Wat kost een opslagbox?

21-06-2011 20:41 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door mijn zwangerschap moeten we nu snel gaan verbouwen.

Dan moeten we tijdelijk het huis uit.

Ik ben nu op zoek naar een opslagruimte of box van ongeveer 8 tot 10 m3.

Maar op internet kan ik nergens prijzen vinden.

Heeft iemand ervaring hiermee? Qua kosten en dergelijke?
www.citybox.nl , dan kun je het zelf even opzoeken.
Ik heb inmiddels offertes aangevraag, maar prijzen staan nog nergens!

En ongeduldig als ik ben, hoopte ik dat iemand misschien al wat meer info heeft!
Oh, ik kijk mee!

Laat je ons even weten wat de prijzen voor de verschillende locaties zijn? Het schijnt dat daar nogal veel verschil in zit. En ik vind het niet erg om een paar km verder te rijden, als dan de opslag veel goedkoper is...
Selfstorage
Wij betalen 44 euro per maand, ik kom even niet op de naam van de opslag. De box is rond de 9 m3 volgens mij.
Vraag ook naar opslagmogelijkheden bij een verhuisbedrijf.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vaak halen ze de spullen "gratis" op (wel zelf inladen en uitladen), maar die service hebben ze niet als je de box wilt leegmaken. Beding daarom dat ze ook voor je rijden (of het gratis gebruik van een aanhangwagen/boedelbak) als je de box leeghaalt..
Waarom bel je niet een boer in de omgeving met veel schuren. Vaak willen die voor een habbekrats wel een stuk schuur afstaan voor t opslaan van spullen..

Altijd goedkoper dan van die boxen.
Zespri, denk je niet dat die schuren vochtig zijn? Ik weet niet of ik daar nou graag mijn spullen zou opslaan. In de boxen is een constante klimaatregeling.
Houdt er ook rekening dat de spullen in de opslag verzekerd moeten zijn. De verzekering kan eisen stellen tav de veiligheid.
Mirjam .. de spullen staan er toch tijdelijk , ze staan er geen jaren. Het is alleen voro een verbouwing.. Dus hooguit een half jaar ??

Dan gebeurd er nog niet veel met je meubels wanneer je ze goed afdekt o.d.
Ik heb zelf ook weleens geïnformeerd en schrok van de prijzen. Vond het best duur.

Heb zelf uiteindelijk mijn spullen tijdelijk gestald in het (goed geïsoleerde) magazijn van het bedrijf van mijn broer.

Ken je niemand die een schuur/ruimte over heeft? Gewoon even informeren. Had ook een vriendin die in een appartement woonde en niets met haar berghok deed ... gewoon even navragen, is altijd goedkoper dan die Cityboxen.
Hoi Sanne

wij hebben een paar jaar geleden zo'n box moeten huren ivm verhuizingen. Wat mij toen is opgevallen dat er enorme prijsverschillen in zijn.

Door in bijv de Goudengids te kijken en verschillende bedrijven te bellen en naar hun prijs te vragen. Of gewoon even langs gaan. Dan krijg je ook een idee hoe het eruit ziet ed. Verder is het wel van belang dat je een erkend bedrijf neemt, aangezien je dan je inboedel op je verzekering kan zetten. Vraag het wel even na bij je verzekering.

Staar ook niet blind als ze bijvoorbeeld eerste maand gratis hebben of 1 maand voor 1 euro. Het gaat toch om de overige dagen.

kijk ook even bij verhuisbedrijven, deze hebben soms ook opslagruimte.

Welk deel van Nederland woon je?

succe
Ik heb 2 jaar lang zo'n box gehuurd voor mijn gehele inboedel en was een hoop geld in de maand kwijt. Verzekering kun je gewoon als extra inboedelverzekering regelen bij je verzekeringsmaatschappij, bij een opslagbedrijf zitten er wel eisen aan, maar meestal voldoen al die cityboxen e.d. daar wel aan. Goed rondbellen en duidelijk vragen naar prijzen en dan kom je een heel eind.
Ik had ongeveer 3 x 2,5 (vloer) en ong 2,5 m hoog. 47 euro in de maand.

Was na wat vergelijken veruit de goedkoopste. In een mooie hal, het was er altijd netjes, als je binnenreed ging licht en muziek aan, gratis koffie.

Het is bijna jammer dat ik nu een huis heb en niet meer in de opslag kom
Inmiddels heb ik het geregeld, we kunnen de spullen bij een bekende van mijn vader stallen, kosteloos!

Dus das nóg beter!

Toch bedankt voor de adviezen meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven