Wasmachine stopt> halverwege stroom eraf

24-06-2010 19:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de handige mensen onder ons;

Net nu ik een weekendje alleen thuis ben en veel wassen weg te werken heb gebeurd het volgende ;

De wasmachine begint met het programma, maar na een half uurtje knalt de stroom eraf. Eerste keer dacht ik dat ik wellicht wat veel apparaten aanhad, dus alles uit behalve de wasmachine, afgepompt en programma opnieuw gedraaid. Maar goed, toen gebeurde het weer. Ineens stoppen en stroom eraf. Als ik de stroom er weer opzet, is er geen beweging meer in te krijgen..dus leeggepompt net en nu laat ik het maar even...

Het lijkt mij geen probleem van teveel dingen op 1 groep, want die wasmachine draait al jaren met succes terwijl ' alles' aanstaat...

Is er iemand die misschien nog een huis-tuin- en keuken oplossing weet die ik zou kunnen proberen alvorens ik een monteur bel?

Alvast bedankt!
Wat doet de machine op het moment dat de stroom er af knalt? En is dat dan een stop die er uit vliegt of de aardlek?

Maar over het algemeen is dit soort dingen niet iets wat je zelf op kunt (of moet willen kunnen) lossen. Water + elektriek... Er is een heel goede reden dat de stroom er af knalt denk ik
Iets anders
Lijkt mij dat er in je machine iets niet goed zit dus zal idd maar een monteur erbij halen !
hey Babsjuh, hij is nog in de 'was' fase dan zeg maar, ongeveer een half uurtje op weg.

De aardlekschakelaar vliegt op uit idd..
Bij mij lekte de afvoerpijp van het afpompwater op het stopcontact. Tevens kán het een teken zijn van een vol filter.

Succes!
quote:BrownEyedGirl26 schreef op 24 juni 2010 @ 19:32:

hey Babsjuh, hij is nog in de 'was' fase dan zeg maar, ongeveer een half uurtje op weg.

De aardlekschakelaar vliegt op uit idd..

Hmmm... dus de pomp zal het niet zijn dan. Lijkt mij dat er ergens een lek zit waardoor er kortsluiting komt. Zal geen heel groot lek zijn omdat de machine 'n half uur bezig is voor hij de geest geeft.

Maar een uitknallende aardlek... Niet zelf doen lijkt mij. Dat ding zit er met een reden, niet om de aardlekschakelaarfabrieken te sponsoren. Ik zou 't door een monteur laten bekijken.
Iets anders
Hmz... als ie het al jaren goed doet op die groep en nu duidelijk is dat het aan de wasmachine ligt en niet aan een ander apparaat zou ik idd een monteur bellen. Volgens mij wil je daar niet mee gaan hobbie-en.
Dank jullie..het klinkt idd als iets waar ik niet zelf aan wil, kan en durf te zitten! Morgen ff bellen..
En ondertussen met een grote wasmand vol naar moeders?
Hahah, ik logeerde daar juist voor een onbezorgd weekendje terwijl zij weg waren ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven