Vorig jaar hebben wij een nieuwbouw huis gekocht. Nadat we alle muren zelf behangen hebben, rest alleen de hal en het trappenhuis nog. We raken alleen in paniek bij de gedachte wat er op de muren moet/kan en zoeken niet alleen een behanger maar vooral ook nog ideeen. Het trappenhuis is ruim 10 meter hoog, met 6 halve trappen. Overal is goed bij te komen (stellages niet nodig), en het is heel licht omdat er vanaf de voordeur ramen doorlopen tot de 3e verdieping. De 4e en bovenste verdieping heeft geen raam maar wel een dakkoepel.
Ik wil 'iets' waar we een jaar of 10 mee kunnen doen, maar wil ook geen standaard creme of wit. De trappen zijn wit geverfd en voorzien we (na het behangen) van laminaatachtige treden en vloeren bij de overloopjes. Verder zijn we niet heel netjes, het moet dus ook tegen een stootje kunnen en niet direct scheuren. Afwasbaar is dus een pré.
De creativiteit is bij ons op, wie helpt ons aan een idee wat we kunnen doen met deze ruimte?
Anoniem_15888
zondag 14 maart 2010 om 21:38
Oehhhh.....wit sauzen en "behangen" met fotolijsten met zwart-wit-foto's
Glad laten stucen? En daarna een mooiw frisse kleur? Dan ben je voor altijd van behang in het trappenhuis af. Het is een van de lastigste plekken om te behangen. Verven is ook niet makkelijk echter wel makkelijker.
Wij hebben zelf ook een vrij hoge trapopgang (maar slechts 1 trap ) en maak er dankbaar gebruik van om een mooie collectie (zelfgenomen) foto's op te hangen. Foto's zijn zwart-wit, lijsten allemaal zilver(kleurig) van diverse formaten.
Anoniem_15888
zondag 14 maart 2010 om 22:01
quote:mamalelie schreef op 14 maart 2010 @ 22:00:
[afbeelding]
[afbeelding]Hoe weet jij nou waar TO woont?
Anoniem_15888
zondag 14 maart 2010 om 22:02
Lijkt me wel onwijs mooi trouwens, zoals je het beschrijft Mejeintje! Krijg er juist ideeën van, ipv gebrek aan inspiratie
De fotootjes kan ik zo 1,2,3 niet terugvinden, morgen maak ik nieuwe (met daglicht gaat dat net ff beter). Ik ben juist huiverig voor stuc omdat we alle oude meubels nog hebben meegenomen. Eerst sparen voor nieuwe, dan omwisselen. Het trappenhuis is ongeveer twee meter breed dus omhoog/omlaag sjouwen van banken komt zéker weten tegen de muren. Springt stuc er dan niet zo af?
Hopelijk lukt dit en geeft het een idee van het trappenhuis? Ramen zijn niet te openen. Dakkoepel wel maar dat is geen optie Hah dat ken ik! Een medeforummer woont hier ook Erg mooi huis!
Anoniem_15888
zondag 14 maart 2010 om 22:29
quote:Enneaaa schreef op 14 maart 2010 @ 22:25:
Ik zie niks sorryRechtsklik openen in nieuw tabblad!
Afhankelijk van de hoeveelheid familie, vrienden en kennissen, zou je ook iedereen kunnen vragen om bijv. op een muur een handtekening te verven, met een fijn kwastje.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Anoniem_15888
zondag 14 maart 2010 om 22:38
quote:Mejeintje schreef op 14 maart 2010 @ 22:36:
[...]
Enig idee waar ik de medeforummer kan 'zien'? Wel erg toevallig!Daar kan ik niets over zeggen natuurlijk ivm de privacy van medeforummer