Wat moet ik hier mee?
maandag 22 augustus 2011 om 10:33
Tijdens mijn hondenuitlaatroute kom ik langs een huis met in de voortuin drie ingegraven bakken met water waar wat plantjes in groeien, maar verder is het stilstaand water. Ik woon hier nu twee jaar (zomer 3 nu) en elk jaar sta ik bij die mevrouw aan de deur om te zeggen dat er weer een egeltje in één van die bakken verdronken is. Bedankt zegt ze dan, pakt een schep en begraaft het egeltje. Mijn voorstel om er gaas overheen te doen wijst ze af omdat dat toch niet mooi is.
Ik kwam net weer langs en het eerste egeltje van deze zomer is weer in zo'n bak verdronken.
Wat moet ik hier nu mee? Ik heb niet aangeklopt, ben het beu. Mijn hart breekt elke keer en haar interesseert het niets!
Ik kwam net weer langs en het eerste egeltje van deze zomer is weer in zo'n bak verdronken.
Wat moet ik hier nu mee? Ik heb niet aangeklopt, ben het beu. Mijn hart breekt elke keer en haar interesseert het niets!
maandag 22 augustus 2011 om 10:45
maandag 22 augustus 2011 om 10:47
dierenambulance komt volgens mij niet langs voor een dode egel, dan blijven ze bezig. Ze liggen altijd al met bosjes langs de weg, om nog maar te zwijgen over konijnen, hazen, vogels en padden.
Dierenbescherming...tja, kan je proberen. Misschien dat die dan een brief sturen waar zij wel of geen gehoor aan kan geven.
Denk dat je er niks mee kan dus.
Ik stel voor dat je een andere route neemt, zodat je er niet meer mee gconfronteerd wordt.
Dierenbescherming...tja, kan je proberen. Misschien dat die dan een brief sturen waar zij wel of geen gehoor aan kan geven.
Denk dat je er niks mee kan dus.
Ik stel voor dat je een andere route neemt, zodat je er niet meer mee gconfronteerd wordt.
woensdag 7 september 2011 om 21:20
De egel is een beschermde diersoort in Europa, de homo vinex daarentegen is een moderne plaag. Ik zou zeggen: graaf een flink gat met haar schepje, mieter het wijf erin en demp de plompjes met de aarde die je over hebt
Ik zou haar gewoon net zo vaak aanspreken en wellicht toch de dierenbescherming inschakelen.
Ik zou haar gewoon net zo vaak aanspreken en wellicht toch de dierenbescherming inschakelen.