wat is nog gezelliger dan één hond? Twee honden!
woensdag 14 juli 2010 om 21:05
woensdag 14 juli 2010 om 22:14
Mijn fokker heeft uit hetzelfde nest een pup op het laatste moment afgezegd omdat de nieuwe eigenaren haar wilde komen halen komen halen met net 7 weken om vervolgens gelijk door te rijden naar frankrijk naar hun vakantie adres. De fokker heeft ze gevraagd of deze mensen wel goed bij hun hoofd waren en dat ze hem dan maar na de vakantie konden ophalen, dan hadden ze geen tijd meer was het antwoord.
Pup heeft heel snel een ander huis gevonden.
Ik heb mijn pup zelf opgehaald met 8,5 week omdat zowel ik als mijn partner daarna een langere tijd vrij waren om goed aan elkaat te wennen.
Wij gaan er in onze vakantie eens goed over na denken een pup lijkt ons het allerleukste weer. Ik denk dat ook goed gaat met mijn hond.
De honden die wij tot nu toe leuk vinden zijn geen kleiner formaatjes geworden....
of toch misschien dan deze...
Pup heeft heel snel een ander huis gevonden.
Ik heb mijn pup zelf opgehaald met 8,5 week omdat zowel ik als mijn partner daarna een langere tijd vrij waren om goed aan elkaat te wennen.
Wij gaan er in onze vakantie eens goed over na denken een pup lijkt ons het allerleukste weer. Ik denk dat ook goed gaat met mijn hond.
De honden die wij tot nu toe leuk vinden zijn geen kleiner formaatjes geworden....
of toch misschien dan deze...

donderdag 15 juli 2010 om 00:09
Goed om te lezen dat je niet voor de eerste de beste fokker gaat kiezen, Liselore! Wat een geweldige honden heb je op het oog trouwens, het lijkt me dat spaniels qua sportiviteit e.d. idd goed bij een stabij passen (en een stabij natuurlijk ook). Die Irish water spaniel kende ik nog niet, lekker koppie zit erop. Succes met je keuze en de voorpret!
@Zespri: Gebakkie en Hemalover hebben gelijk, onder de 7 weken is het echt bij wet verboden in Nederland om een pup mee te geven. Maar ja, wel lekker goedkoop voor de 'fokker' natuurlijk, dat scheelt weer een week voerkosten...
@Zespri: Gebakkie en Hemalover hebben gelijk, onder de 7 weken is het echt bij wet verboden in Nederland om een pup mee te geven. Maar ja, wel lekker goedkoop voor de 'fokker' natuurlijk, dat scheelt weer een week voerkosten...
dana wijzigde dit bericht op 15-07-2010 08:36
Reden: Sorry, namen verwisseld
Reden: Sorry, namen verwisseld
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 16 juli 2010 om 09:58
Trouwens, effe waarschuwing: broodfokkers kunnen de boel neppen en de goeie pief uithangen hoor: door de pups tijdelijk een ander onderkomen te geven.
Probeer zowel moeder als vader te zien krijgen. Check hun vacht en de ogen, hoe ze erbij lopen. Helder, mooie vacht, niet te mager (uitgemolken) etc.
Is hun verblijf in huis effe snel provisorisch omdat ze daar alleen zijn als er mensen komen, of zijn ze daar veel.
Ook de pups, zijn ze sociaal of zitten ze bang in een hoekje.
Het zijn slechts tips maar je kunt er niet alles mee. Daarmee bedoel ik dat het moeilijk blijft om sommige broodfokkers te doorzien. Als mensen de boel willen neppen, dan lukt ze dat vaak ook wel.
Probeer zowel moeder als vader te zien krijgen. Check hun vacht en de ogen, hoe ze erbij lopen. Helder, mooie vacht, niet te mager (uitgemolken) etc.
Is hun verblijf in huis effe snel provisorisch omdat ze daar alleen zijn als er mensen komen, of zijn ze daar veel.
Ook de pups, zijn ze sociaal of zitten ze bang in een hoekje.
Het zijn slechts tips maar je kunt er niet alles mee. Daarmee bedoel ik dat het moeilijk blijft om sommige broodfokkers te doorzien. Als mensen de boel willen neppen, dan lukt ze dat vaak ook wel.