Wat moet ik hier mee?

22-08-2011 10:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn hondenuitlaatroute kom ik langs een huis met in de voortuin drie ingegraven bakken met water waar wat plantjes in groeien, maar verder is het stilstaand water. Ik woon hier nu twee jaar (zomer 3 nu) en elk jaar sta ik bij die mevrouw aan de deur om te zeggen dat er weer een egeltje in één van die bakken verdronken is. Bedankt zegt ze dan, pakt een schep en begraaft het egeltje. Mijn voorstel om er gaas overheen te doen wijst ze af omdat dat toch niet mooi is.

Ik kwam net weer langs en het eerste egeltje van deze zomer is weer in zo'n bak verdronken.

Wat moet ik hier nu mee? Ik heb niet aangeklopt, ben het beu. Mijn hart breekt elke keer en haar interesseert het niets!
Getver...hoe kunnen mensen zo ongeinteresseerd zijn? Kleine moeite dat gaas. Heb een hekel aan mensen die zo met dieren omgaan.

Ik ben bang dat je er niet veel mee kan...maar het is HEEL frustrerend...
dierenambulance bellen?
Zit nu te denken; misschien kan je de dierenbescherming/dierenambulance bellen?
quote:jackie23 schreef op 22 augustus 2011 @ 10:42:

Zit nu te denken; misschien kan je de dierenbescherming/dierenambulance bellen?Heb ik ook wel aan gedacht maar gaat dat niet te ver? Wat zouden zij kunnen doen? Met haar in gesprek gaan is toch alles?
dierenambulance komt volgens mij niet langs voor een dode egel, dan blijven ze bezig. Ze liggen altijd al met bosjes langs de weg, om nog maar te zwijgen over konijnen, hazen, vogels en padden.

Dierenbescherming...tja, kan je proberen. Misschien dat die dan een brief sturen waar zij wel of geen gehoor aan kan geven.

Denk dat je er niks mee kan dus.

Ik stel voor dat je een andere route neemt, zodat je er niet meer mee gconfronteerd wordt.
Ja, ik denk dat zij ook alleen maar in gesprek kunnen gaan met haar...maar misschien neemt ze dat serieuzer? Je kan het altijd proberen.
Vraag haar een plankje in het water te leggen, van de bodem naar de walkant.

Dan kunnen egeltjes er zo weer uitklimmen.
.
De egel is een beschermde diersoort in Europa, de homo vinex daarentegen is een moderne plaag. Ik zou zeggen: graaf een flink gat met haar schepje, mieter het wijf erin en demp de plompjes met de aarde die je over hebt

Ik zou haar gewoon net zo vaak aanspreken en wellicht toch de dierenbescherming inschakelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven