Wasvraag sokken

23-09-2020 16:13 33 berichten
Ik was mijn sokken, ondergoed, handdoeken, keukendoeken en theedoeken bij elkaar. Ik heb een 8 kilo trommel en dus niet zo handig om alles apart te gaan wassen. Echter irriteer ik me een hoedje aan het feit dat ik altijd sokken verlies, hetzij op magische wijze of doordat ze vallen omdat ze tussen een handdoek zitten.

Nu zat ik te denken, ik heb een redelijk grote waszak, kan ik daar mijn sokken ook indoen en meewassen met de rest van de was? Zou het dan wel goed schoon worden? Ivm eczeem is het belangrijk dat het wel goed schoon wordt namelijk.

Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat wordt gewoon goed schoon.
Ja en ja. Gewoon met de handdoeken mee op 60°.
Alle reacties Link kopieren
Op magische wijze verdwijnen er geen sokken. Geen tips dus. Ben nooit sokken kwijt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-09-2020 16:19
Op magische wijze verdwijnen er geen sokken. Geen tips dus. Ben nooit sokken kwijt.
Nooit van het sokkenmonster gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Poke-girl schreef:
23-09-2020 16:20
Nooit van het sokkenmonster gehoord?
Ja. Die woont naast het monster dat onder je bed zit, en is een buurman van het monster dat in je kledingkast verblijft. Na mijn 6e wist ik dat ze fantasie waren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-09-2020 16:19
Op magische wijze verdwijnen er geen sokken. Geen tips dus. Ben nooit sokken kwijt.
ik ook niet, soms gebeurd het wel dat ik niet de hele wasmand was ivm te veel was en dan kan het zijn dat er 1 wel mee is en de andere niet maar dat lost zich na de volgende wasbeurt weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de boorden van de sokken aan elkaar zo blijven ze samen.
Maar een waszak of kussensloop dichtknopen kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-09-2020 16:19
Op magische wijze verdwijnen er geen sokken. Geen tips dus. Ben nooit sokken kwijt.
Kleine kindersokjes komen bij ons af en toe in de pomp van de wasmachine terecht. Dus misschien dat er zelfs af en toe eentje doorheen glipt.
Sinds ik sokjes in de pomp vond houd ik die mogelijkheid open.
Een zebra is geen paard met strepen
Hier thuis ook last van het mysterie van de missende sokken.
Naast dat we soms wat tussen een dekbedovertrek o.i.d. terugvinden, vermoed ik dat er ook heel wat sokken überhaupt de wasmachine niet bereiken, maar dat het ergens onder een puberbed is blijven steken. Althans, mijn eigen sokken zijn zelden ineens alleenstaand, terwijl die van hen....

Voor dat laatste probleem helpt geen enkele waszak, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier een tijd met 8 kinderen in huis geleefd. Elk kind had een waszakje voor de sokken. Scheelt heeeel veel uitzoeken.
Nu was ik mijn sokken eigen sokken door de boordjes bovenaan even om te slaan. Dan blijven ze bij elkaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
SuzyQ, deed je die waszakjes dan ook in de droger?
Aan mijn wasmand hangt standaard een waszak waar de sokken gelijk in gaan.
Ben nooit een sok kwijtgeraakt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ook veel sokken singularis.

Ik verzamel ze op.1 plek. En af en toe ga ik er voor zitten, en kan ik weer veel stelletjes maken. Swipen voor sokken dus.

Soms blijft er een sok in een broekspijp zitten of valt deze naast wasmand of onder het bed. De meeste komen uiteindelijke weer tevoorschijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
pejeka schreef:
23-09-2020 16:19
Op magische wijze verdwijnen er geen sokken. Geen tips dus. Ben nooit sokken kwijt.
Jawel.

https://www.ze.nl/video/247049-video-di ... kken-opeet
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-09-2020 17:04
Herkenbaar, ook veel sokken singularis.

Ik verzamel ze op.1 plek. En af en toe ga ik er voor zitten, en kan ik weer veel stelletjes maken. Swipen voor sokken dus.

Soms blijft er een sok in een broekspijp zitten of valt deze naast wasmand of onder het bed. De meeste komen uiteindelijke weer tevoorschijn.
sokken memory !
verder lees ik mee ; hier ook altijd sokken kwijt..
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Poke-girl schreef:
23-09-2020 16:20
Nooit van het sokkenmonster gehoord?
Ja die woont bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Slecht nieuws, je sokken verdwijnen echt in de wasmachine. In de machine zit achter de rubberen rand bij de deur een hele smalle kier tussen de trommel en de kuip. Omdat je sokken zo klein zijn, kunnen ze soms tijdens het wassen door deze kier heen worden gedrukt. Daar zal je sok blijven hangen, verpulverd worden en oplossen. De opgeloste deeltjes worden afgevoerd met het water. Je kunt dus blijven zoeken, maar jouw sokken verdwijnen in de wasmachine en je vindt ze dus niet meer terug. In de meeste gevallen is dit niet schadelijk voor de machine, maar het kan gebeuren dat er een sok verder glipt en klem komt te zitten tussen de onderdelen die jouw wasmachine aandrijven: de trommel komt klem te zitten en kan niet meer draaien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ze.nl/video/247049-video-di ... kken-opeet
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier hebben we ook een sokken monster. Man vind het alleen onzin en geloofd mij nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook verdwijnende sokken en met de sokken die er zodra het kouder wordt bijkomen van de baby ga ik het gewoon in een waszak doen, ook door de droger. Zou moet weten waarom dat niet zou kunnen
Alle reacties Link kopieren
Het helpt om te zorgen voor één soort sokken. Zoon heeft nu maximaal 1 weessok.

Vroeger had ik er met gemak 13...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik dan een speciale wasmachine heb ofzo. Ben in 25 jaar nog nooit een sok kwijtgeraakt. Alle paren die ik in de machine doe, komen er ook weer als paren uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik raak alleen sokken kwijt als ik ze in de wasmand bovenop de machine gooi (uit de droger) en dat ze er dan per ongeluk achter vallen.
Ik raak ze niet in de wasmachine kwijt. Andere kleine dingetjes (elastiekjes ofzo) ook niet, die liggen altijd voor in het rubber.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven