Wat is belangrijk in een keuken

15-06-2019 07:36 123 berichten
We hebben een nieuw huis gekocht en ik mag een nieuwe keuken gaan uitzoeken. Nu ben ik met onze huidige niet zo blij. Weinig werkruimte en weinig bergruimte. Dat zijn dus al twee eisen.
Maar wat is voor jullie belangrijk in een keuken? Misschien kom ik nog zaken tegen waar ik niet aan denk.
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
15-06-2019 15:20
géén modeitems als in cookers [...] allemaal van die dingen die interessant zijn, veel te veel plek innemen maar na een mand amper gebruikt worden of kapot gaan.

Wat een onzin, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Onze Quooker is het meestgebruikte apparaat hier in huis, ik zou niet meer zonder willen!
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
15-06-2019 16:40
Enige discussie is nog het materiaal van het blad.

Als je het geld er voor hebt zou ik een keramisch blad nemen. Krasvast, kan tegen hete pannen, hete ovenschalen, agressieve stoffen, zuren... Het krast niet, verkleurt niet, het is echt onverwoestbaar.
Alle reacties Link kopieren
Een kleuter kan toch helemaal niet zonder opstapje bij de kraan?

En waarom zou een kleuter in een onbekend huis zo vrij moeten zijn om zelf een glas water te pakken.

Dat pak je dan als gastheer of gastvrouw toch gewoon en anders jij als moeder.

En verder is een quooker wel zo simpel dat een kleuter dat ook zou moeten snappen.
set
Trotter schreef:
15-06-2019 16:59
Wat een onzin, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Onze Quooker is het meestgebruikte apparaat hier in huis, ik zou niet meer zonder willen!
Dat vindt jij ja, misschien vindt jij blauw mooi en een ander bruin, ieder zijn ding, aanvallen is niet nodig. Iedereen verdedigd zijn eigen keuzes altijd, ook de domme, de meeste mensen geven domme keuzes ook niet toe...
Mijn buurvrouw wel, domste keuze ooit volgens haarzelf "de Quooker en de stoomoven, voor dat geld had ik een inloopkast gehad die ik wel gebruik" :-D
Alle reacties Link kopieren
Als je een eengreeps-mengkraan neemt (ontzettend handig), let er dan op dat die heet wordt als je de hendel van je afduwt.
Als een klein kind nét bij de kraan kan, trekt die de hendel naar zich toe en krijgt ie koud water.
Ik zie ze ook waarbij naar je toetrekkken heet water geeft en die vind ik dus gevaarlijk met kinderen.
When in doubt, the auditor is always right!
sugarmiss schreef:
15-06-2019 17:06
Een kleuter kan toch helemaal niet zonder opstapje bij de kraan?

En waarom zou een kleuter in een onbekend huis zo vrij moeten zijn om zelf een glas water te pakken.

Dat pak je dan als gastheer of gastvrouw toch gewoon en anders jij als moeder.

En verder is een quooker wel zo simpel dat een kleuter dat ook zou moeten snappen.
Die man stond ernaast, kind van de gastheer pakte een glas koud water inderdaad met opstapje. En kind mocht dat ook van de gastheer die erbij zou helpen.
Kind had nog nooit zo'n ding gebruikt plus er stond een volwassene naast die het zou uitleggen.
Die man vond het trouwens zo erg.
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
15-06-2019 17:09
set
Dat vindt jij ja

Dat vind ik niet alleen, dat is gewoon een feit. Wat je beweert dat zo'n apparaat na een maand kapot is of nooit meer gebruikt wordt klopt dus niet. En niet alleen omdat mijn ervaring anders is, maar omdat meerdere mensen in dit topic het met me eens zijn. Jouw (ongefundeerde) mening strookt dus niet met de ervaringen van anderen.

misschien vindt jij blauw mooi en een ander bruin [...] Iedereen verdedigd zijn eigen keuzes altijd, ook de domme, de meeste mensen geven domme keuzes ook niet toe...
Ik heb heus wel dingen die ik in een volgende keuken anders zou doen, ik zou niet weten waarom ik dat niet zou toegeven. Maar die Quooker is de beste keukenkeuze ooit.
En over dom gesproken: let eens op je vervoegingen.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
15-06-2019 16:40
Spoelbak wordt gewoon metaal.
Enige discussie is nog het materiaal van het blad. Man wil kunststof maar ik kan het niet heel mooi vinden
Kijk eens naar keramiek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Trotter schreef:
15-06-2019 17:17
Dat vind ik niet alleen, dat is gewoon een feit. Wat je beweert dat zo'n apparaat na een maand kapot is of nooit meer gebruikt wordt klopt dus niet. En niet alleen omdat mijn ervaring anders is, maar omdat meerdere mensen in dit topic het met me eens zijn. Jouw (ongefundeerde) mening strookt dus niet met de ervaringen van anderen.



Ik heb heus wel dingen die ik in een volgende keuken anders zou doen, ik zou niet weten waarom ik dat niet zou toegeven. Maar die Quooker is de beste keukenkeuze ooit.
En over dom gesproken: let eens op je vervoegingen.
Het zit je nogal hoog hè :mrgreen:
Ik was mijn t even kwijt want mijn tuinmannen waren aan het werk, die kosten veel geld dus kan ik de t op mijn toetsenbord niet meer betalen natuurlijk, laat stáán die koeker, ik ben natuurlijk gewoon jaloers :sun:
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
15-06-2019 19:03
Ik was mijn t even kwijt

Vandaar dat je tot twee keer toe 'vindt jij' schreef. O_o Zelfs je smoesjes kloppen niet.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
15-06-2019 17:02
Als je het geld er voor hebt zou ik een keramisch blad nemen. Krasvast, kan tegen hete pannen, hete ovenschalen, agressieve stoffen, zuren... Het krast niet, verkleurt niet, het is echt onverwoestbaar.
Ja wij hebben in onze nieuwe keuken ook voor een keramisch blad gekozen. Zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een wit corian werkblad. Wel een dure optie maar heel mooi en kan in iedere lengte (keramisch maar tot 3m volgens mij).
Makkelijk schoon te maken met een beetje schuurmiddel.
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
16-06-2019 08:14
Wij hebben een wit corian werkblad.

Corian mist de voordelen van een keramisch blad (het kan niet tegen hitte, zuren en krassen), dat was voor ons dus geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nooit meer zou doen: wij hebben een wand waarin koffieautomaat, oven en magnetron ingebouwd zitten op ooghoogte. Daaronder zitten kasten. Die kasten hebben maar 3 planken. Dit betekent veel lege ruimte. Er had makkelijk een extra plank in gepast. (Kan nu niet meer door de manier waarop de keuken is gebouwd)

En ik zou nooit meer een keuken kopen bij mandemakers... maar dat is weer een andere discussie
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Oh en de keuken op hoogte laten maken. Scheelt veel rugpijn.

Lades i.p.v. kasten
Genoeg stopcontacten
Werkruimte

Je kookplaat niet direct naast je koelkast of een andere hoge kast (irritant met steelpannen of koekenpannen)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Maar ik snap hem nog even niet: is de vraag nou: wat is belangrijk in een KEUKEN, of wat is belangrijk in een kookhoek in de woonkamer?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-06-2019 10:48
Maar ik snap hem nog even niet: is de vraag nou: wat is belangrijk in een KEUKEN, of wat is belangrijk in een kookhoek in de woonkamer?

Houd toch op joh, we weten allang dat jij gruwt van open keukens en dat dat een van je stokpaardjes is waar je nooit meer vanaf komt. Ik snap alleen niet waarom je daar in elk keukentopic over blijft doorzeiken, zelfs als TO al lang heeft gezegd dat zij juist wél graag een open keuken wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook van open keukens. Sterker nog, ik houd van open woon/slaap/kookruimte. Weg met al die hokjes. Het enige wat ik apart wil is het toilet.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
16-06-2019 11:04
Houd toch op joh, we weten allang dat jij gruwt van open keukens en dat dat een van je stokpaardjes is waar je nooit meer vanaf komt. Ik snap alleen niet waarom je daar in elk keukentopic over blijft doorzeiken, zelfs als TO al lang heeft gezegd dat zij juist wél graag een open keuken wil.
Het ging me even om de styling. Ik kan me voorstellen dat als je keuken integraal onderdeel is van je woonkamer, je de styling daarop ook wilt aanpassen, terwijl als je een échte keuken hebt (dus in een aparte ruimte), je je meer kan richten op het inrichten van een aparte ruimte en het niet persé hoeft te harmoniëren met je bankstel dat naast het aanrecht staat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb ook een hekel aan open keukens, maar dat is hier de vraag niet.
pejeka schreef:
16-06-2019 11:17
Het ging me even om de styling. Ik kan me voorstellen dat als je keuken integraal onderdeel is van je woonkamer, je de styling daarop ook wilt aanpassen, terwijl als je een échte keuken hebt (dus in een aparte ruimte), je je meer kan richten op het inrichten van een aparte ruimte en het niet persé hoeft te harmoniëren met je bankstel dat naast het aanrecht staat.
Ja, de meeste mensen zetten ook hun bankstel naast het aanrecht.
Da's handig als de kinderen hun afbakpizza eten, ze zijn zo moe als ze uit de bso komen en ik wil dan ook rust dus dan kunnen ze tv kijken.
Staat ook dicht bij de kamerdeur dus dan kunnen ze na het eten van de kant en klaar maaltijd gelijk naar bed.
;-)
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-06-2019 11:29
Ja, de meeste mensen zetten ook hun bankstel naast het aanrecht.
Da's handig als de kinderen hun afbakpizza eten, ze zijn zo moe als ze uit de bso komen en ik wil dan ook rust dus dan kunnen ze tv kijken.
Staat ook dicht bij de kamerdeur dus dan kunnen ze na het eten van de kant en klaar maaltijd gelijk naar bed.
;-)

In mijn vorige huis, een kleine studio, kon ik zo'n beetje vanuit mijn bed 's ochtends koffie maken. Was heel handig. Ik mis dat huisje nog steeds!
Aanrader: kasten tot aan het plafond.

Losse planken vind ik onprettig.
Bij elke schoonmaakbeurt alle voorraadpotten van de planken afhalen, stof+vet van de planken afboenen, potten weer terugzetten.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-06-2019 11:29
Ja, de meeste mensen zetten ook hun bankstel naast het aanrecht.
Da's handig als de kinderen hun afbakpizza eten, ze zijn zo moe als ze uit de bso komen en ik wil dan ook rust dus dan kunnen ze tv kijken.
Staat ook dicht bij de kamerdeur dus dan kunnen ze na het eten van de kant en klaar maaltijd gelijk naar bed.
;-)
Snap de ironie, maar in de praktijk IS het toch zo dat je bank zo'n beetje naast het aanrecht staat als je een open keuken (lees: keukenhoek in de woonkamer) hebt? Dus dan is het toch logisch dat je, om de boel nog een béétje samenhangend te houden, de keukeninrichting wilt laten aansluiten op je woonkamer?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-06-2019 11:17
Het ging me even om de styling. Ik kan me voorstellen dat als je keuken integraal onderdeel is van je woonkamer, je de styling daarop ook wilt aanpassen, terwijl als je een échte keuken hebt (dus in een aparte ruimte), je je meer kan richten op het inrichten van een aparte ruimte en het niet persé hoeft te harmoniëren met je bankstel dat naast het aanrecht staat.
Het is nou eenmaal zo dat de meeste mensen niet de ruimte hebben voor een woonkeuken. En een apart hokje als keuken waar je niet kunt zitten vind ik gewoon niet prettig
Als je met meer dan 2 personen tegelijkertijd in zo’n hok bent loop je elkaar in de weg. Vandaar een open keuken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven