Wat moet ik doen?
woensdag 14 juli 2010 om 09:22
Ik sta voor mijn gevoel in een enorm dilemma.
Ik heb een huis aangeboden gekregen op een toplocatie in Amsterdam. Grens West/Zuid.
Het huis mist een buitenruimte.
Ik heb een giga woonduur, ik kan veel krijgen op dit moment.
Als ik de woning accepteer, behoud ik mijn woonduur voor 5 jaar.
De huiskamer is een balzaal, ik denk wel meer dan 50m2.
Verder 3 kleine slaapkamers.
Ja. Het is allemaal zo prachtig omdat ik inwoner van Amsterdam ben met een woonduur van 21 jaar.
Maar ik twijfel.
Vanwege die buitenruimte en die kleine slaapkamers.
Maar ik zit wél in Zuid met giga woonkamer en spectaculair complex, echt met allure.
Ok. Ik druk nu op verzend.
Ik heb een huis aangeboden gekregen op een toplocatie in Amsterdam. Grens West/Zuid.
Het huis mist een buitenruimte.
Ik heb een giga woonduur, ik kan veel krijgen op dit moment.
Als ik de woning accepteer, behoud ik mijn woonduur voor 5 jaar.
De huiskamer is een balzaal, ik denk wel meer dan 50m2.
Verder 3 kleine slaapkamers.
Ja. Het is allemaal zo prachtig omdat ik inwoner van Amsterdam ben met een woonduur van 21 jaar.
Maar ik twijfel.
Vanwege die buitenruimte en die kleine slaapkamers.
Maar ik zit wél in Zuid met giga woonkamer en spectaculair complex, echt met allure.
Ok. Ik druk nu op verzend.
woensdag 14 juli 2010 om 09:25
woensdag 14 juli 2010 om 09:26
Het is toch persoonlijk wat je het beste kan doen? De een zit liever op een klein kamertje met een lekkere tuin, en de ander denkt, geef mij een groot huis en ik ga wel naar het Twiske of het strand als ik wil zonnen.
Is dat nieuw dat je je woonjaren behoudt? Toen ik verhuisde, van koop naar koopwoning welliswaar, was ik mijn 12 woonjaren meteen kwijt.
Is dat nieuw dat je je woonjaren behoudt? Toen ik verhuisde, van koop naar koopwoning welliswaar, was ik mijn 12 woonjaren meteen kwijt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 14 juli 2010 om 09:26

woensdag 14 juli 2010 om 09:37
quote:Notebook schreef op 14 juli 2010 @ 09:26:
Het huis klinkt op zich goed. Jammer van de buitenruimte maar wellicht is er een park in de buurt waar je op mooie dagen kunt vertoeven?
Je kunt voor jezelf een afweging maken wat het zwaarste telt voor jou. De locatie, of de slaapkamers en het niet hebben van een buitenruimte.
Ja, Vondelpark op 3 minuten loopafstand.
Maar dat werkt niet echt zo. Het is gewoon leuk om je bed uit te sloffen en met een kopje koffie op het balkon te gaan zitten.
Dat kan daar niet.
Maar het huis is mooi, de locatie top, maar de slaapkamers gigaklein, terwijl ik misschien binnenkort 4 kinderen er moet huizen... of niet.... en wat wil ik?
Kan iemand mij vertellen wat IK wil?
Het huis klinkt op zich goed. Jammer van de buitenruimte maar wellicht is er een park in de buurt waar je op mooie dagen kunt vertoeven?
Je kunt voor jezelf een afweging maken wat het zwaarste telt voor jou. De locatie, of de slaapkamers en het niet hebben van een buitenruimte.
Ja, Vondelpark op 3 minuten loopafstand.
Maar dat werkt niet echt zo. Het is gewoon leuk om je bed uit te sloffen en met een kopje koffie op het balkon te gaan zitten.
Dat kan daar niet.
Maar het huis is mooi, de locatie top, maar de slaapkamers gigaklein, terwijl ik misschien binnenkort 4 kinderen er moet huizen... of niet.... en wat wil ik?
Kan iemand mij vertellen wat IK wil?

woensdag 14 juli 2010 om 09:38
Eerlijk gezegd vind ik de locatie voor jouw gezinssamenstelling geen toplocatie. Wel voor een stel met hoogstens 1 kind.
Dan moet je je in allerlei bochten wringen om er prettig te wonen maar het heeft toch iets moois omdat het voor anderen wel een toplocatie zou kunnen zijn, zoiets?
Voor mij persoonlijk zou het al helemaal geen toplocatie zijn, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Ik hou van ruimte en een tuin, en parkeergelegenheid.
Dan moet je je in allerlei bochten wringen om er prettig te wonen maar het heeft toch iets moois omdat het voor anderen wel een toplocatie zou kunnen zijn, zoiets?
Voor mij persoonlijk zou het al helemaal geen toplocatie zijn, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Ik hou van ruimte en een tuin, en parkeergelegenheid.
woensdag 14 juli 2010 om 09:48
Als ik het zo lees wil je het huis erg graag. Je vindt het mooi, het staat op een prachtige stijlvolle locatie en je ziet jezelf er al gelukkig worden. Jezelf. Maar het probleem is dat er misschien nog wel vier anderen meeverhuizen, en voor hen is het huis niet geschikt.
Je dilemma is dus in hoeverre je kiest voor iets waar je zelf blij van wordt of van iets waar je kinderen blij van worden. Op zich zijn ze al aardig op leeftijd. Die van 19 moet nu zo ongeveer op zichzelf gaan wonen, die van 12 en 14 wonen er maar beperkte tijd en gaan over 4 tot 6 jaar ook het huis uit.
Je woont er voor het grootste deel van de week met zijn tweeen en dat kan prima. Met zijn vieren wordt het krap. Met zijn vijven kan het niet. De vraag is: is het met zijn vieren zo krap dat het vervelend wonen wordt? En zo ja: weegt het op tegen het woongenot dat je er met zijn tweeen hebt?
Je dilemma is dus in hoeverre je kiest voor iets waar je zelf blij van wordt of van iets waar je kinderen blij van worden. Op zich zijn ze al aardig op leeftijd. Die van 19 moet nu zo ongeveer op zichzelf gaan wonen, die van 12 en 14 wonen er maar beperkte tijd en gaan over 4 tot 6 jaar ook het huis uit.
Je woont er voor het grootste deel van de week met zijn tweeen en dat kan prima. Met zijn vieren wordt het krap. Met zijn vijven kan het niet. De vraag is: is het met zijn vieren zo krap dat het vervelend wonen wordt? En zo ja: weegt het op tegen het woongenot dat je er met zijn tweeen hebt?
woensdag 14 juli 2010 om 09:49
Ja. Ik word soms blij van dat huis. De woonkamer is zó New York in Amsterdam.
Maar zonder buitenruimte. Het is 21ste eeuw, zeg maar.
Ik vind het mooi, maar ook niet groot genoeg. Aan de andere kant: krijg ik dit ooit weer? Er zijn mensen die hier een moord voor plegen.
Ik verlies niet mijn woonduur, die behoud ik voor 5 jaar.
Wat als ik binnen die 5 jaar niets vind?
Zo dus een beetje.
Nou, nu eerst maar even boodschappen doen.
Maar zonder buitenruimte. Het is 21ste eeuw, zeg maar.
Ik vind het mooi, maar ook niet groot genoeg. Aan de andere kant: krijg ik dit ooit weer? Er zijn mensen die hier een moord voor plegen.
Ik verlies niet mijn woonduur, die behoud ik voor 5 jaar.
Wat als ik binnen die 5 jaar niets vind?
Zo dus een beetje.
Nou, nu eerst maar even boodschappen doen.
woensdag 14 juli 2010 om 09:51
Een huis kopen is geen kinderspel, wat ik zou doen is alle voordelen en nadelen met elkaar vergelijken! wat vind jou partner hiervan? Bij twijvel zou ik het inderdaad niet doen!
Veel Succes!!
Groetjes,
Astrid
[...]
Veel Succes!!
Groetjes,
Astrid
[...]
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 14-07-2010 10:53
Reden: link verwijderd ivm reclame
Reden: link verwijderd ivm reclame
% gewijzigd

woensdag 14 juli 2010 om 09:52
Bedenk hoe belangrijk de buitenruimte voor je is en denk even niet aan het huis. Is een balkon of tuin belangrijker dan een grote woonkamer? doe het dan niet. Ik kan zelf niet in een huis wonen zonder buitenruimte en zou me erg opgesloten voelen, al is het maar een klein balkonnetje , dan ben ik al tevreden.
Wetende hoe belangrijk dat voor me is, zou ik daar naar kijken en niet naar de locatie en de woonruimte.
Wetende hoe belangrijk dat voor me is, zou ik daar naar kijken en niet naar de locatie en de woonruimte.