Wat te doen met hal en trappenhuis 10 meter hoog

14-03-2010 21:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hebben wij een nieuwbouw huis gekocht. Nadat we alle muren zelf behangen hebben, rest alleen de hal en het trappenhuis nog. We raken alleen in paniek bij de gedachte wat er op de muren moet/kan en zoeken niet alleen een behanger maar vooral ook nog ideeen. Het trappenhuis is ruim 10 meter hoog, met 6 halve trappen. Overal is goed bij te komen (stellages niet nodig), en het is heel licht omdat er vanaf de voordeur ramen doorlopen tot de 3e verdieping. De 4e en bovenste verdieping heeft geen raam maar wel een dakkoepel.

Ik wil 'iets' waar we een jaar of 10 mee kunnen doen, maar wil ook geen standaard creme of wit. De trappen zijn wit geverfd en voorzien we (na het behangen) van laminaatachtige treden en vloeren bij de overloopjes. Verder zijn we niet heel netjes, het moet dus ook tegen een stootje kunnen en niet direct scheuren. Afwasbaar is dus een pré.

De creativiteit is bij ons op, wie helpt ons aan een idee wat we kunnen doen met deze ruimte?
Oehhhh.....wit sauzen en "behangen" met fotolijsten met zwart-wit-foto's
Glad laten stucen? En daarna een mooiw frisse kleur? Dan ben je voor altijd van behang in het trappenhuis af. Het is een van de lastigste plekken om te behangen. Verven is ook niet makkelijk echter wel makkelijker.
En dan foto's ophangen .... dat is mooi.
Dus..... hoe ernstig mosterd KAN ik zijn

Ik typte terwijl het al gezegd is. Nah laat het staan ook.

Eens met Sarah!
Een foto plaatsen maakt goed advies geven een stuk makkelijker.....

Wij hebben zelf ook een vrij hoge trapopgang (maar slechts 1 trap ) en maak er dankbaar gebruik van om een mooie collectie (zelfgenomen) foto's op te hangen. Foto's zijn zwart-wit, lijsten allemaal zilver(kleurig) van diverse formaten.
quote:mamalelie schreef op 14 maart 2010 @ 22:00:

[afbeelding]

[afbeelding]Hoe weet jij nou waar TO woont?
Lijkt me wel onwijs mooi trouwens, zoals je het beschrijft Mejeintje! Krijg er juist ideeën van, ipv gebrek aan inspiratie
quote:Sarah Scott schreef op 14 maart 2010 @ 22:01:

[...]

Hoe weet jij nou waar TO woont? Duh.. mocht ze willen (want dat was het al klaar).
Goh, wat veel reacties inzo'n korte tijd. TOF!

De fotootjes kan ik zo 1,2,3 niet terugvinden, morgen maak ik nieuwe (met daglicht gaat dat net ff beter). Ik ben juist huiverig voor stuc omdat we alle oude meubels nog hebben meegenomen. Eerst sparen voor nieuwe, dan omwisselen. Het trappenhuis is ongeveer twee meter breed dus omhoog/omlaag sjouwen van banken komt zéker weten tegen de muren. Springt stuc er dan niet zo af?
Kan toch ook via het raam op de eerste verdieping?

Of woon je hoog?

Hopelijk lukt dit en geeft het een idee van het trappenhuis? Ramen zijn niet te openen. Dakkoepel wel maar dat is geen optie
War een gaaf huis!
Ik zie niks sorry
quote:Mejeintje schreef op 14 maart 2010 @ 22:19:

[afbeelding]

Hopelijk lukt dit en geeft het een idee van het trappenhuis? Ramen zijn niet te openen. Dakkoepel wel maar dat is geen optie Hah dat ken ik! Een medeforummer woont hier ook Erg mooi huis!
quote:Enneaaa schreef op 14 maart 2010 @ 22:25:

Ik zie niks sorryRechtsklik openen in nieuw tabblad!
Afhankelijk van de hoeveelheid familie, vrienden en kennissen, zou je ook iedereen kunnen vragen om bijv. op een muur een handtekening te verven, met een fijn kwastje.

Geen idee waar, want ik kan de foto niet zien.
Nu wel. Wow.......
quote:[

Hah dat ken ik! Een medeforummer woont hier ook Erg mooi huis!Enig idee waar ik de medeforummer kan 'zien'? Wel erg toevallig!
dit dus:

We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Mejeintje schreef op 14 maart 2010 @ 22:36:

[...]

Enig idee waar ik de medeforummer kan 'zien'? Wel erg toevallig!Daar kan ik niets over zeggen natuurlijk ivm de privacy van medeforummer
Leuk huis ! Thx singlala

Maar TO kan je niet zorgen dat evt te grote meubels gedemonteerd worden? Ik bedoel behang beschadigd toch ook?
Met spotjes en lampen (kroonluchters?) werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven