Wat met de trap??

22-03-2008 13:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Wij hebben een huis gekocht!! Vriendlief en ik zijn er het al helemaal over eens hoe we ons huis gaan inrichten/verven etc. maar over 1 ding worden wij het maar niet eens: wat we met de trap gaan doen. De trap is door de huidige bewoners zwart geverft... ieeuwwkss

met halve maantjes op de treden IEEUWWKKSS! Haha, hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot met mijn ieeeuwwkkss uitspraak, maar ik vind het echt ronduit lelijk. Gewoon vloerbedekking wil ik ook niet op de trap. Ik vind dat niet zo heel mooi en niet zo heel hygienisch met een hond en een kat die mega verharen.

Probleem: ik wil de trap gewoon goed schuren en een lichte kleur verven. 1) Ik vind het mooi, en 2) je kunt het dan goed schoonhouden.

Vriendlief wil de trap óf schuren en licht verven en er dan halve maantjes op plakken (iieuuwwkkss) óf 2) laten stofferen met vloerbedekking......

Hij is van mening dat je een trap wel moet stofferen met vloerbedekking of met halve maandjes of moet stofferen met vloerbedekking omdat trappen anders 1) te gehorig zijn én 2) anders glijd je uit.

Ik ben van mening dat een trap die niet kraakt best alleen verf kan gebruiken en als je je schoenen uitdoet is die niet gehorig én als je een beetje normaal oplet breek je echt niet je nek bij het lopen op een kale trap.

Ik vind zijn opties echt NOT DONE!! Zo lelijk vind ik het.

Nu was mijn vraag aan jullie: kunnen jullie ook een soort van compromis bedenken? Bestaan er misschien nieuwe manieren om een trap minder glad te laten worden oid of iets anders waar we niet aan gedacht hebben??? Of moeten we het gewoon uitvechten ;) kijken wie zijn zin krijgt, hij of ik?? Ik weet niet het niet meer... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik ons mooie nieuwe huisje lelijk ga maken met maantjes of vloerbedeking haha. Duss... hebben jullie raad en/of advies???

Wat op de trap?

Totaal aantal stemmen: 29

Vloerbedekking (31%)
Halve maantjes (14%)
Niks, alleen verf (45%)
Iets anders, namelijk... (10%)
Ook hier is dit lang een discussie geweest, we wonen hier nu 6 jaar en nog steeds lagen die lelijke blauwe halvemaantjes erop! Ik wilde ook graag de trap kaal en wit hebben, maar toen ik de halve maantjes eraf probeerde te trekken en daarbij delen van het hout mee trok had ik het wel gezien, dit werd een megaklus! Hoe vaak zou ik wel niet moeten schuren, plamuren en lakken om het mooi glad te krijgen?! Aangezien ik dit niet zag zitten met twee jonge kinderen in huis en nog genoeg andere klussen, heb ik toch voor tapijt gekozen. Als het goed is, gaat dit jaren mee, dus hoef je de trap niet om de zoveel tijd weer te schuren en te lakken. Bovendien is het zacht en kraakt de trap nu minder, ben toch blij dat we hiervoor gekozen hebben uiteindelijk!
In ons oude huis hadden we een wit geschilderde trap, heel mooi! Maarrrr t kraakt, je glijdt uit, en ik moest eigenlijk iedere dag, ja iedere dag die trap schoonmaken ggrr...hij was wit, en in de hoekjes iedere dag vuil en stof.

Nu zijn we verhuisd, en ja ook discusies over de trap...want ja mooi is niet praktisch en andersom haha!

We hebben m uiteindelijk gestoffeerd, eerst met normale vloerbedekking, was n ramp. Kreeg m nooit goed gestofzuigd, je bleef alles erop zien, en alle stofjes en pluizen belven erin plakken.

Werd helemaalknars na jaren van tobben met de trap. En alhoewel ik t niet zo gewledig vind, opnieuw professioneel laten stofferen, met heeeel kortharig tapijt, speciaal voor trappen. En ik vind t echt niet t allermooiste maar echt t is ideaal!!

Perfect met de stofzuiger, warm aan je voeten, glijden niet meer uit, en je ziet er niks op, perfect!! EN we waren incl materiaal en leggen 300 euro kwijt.

Naar de zolder hebben we een echt ehouten trap, gelakt en wel, super mooi. Maar mn man is onlangs heeeel hard naar benee gegleden, schaafwonden en blauweplekken en al. En we hebben kinderen dus dat wilde ik echt niet.

Met maantjes zou ik alleen doen als goedkope tussenoplossing, maar ook daar zie je al t vuil achter gaan liggen.

Ik zeg vloerbedekking en laten leggen door n prof iemand.
Dat een topic na vijf jaar spontaan weer tot leven komt..
En wat kost dat? Twee trappen met vloerbedekking? (slijtvast en mooi, wat jaren meegaat?)

Wij hebben de trap dichtlaten maken en laten schilderen, maar dat is glad en heel lelijk geworden omdat het nogal zacht is.

We hebben katten, dus het moet echt slijtvast zijn en goed schoon te houden.

(natuurlijk laten we een offerte maken bij een winkel, maar ik hoor graag waar ik ongeveer aan moet denken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven