Wat doe ji, behalve vaat, in de vaatwasser?

23-08-2010 12:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bracht het net in een ander topic al even ter sprake, ik doe wel eens slippers (flipflops) in de vaatwasser.

Eens in de zoveel tijd gooi ik er allerlei huisraad in. De reguliere vaat laat ik er dan wel eventjes uit.

Een paar van de dingen die ik er nog meer in stop: roosters van de afzuigkap, de branders van mijn kooktoestel, kaarsenhouders, vazen, beeldjes en nog een paar dingen.

Ideaal vind ik, het ding is voor mij aan het werk (ben gek op dat ding) en alles word brandschoon zonder geschrob.

Rijst bij mij de vraag.... Wat kan er nog meer in de vaatwasser? Wat doen jullie erin?
anoniem_58562 wijzigde dit bericht op 23-08-2010 12:20
Reden: reizende vraag is gerezen
% gewijzigd
Oorbellen!!! heb ooit een mini waszakje gekregen (nog kleiner dan een washandje), daar doe ik ze in en dan worden ze brandschoon) Verder alle eerder genoemde dingen. Ik zal mijn vaatwasser ook erg missen in ons nieuwe huis, zodra we de keuken gaan verbouwen komt er zeker weer één in.

Voordat we gaan verhuizen haal ik eerst de inhoud van de keukenkastjes nog een keer door de vaatwasser.
Een tandenborstel in de vaatwasser.... even serieus, waarom? Na het tandenpoetsen spoel je hem toch af? Wat is het nut?
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 12:49:

[...]

Geef nou eens een goede reden waarom niet?

Kunnen er dan geen etensresten tussen de borsteltjes gaan zitten? Gewoon een vies idee.

Ik spoel m'n (elektrische) tandenborstel gewoon goed uit onder de koude kraan, klaar! Eén keer in de zoveel tijd een nieuwe borstel.
quote:Francisca_ schreef op 23 augustus 2010 @ 12:53:

Een tandenborstel in de vaatwasser.... even serieus, waarom? Na het tandenpoetsen spoel je hem toch af? Wat is het nut?Ik snap 't ook niet hoor....
Tandenborstel in de vaatwasser vind ik eigenlijk een beetje in de categorie wasbare tampons.

En een filmpje hoe je je tampon weer in elkaar moet draaien na het wassen

http://www.youtube.com/watch?v=BPgUdOEFMIY

maar dit is vast heel offtopic want gaat niet in de vaatwasser.. *hoop ik*
Het Viva forum is papaja.
Volgens mij is het tegen de tijd dat je tandenborstel in de vaatwasser moet ook wel tijd om eens een nieuwe te kopen...

Wat boterkwastjes betreft, ik heb nu zo'n siliconen, die worden nog veel beter schoon in de vaatwasser.

De pannendragers van mijn fornuis gaan er wel in, maar de brandertjes niet... Ooit één keer gedaan, en echt gigantisch veel aanslag... Zonde!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Wasbare tampons
quote:NymphadoraTonks schreef op 23 augustus 2010 @ 12:55:

Tandenborstel in de vaatwasser vind ik eigenlijk een beetje in de categorie wasbare tampons.

[afbeelding]

En een filmpje hoe je je tampon weer in elkaar moet draaien na het wassen

http://www.youtube.com/watch?v=BPgUdOEFMIY

maar dit is vast heel offtopic want gaat niet in de vaatwasser.. *hoop ik*Gadverdamme!!!! :puke:
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Een tandenborstel wordt in de vaatwasser echt heel veel schoner dan van dat beetje lauw uitspoelen. Sowieso moet je ze elke drie maanden vervangen, maar drie maanden lang je eigen plaqueresten laten aangroeien en aangroeien lijkt mij veel smeriger.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 23 augustus 2010 @ 12:38:

[...]

Ik doe alleen plastick lamellen en dan gewoon oprollen en ering doen. Beetje door de rand weven zodat ze blijven zitten. Je moet ze er wel uithalen als de machine net klaar is en dan "heet" ophangen, anders blijf je met gebogen lamellen zitten. (Zijn ze nog gebogen dan kan je ze nog een keer in de vaatwasser te gooien en ze nu wel meteen eruit te halen weer recht krijgen.)

Zijn wel lamellen van de goeikoopste soort, die je zelf op maat moet knippen. Met "echte" van de gordijnenwinkel zou ik het niet durven ik vind het briljant . De mijne zijn van een echte gordijnenwinkel en redelijk stug, maar ik stond ze dus 1 voor 1 met de hand schoon te maken en soms brak ik een ring waar ze aanhingen en dan kon de hele hoelahut eraf om naar de gordijnenwinkel gebracht te worden.
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 13:01:

Een tandenborstel wordt in de vaatwasser echt heel veel schoner dan van dat beetje lauw uitspoelen. Sowieso moet je ze elke drie maanden vervangen, maar drie maanden lang je eigen plaqueresten laten aangroeien en aangroeien lijkt mij veel smeriger.Tja, als je het zo bekijkt zit er weinig verschil tussen een afwasborstel in de vaatwasser en een tandenborstel. Maar toch zou ik ook bang zijn voor een 'afwassmaakje' aan mijn tandenborstel... Ik kan me ook niet voorstellen dat je je tandenborstel vóórdat je een vaatwasser had ook in de gootsteen met een beetje dreft zou gaan afwassen...
De pegels van mijn kitscherige kroonluchters............in het bestekbakje natuurlijk.

Verder ook alle keukengerei-geralateerde zooi, fornuis dingen etc
Uitneembare orthodontische beugels worden ook brandschoon!

Voor de rest gooi ik ook veel spullen in de vaatwasser, ideaal!

Als ik b.v. de koelkast schoonmaak, gaan ook al die rekjes bakjes en plastic verdelers in de vaatwasser.

Vieze lampomhulsels (afhankelijk van het materiaal). (Zo'n witte foeilelijke bol, gaat prima op een lager programma).
Trouwens, bedenk ik me nu, maar als je een afwasborstel na een maand eens ruikt stinkt ie de toko uit, maar als je na een maand gebruik aan je tandenborstel ruikt is dat niet zo.... tenminste, bij mij niet! Dus blijkbaar zijn ze een stuk beter af te spoelen...
Getver ik lees vieze tampon omhulsels brrrrrrrrrrr
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 13:01:

....maar drie maanden lang je eigen plaqueresten laten aangroeien en aangroeien lijkt mij veel smeriger.

Overdrijven is ook een vak hoor! Geen tandarts zal zeggen dat als je een vaatwasser hebt, je tandenborstel daarin moet cleanen tegen de restjes tandplak....

Tandplak e.d. lost op in het schuim van de tandpasta, en dat spuug je uit...geen tandplak dat blijft "kleven" in je borstel hoor!
Als plaque zou oplossen in het schuim, zou je niet hoeven poetsen en stoken, dan volstaat spoelen. Plaque kun je juist alleen wegkrijgen door mechanische verwijdering.
De badeendjes en het badstoeltje van mijn dochter zijn laatst in de vaatwasser gegaan.
Ik heb ooit eens gehoord dat plastic niet in de vaatwasser mag, vanwege de hoge temperatuur. Zelfs dat het schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Fabeltje?
quote:Francisca_ schreef op 23 augustus 2010 @ 12:53:

Een tandenborstel in de vaatwasser.... even serieus, waarom? Na het tandenpoetsen spoel je hem toch af? Wat is het nut?of heel gek, je koopt een nieuwe als hij niet meer heel hiegiesch is
quote:Bagheera schreef op 23 augustus 2010 @ 13:04:

[...]

ik vind het briljant . De mijne zijn van een echte gordijnenwinkel en redelijk stug, maar ik stond ze dus 1 voor 1 met de hand schoon te maken en soms brak ik een ring waar ze aanhingen en dan kon de hele hoelahut eraf om naar de gordijnenwinkel gebracht te worden.

Ik prop er zo'n beetje 12 tot 15 tegelijk in, soms moet ik ze, als ze dan weer hangen, nog ff met een doekje navegen. Maar meestal zijn ze schoon.

Vroeger gooide ik ze altijd in de badkuip met soda en wat allesreiniger en dan na een uur weken stond ik nog te schrobben om de aanslag van de rokers eraf te krijgen. Tot ik er eens een stuk of 2 in de vaatwasser had gepropt, (reserve lamellen had ik nog liggen) en ze stralend geel (originele kleur) er weer uit kwamen. En het allerbeste: ze ruiken ook nog eens superfris.
Nope
Wij gooien hier ook eigenlijk alles in de vaatwasser: roosters afzuigkap, vazen, wijnglazen, bierglazen (dan schuimt het bier maar wat minder hard )

Schoonvader had ook een keer een stunt: hij had de wc borstel in de vaatwasser gedaan (oh ja, gewoon tussen de andere vaat) :puke:
quote:Fee_tje schreef op 23 augustus 2010 @ 15:03:

Wij gooien hier ook eigenlijk alles in de vaatwasser: roosters afzuigkap, vazen, wijnglazen, bierglazen (dan schuimt het bier maar wat minder hard )

Schoonvader had ook een keer een stunt: hij had de wc borstel in de vaatwasser gedaan (oh ja, gewoon tussen de andere vaat) :puke:

En hup naast de tandenborstel in die vaatwasser.
Het Viva forum is papaja.
Ringen, armbanden hup alles in de vaatwasser en brandschoon.
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 12:49:

[...]

Geef nou eens een goede reden waarom niet?Nou tegen de tijd dat het nodig is je tandenborstel in de vaatwasser te doen, hoor je volgens mij gewoon een nieuwe te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven