Wat moet ik doen?

14-07-2010 09:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta voor mijn gevoel in een enorm dilemma.

Ik heb een huis aangeboden gekregen op een toplocatie in Amsterdam. Grens West/Zuid.

Het huis mist een buitenruimte.

Ik heb een giga woonduur, ik kan veel krijgen op dit moment.

Als ik de woning accepteer, behoud ik mijn woonduur voor 5 jaar.

De huiskamer is een balzaal, ik denk wel meer dan 50m2.

Verder 3 kleine slaapkamers.

Ja. Het is allemaal zo prachtig omdat ik inwoner van Amsterdam ben met een woonduur van 21 jaar.

Maar ik twijfel.

Vanwege die buitenruimte en die kleine slaapkamers.

Maar ik zit wél in Zuid met giga woonkamer en spectaculair complex, echt met allure.

Ok. Ik druk nu op verzend.
Ik zou het gewoon doen. Anders ga je je later afvragen hoe het geweest zou zijn. Je houdt je woonduur, dus je kunt altijd weer weg als het toch echt niet bevalt. Bovendien, zoals zwieber zegt, kun je de woning ook nog ruilen.

Je hebt uiteindelijk altijd meer spijt van dingen die je niet gedaan hebt, dan dingen die je wel gedaan hebt.

Bovendien, je oudste is 19. Dat is een mooie tijd om op kamers of iets in die richting te gaan. Ik zou het niet daar om laten. Straks neem je het niet om die reden en is hij over 3 maanden alsnog het huis uit. Eeuwig zonde.
Persoonlijk vind ik een buitenruimte belangrijker dan de locatie. Liever iets verder van het centrum of in een rustigere buurt maar met een heerlijke tuin of terras bij je huis. Zelf kijk ik altijd naar een goede verdeling van ruimtes, liever een kleinere woonkamer en dan redelijke slaapkamers. Een vriendin van mij woont ook alleen met 3 kinderen en zij heeft een heel ruime slaapkamer voor zichzelf. Dat is wel fijn dat je je met 3 pubers in huis ook je eigen ruimte hebt.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar een grote woonkamer lijkt me minder wenselijk dan ruimte voor jezelf, en buitenruimte, met 3 kinderen...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:Twinkle1001 schreef op 14 juli 2010 @ 09:49:

Ja. Ik word soms blij van dat huis. De woonkamer is zó New York in Amsterdam.

Maar zonder buitenruimte. Het is 21ste eeuw, zeg maar.

Ik vind het mooi, maar ook niet groot genoeg. Aan de andere kant: krijg ik dit ooit weer? Er zijn mensen die hier een moord voor plegen.

Ik verlies niet mijn woonduur, die behoud ik voor 5 jaar.

Wat als ik binnen die 5 jaar niets vind?

Zo dus een beetje.

Nou, nu eerst maar even boodschappen doen.

Dus je zou voor dit huis gaan omdat je je afvraagt of je ooit nog zo'n huis aangeboden krijgt.

Maar eigenlijk zitten er nadelen aan omdat het geen buitenruimte heeft en ook aan de krappe kant is voor het aantal personen.

Of je zou voor dit huis gaan omdat anderen er een moord voor zouden plegen.

Maar zou jij er een moord voor plegen?

Mijn eindconclusie: prachtig huis maar het is niet wat je zoekt en om het nou te nemen uit angst dat er niet iets beters voorbij komt ijkt mij niet verstandig.
la ma, ik moet beter lezen
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wat heb je nu?
quote:medicaltravelservice schreef op 14 juli 2010 @ 09:51:

Een huis kopen is geen kinderspel, wat ik zou doen is alle voordelen en nadelen met elkaar vergelijken! wat vind jou partner hiervan? Bij twijvel zou ik het inderdaad niet doen!

Veel Succes!!

Groetjes,

Astrid

]Gemeld bij angel ivm spammen
Een perfect huis ( groot, grote slaapkamers, hartje Amsterdam en tuin)naar jouw wensen vind je misschien maar moeilijk.

Als jij een tuin of balkon echt belangrijk vindt zou ik dit huis niet accepteren. Als je dat niet zo belangrijk vindt dan zou ik op dit aanbod ingaan.

Kleine slaapkamers vind ik niet zo erg.
Maar ontopic, ik zou het doen.

In hartje Amsterdam is het nou eenmaal moeilijk om een perfect uis te vinden, er is vaak altijd wel een concessie die je moet doen. Als het dan zo perfect klinkt allemaal, dan is geen buiten hebben jouw concessie. Kun je wel grote openslaande deuren/ramen op doen oid? Dat zou voor mij veel uitmaken.
ik weet niet, het klinkt behoorlijk risicoloos. Je kunt vrijblijvend nog 5 jaar(!) verder kijken als je toch wat anders wilt. Kleine slaapkamers vind ik wel fijn in een huis, anders vul je het "o te vullen". En pubers kunnen best in een hoogslaper met bureau eronder.

Geen buitenruimte: tja dat is echt hoe jij het gebruikt. ik heb een leuke tuin, maar ben er eigenlijk nooit.... Voor mij zou het geen must-have zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zou wachten Twinkle, verhuizen is prijzig en dat wil je liever niet twee keer per 5 jaar doen.

Jij wilt een buiten, voor je kinderen heb je meer ruimte nodig en uiteindelijk dus ook voor jezelf, want anders zit je ontzettend op elkaars lip.

De woonkamerruimte en de locatie klinkt ideaal en zijn ideaal, maar waar laat jij 4 kinderen met 3 slaapkamers?

En met dit weer, dat mooie weer, wat doe je dan, met je badjas aan naar het vondelpark

Nee, je wacht al 21 jaar, ga pas verhuizen als je iets vindt wat helemaal geschikt is voor jullie.
Persoonlijk vind ik dat de kinderen al op zo'n leeftijd komen dat ze in de buurt zijn van het uit huis gaan. 19 is eigenlijk daar al aangekomen en 14 is ook niet meer zo ver bij die gebeurtenis vandaan. Om om die reden dan een super huis te laten schieten is best jammer in mijn ogen.
quote:Zwup schreef op 14 juli 2010 @ 10:18:

Persoonlijk vind ik dat de kinderen al op zo'n leeftijd komen dat ze in de buurt zijn van het uit huis gaan. 19 is eigenlijk daar al aangekomen en 14 is ook niet meer zo ver bij die gebeurtenis vandaan. Om om die reden dan een super huis te laten schieten is best jammer in mijn ogen.

Dat vind ik ook. Met je kinderen hoef je geen rekening te houden vind ik. Met een jaar of 8 is iedereen de deur uit en jij blijft daar wonen. Dan hebben ze maar een aantal jaar een kleine slaapkamer, geen probleem lijkt me. Ze krijgen er ook heel wat voor terug.

Jij blijft er misschien wel de rest van je leven wonen. Denk dus niet aan je kinderen, maar aan jezelf.
Hm, ik zou juist zeggen wel rekening houden met de kinderen, tot de jongste in ieder geval oud genoeg is om op kamers te gaan. Dan heb je daarna ook niet zo veel slaapkamers meer nodig en heb je wellicht meer opties om iets te vinden wat aansluit bij jouw wensen voor de toekomst.

Lastig hoor.

Heel leuk omschreven trouwens "New York in Amsterdam".
Met twee kinderen in het huis wonen moet toch prima te doen zijn? Dus het gaat eigenlijk maar om een paar jaar dat het even krapjes is.

Is het niet de mogelijkheid om de grootste slaapkamer door 2 kinderen te laten delen?

Trouwens, je zei dat de vader van je kinderen binnenkort zijn huis kwijtraakt. Ik neem aan dat hij ook weer een ander huis nodig heeft om te gaan wonen, dus wie weet valt het probleem wel mee als de kinderen daar gewoon kunnen blijven.
Zo'n kans in AMS? Doen! Buitenruimte? Wanneer is het nou zulk mooi weer dat je buiten bent?

Die paar dagen per jaar? De meeste tijd van het jaar is het koud en heb je niks aan buitenruimte.

En je kinderen zijn al zo groot, die vermaken zich buiten en in het Vondelpark wel.

Zo'n kans krijg je nooit weer!
Geen bijzonderheden
Het huis klinkt goed. Maar ik vind buitenruimte wel heel belangrijk. Ik heb maar een heel klein balkonnetje, maar ik zit er erg vaak de laatste tijd. En ik houd altijd vast aan 'bij twijfel niet doen'.
Alleen een paar warme dagen per jaar. Dat weegt niet op tegen de rest van de voordelen.

Twinkle, wat moet dat wel niet kosten op die lokatie!
Geen bijzonderheden
Je zit drie minuten van t Vondelpark, doen!! Als je geen miljonair bent moet je in Amsterdam nu eenmaal concessies doen.
Misschien een stomme vraag..... maar wat is "woonduur"?
bij twijfel niet doen...
quote:Twinkle1001 schreef op 14 juli 2010 @ 09:49:

Ja. Ik word soms blij van dat huis.Niet doen. Pas verhuizen als je hartstikke blij wordt van het huis. Soms is not good enough.
quote:yasmijn schreef op 14 juli 2010 @ 10:34:

Zo'n kans in AMS? Doen! Buitenruimte? Wanneer is het nou zulk mooi weer dat je buiten bent?

Jij bent een mooi-weer-buitenmens.

Ik ben elke dag buiten. (Nee en dan niet om boodschappen te doen, maar écht buiten )
Voor hetzelfde geld blijven de kinderen thuis wonen tot hun 30e de horror

Ik zou daar wel naar kijken, naar mijn kinderen, de jongste is pas 11 hoor.

Maar aan de andere kant, de buurt waar je nu woont, volgens mij is dat helemaal niet zo tof, heb ik begrepen uit andere postings, dus wil je daar uberhaupt nog blijven?

En wat vinden je man en kinderen ervan?
Haha, ik zou de kinderen in kwestie niet eens de kans geven tot 30 thuis te blijven wonen!

Maar met 1 of 2 kinderen daar wonen kan toch prima Zus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven