. De stof was geeneens katoen maar 40 graden spul. Ik dacht ook baat het niet dan schaadt het niet en gooi ik beide kledingstukken maar weg.
Ook op het Ikea vloerkleed gebruikt, prima, geen aantasting van de stof of bleekvlekken.
Ook op het Ikea vloerkleed gebruikt, prima, geen aantasting van de stof of bleekvlekken.